Jump to content

Nog een paar dagen...


Andre Kel
 Share

Recommended Posts

het oude werk is dan wel weer briljant ;)

Ik vind het wel een beetje gedateerd klinken inmiddels, maar het is in ieder geval stukken beter dan het nieuwere werk (zeg maar na the black album)...

 

 

 

toevallig heb ik sinds afgelopen weekend digitale tv en de 1e 2 weken alle kanalen tot mijn beschikking.

 

Kom ik erachter dat op het station 3voor12 van de VPRO zeer uitgebreid verslag werd gedaan van Pinkpop.

 

Saybia heb ik een half uur kunnen aanschouwen, schitterende combinatie van goede nummers en bevlogenheid. Ook Editors vond ik erg goed.

 

Editors heb ik dit keer niet gezien, maar die zijn meestal wel goed. Wel vind ik het na een uurtje wat gaan vervelen. Het kunstje is dan wel duidelijk zeg maar. Maar ze spelen sterk en de nummers zijn opzich ook goed...

 

Saybia vind ik maar een matige band. Ik heb ze vorig jaar op Lowlands gezien. Ik had eigenlijk liever Chris Cornell gezien toen, maar ik wilde per se Interpol zien, en die traden na Saybia op, in de Grolsch-tent. Saybia heeft best leuke nummers af en toe, maar het klinkt allemaal zo gezapig. Het wil maar niet rocken. Dat hoeft ook niet natuurlijk, maar echt mooi rustig en subtiel is het ook niet. Het is er een beetje net tussen in. Niet zo mijn ding...

 

Amy Macdonald bevestigde wat ik bij de cd al vermoedde, ze kan niet echt zingen. Maar wel leuke liedjes.

 

Beetje hippy-achtig, maar verder wel aardig. Leuk koppie ook ;) en een geweldig accent :D

 

Bij Metallica weer afgehaakt, maar dat is nu eenmaal niet mijn ding, ook nooit geweest. Daarvoor had ik Alanis Morisset al met opzet overgeslagen.

 

Maar al met al toch weer leuke muziek gehoord.

 

Met Alanis Morriset heb je niks gemist. Heb een paar nummers op tv gezien. Was echt drie keer niks, vond ik. Wellicht dat de echte fan het wel leuk vond, maar een nummer als Ought To Know moet spetteren en dat deed het niet. Metallica vond ik opzich niet eens zo slecht, maar ik heb er wel eens betere opnames van gezien. Ik vind die bassist er totaal niet bij passen trouwens. Jason Newsted pastte beter, want das ook een ouwe lul inmiddels... ;)

 

o ja, Kaiser Chiefs was ook erg leuk.

 

Smaken verschillen... ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Rein!

Totaal eigenlijk niet mijn genre, maar ik vond de jongens van Sepultura erg cool. Dat heb ik al vaker met hun gehad.

Link to comment
Share on other sites

Fictionplane klinkt toch net als de band van de vader van zanger? The Police dus. Niet erg origineel vind ik. Wel leuke nummers...

 

Ha, blij dat ik vergeten was dat Fictionplane de band van Sting Jr. is, onbevooroordeeld luisteren -en genieten.

Bij nader inzien / inhoren lijkt het inderdaad behoorlijk op the Police. Dat is zeker niet slecht, de genen van Papa zijn duidelijk te horen, ze kunnen wel nummers schrijven. En zoonlief speelt verdomd goed bas btw. Grappig, toen ik het zag bedacht ik me dat ik sinds Mark King niemand meer zo losjes en nonchalant zo geweldig heb zien bassen en zingen tegelijk :cool2:

Link to comment
Share on other sites

Ik was dit weekend het land uit, maar heb op tv nog een paar stukjes meegepikt: Metallica met Enter Sandman: vergane glorie, saai, Rolling Stones-effekt.

Idd, ik heb vandaag een paar stukken Pinkpop zitten kijken. Metallica vond ik verreweg het ergste wat ik daar zag. Ik heb die gasten nog nooit zo levenloos, sloom en nietszeggend zien spelen. Nuja, spelen :confused: hun vergane muziek proberen uit te kramen.

Er zat geen enkele kracht meer in. De energie die er 10-20 jaar geleden vrij kwam als die gasten hun ding deden was er voor geen 1% meer. Gewoon te triest voor woorden, of zou afgang door de achterdeur een goede omschrijving zijn :confused:

 

Ik heb er nog geen minuut spijt van gehad dat ik weer niet geweest ben.

 

Mvg. Miracle.

 

 

Zo stond het ook in de De Morgen

Alleen James gaf nog een beetje een goede indruk en voor de rest zielloos zoals je zegt...

Maar wel promo voeren dat ze op de volgende toernee wel nieuwe nrs gaan spelen ... <_<

 

Gr

Stef

Link to comment
Share on other sites

Beste Henrie,

 

niet alleen Marc, ook ik weet hoe zo'n organisatie in elkaar zit.

 

 

HDerkx

En wie moet ik dan geloven? ;)

 

Ik ben ook erg benieuwd naar wat meer info over zo'n organisatie, behalve dat het een en al commercie en geldklopperij is. :rolleyes:

 

groet,

 

 

Henri, heb je je conclusie al kunnen trekken? ;)

Link to comment
Share on other sites

Beste Henrie,

 

niet alleen Marc, ook ik weet hoe zo'n organisatie in elkaar zit.

 

 

HDerkx

En wie moet ik dan geloven? ;)

 

Ik ben ook erg benieuwd naar wat meer info over zo'n organisatie, behalve dat het een en al commercie en geldklopperij is. :rolleyes:

 

groet,

 

 

Henri, heb je je conclusie al kunnen trekken? ;)

Ik wacht nog op wat 'inside information' ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...