Jump to content

mooiste lp/cd hoes allertijden


m44
 Share

Recommended Posts

De linker hoes is de originele uitgave maar bij nader inzien vond men deze toch te gewaagd. Het rechter plaatje is zoals het later en nu nog word uitgebracht. Wij spreken dan van 1957 en de reissue is dan uit 1961. Het blijven preutse jongens die Californians. :rolleyes:

 

Leuk heh die verhalen.

 

Dit was de oorspronkelijke hoes van C.J & Co.'s Devil's Gun (Dennis Coffey en Mike Theodore), gewoon een foto van Jane Fonda als Barbarella gejat.:

 

cj_and_co.jpg

 

Dat mocht natuurlijk helemaal niet en moest snel worden veranderd in iets anders, lelijks:

 

CJ-Devils-Gun.jpg

 

 

Op de eigen site van Dennis Coffey staat ook alleen maar deze laatste afgebeeld.

 

@Erikatn: Ik heb ook sophisticated jazz (-funk) hoor :D

 

Jack_McDuff.jpg

Link to comment
Share on other sites

Als we het dan toch meer over 'de verhalen achter de hoes' gaan hebben, vind ik deze ook wel bijzonder:

Dtlsfny.jpg

 

Releasedatum: 11 september 2001. Het mag duidelijk zijn dat de hoes meteen is aangepast naar deze versie:

Dream_theater_lsfny.jpg

 

Volgens Wikipedia zijn er nog wel een aantal originele versies in de omloop, die uiteraard collector's items zijn...

Link to comment
Share on other sites

bijzonder verhaal.

 

wellicht komt erooit op ebay een naieve verkoper die hem voor weinig weg doet.

 

want wat is een "aantal"

enig idee henri?

Link to comment
Share on other sites

Guest Kraus vonBentinck

Er kwamen die dag nog wel meer platen uit, hoor o.a. "Love & Theft" van Bob Dylan en "Amsterdam" van Mathilde Santing op SACD; Mathilde was nogal gepikeerd dat haar release zo overschaduwd werd door de andere gebeurtenissen op die dag.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kraus vonBentinck

Er draaide naar ik meen toen ook een vrij nieuwe film in de bioscopen die begon met een shot waarbij de camera over de (inmiddels iets gewijzigde ;) ) skyline van New-York zwaaide. Die film is niet aangepast.

Link to comment
Share on other sites

Er kwamen die dag nog wel meer platen uit, hoor o.a. "Love & Theft" van Bob Dylan en "Amsterdam" van Mathilde Santing op SACD; Mathilde was nogal gepikeerd dat haar release zo overschaduwd werd door de andere gebeurtenissen op die dag.

Ja, er zullen vast nog wel meer platen uitgekomen zijn die dag. Maar die hadden vast niet allemaal een brandende sky line van New York op de hoes. Dat is de reden dat Dream Theater (of eigenlijk de platenmaatschappij) het album destijds van een andere hoes heeft voorzien...

Link to comment
Share on other sites

... Maar die hadden vast niet allemaal een brandende sky line van New York op de hoes. Dat is de reden dat Dream Theater (of eigenlijk de platenmaatschappij) het album destijds van een andere hoes heeft voorzien...

Ja voor je het weet zit je met band en uitgever in Guantanamo Bay.

Link to comment
Share on other sites

... Maar die hadden vast niet allemaal een brandende sky line van New York op de hoes. Dat is de reden dat Dream Theater (of eigenlijk de platenmaatschappij) het album destijds van een andere hoes heeft voorzien...

Ja voor je het weet zit je met band en uitgever in Guantanamo Bay.

Ja, je weet het nooit :lol: 3 van de 5 bandleden, is nog import-Amerikaan ook (John Petrucci is Italiaans, John Myung is Japans en James LaBrie is Canadees), dus die kunnen nooit echt vaderlandslievend zijn ;) Maar ze zijn geen moslim, dus dat maakt ze dan weer wat minder verdacht...

Link to comment
Share on other sites

@stefk: heb ik weleens op een beurs zien staan (de plaat dan, niet de dame in kwestie) .

 

Tijd voor weer wat banaals (maximum penetration):

 

MaximumPenetration2a3.jpg

 

Het klinkt helemaal niet zo erg, beetje jazz met een flauw disco beatje zoals Bob James.

 

Om niet de indruk te wekken dat Hear een sexistisch bolwerk van techneuten is:

 

 

JasonLee.jpg

 

Sorry voor de flits, het begint al donker te worden.

Het is in ieder geval een blauwe zwembad hoes :D

Trouwens helemaal geen hiphop, gewoon goede soul uit de jaren 70.

Link to comment
Share on other sites

Gezonde soul hoort in een gezond lichaam, dachttie vervolgens. :)

 

Soul.jpg

 

Haha dat is inderdaad dezelfde plaat (op het label staat bij mij "The heat is on") maar dan met een platenPoes gericht op een ander publiek. :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een hoes van een LP van Bella Bartok. De hoes is zwartwit met een soort wervelwind erop om de wervelende muziek te verbeelden. Simpel, doeltreffend en werkelijk prachtig. Als ik die LP nog eens zie koop ik hem alleen al voor de hoes erbij.

 

Ik zal hem na een paar dagen zeilen in Heeg eens opzoeken. Heeg betekent een bezoekje aan Haudio.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...