Jump to content

Wilson Benesch


Jitze
 Share

Recommended Posts

Afgelopen week voor het eerst uitgebreider geluisterd naar de Circle platenspeler van Wilson Benesch en wel de uitvoering met ACT 0.5 arm en het Ply element, de " Full Circle " dus.

Zoals hier wel bekend zal zijn heb ik nogal wat bezwaren tegen de "massa" loopwerken die momenteel behoorlijk in de belangstelling staan, wel benijd ik deze spelers vanwege de grotere precisie in vergelijking met spelers met een sub-chassis, die daar tegenover in staat zijn tot een weergave met meer dynamiek.

Met plezier heb ik tot op heden de tekortkomingen van dit soort spelers ondergaan, omdat het resultaat beslist muzikaler is dan welke fraaie Transrotor, Clearaudio of Amazon ook.

Na het beluisteren van de Circle is echter enige onrust ontstaan, deze speler lijkt de voordelen van beiden in zich te dragen, mogelijk te verklaren doordat de vering niet is gebaseerd op een aantal veren, die bewegingen in het horizontale vlak op geen enkele wijze kunnen voorkomen, maar middels een drietal carbonfiber staafjes die zorgdragen voor een enorme stijfheid in het horizontale vlak, waardoor ook de motor is niet in staat het plateau uit het centrum te trekken, terwijl deze wel mooi ontkoppeld is van sub-chassis.

 

 

circle4.jpg

 

De komende tijd zal ik hopelijk nog wat vaker naar deze speler mogen luisteren............ :)

 

Informatie omtrent deze speler is te verkrijgen bij Audio Excellence in Zevenbergen.

Link to comment
Share on other sites

Afgelopen week voor het eerst uitgebreider geluisterd naar de Circle platenspeler van Wilson Benesch en wel de uitvoering met ACT 0.5 arm en het Ply element, de " Full Circle " dus.

Zoals hier wel bekend zal zijn heb ik nogal wat bezwaren tegen de "massa" loopwerken die momenteel behoorlijk in de belangstelling staan, wel benijd ik deze spelers vanwege de grotere precisie in vergelijking met spelers met een sub-chassis, die daar tegenover in staat zijn tot een weergave met meer dynamiek.

Met plezier heb ik tot op heden de tekortkomingen van dit soort spelers ondergaan, omdat het resultaat beslist muzikaler is dan welke fraaie Transrotor, Clearaudio of Amazon ook.

Na het beluisteren van de Circle is echter enige onrust ontstaan, deze speler lijkt de voordelen van beiden in zich te dragen, mogelijk te verklaren doordat de vering niet is gebaseerd op een aantal veren, die bewegingen in het horizontale vlak op geen enkele wijze kunnen voorkomen, maar middels een drietal carbonfiber staafjes die zorgdragen voor een enorme stijfheid in het horizontale vlak, waardoor ook de motor is niet in staat het plateau uit het centrum te trekken, terwijl deze wel mooi ontkoppeld is van sub-chassis.

 

 

circle4.jpg

 

De komende tijd zal ik hopelijk nog wat vaker naar deze speler mogen luisteren............ :)

 

Informatie omtrent deze speler is te verkrijgen bij Audio Excellence in Zevenbergen.

 

Vond ik een 4 tal jaar geleden ook ...

 

kVind deze waanzinnig mooi klinken, ook al heb ik geen verstand van al die chassis en onderdelen

Jitze, heb je ook naar AVID geluisterd?

 

Gr

Stef

Link to comment
Share on other sites

Zeker, veel vaker zelfs, zowel Diva, Volvere als Acutus, voorlopig is mijn indruk dat de Circle rustiger is, zoals ik reeds aanhaalde vermoedelijk te wijten aan de horizontale stabiliteit.

 

:huh:

Link to comment
Share on other sites

Zeker, veel vaker zelfs, zowel Diva, Volvere als Acutus, voorlopig is mijn indruk dat de Circle rustiger is, zoals ik reeds aanhaalde vermoedelijk te wijten aan de horizontale stabiliteit.

 

:huh:

 

Ik hoorde ze beiden heel graag nl Diva met Transfiguration element en de Circle ... :)

De Circle had een zekere "klankkleur" en drive die ik wondermooi vond. En puur esthetisch, is de arm ook een beauty.

 

Heb je de Circle nu gekocht Jitze?

 

We kunnen bijpraten op de HEARbijeenkomst, de kans is zeer groot dat ik de trip naar Bussum maak.

 

Gr

Stef

Link to comment
Share on other sites

Gekocht, even niet, wel een setje Heresy's gescoord voor in m'n werkhok, de circle staat te spelen bij een vriend van me, ik heb 'm wel op m'n verlanglijstje gezet..................

 

:rolleyes:

 

Inderdaad is het een speler met esthetische kwaliteiten, gelukkig doet dat in dit geval niets af aan de prestaties.

Link to comment
Share on other sites

Ik vind het toch wel gevaarlijk om zo te zeggen dat het ene systeem beter dan het andere is. Een Avid en een Oracle corrigeren trouwens ook horizontaal. Zal trouwens best een prachtig ding zijn.

Link to comment
Share on other sites

Guest Rein!
Maar wie weet komen ook deze eens naar Sneek toe.

 

Er gebeuren genoeg leuke dingen buiten sneek, als je de oogkleppen maar af wilt doen.

Link to comment
Share on other sites

(...) Scratchen gaat echter niet zo lekker met een Thorens. ;)

 

Scratchen staat tot high-fidelity als modderworstelen staat tot de edele schermkunst!

U moest zich schamen, weleerwaarde, de perversiteit van de diabolische disco op te voeren als kwaliteitskriterium voor hifi! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Guest Rev. Fatman

(...) Scratchen gaat echter niet zo lekker met een Thorens. ;)

 

Scratchen staat tot high-fidelity als modderworstelen staat tot de edele schermkunst!

U moest zich schamen, weleerwaarde, de perversiteit van de diabolische disco op te voeren als kwaliteitskriterium voor hifi! :angry:

 

Scratchen is toch een vorm van muziek maken. Moet ik mij daar nu voor gaan schamen? :o

 

p.s. net alsof elke vernieuwing ook een verbetering inhoud. :o

Link to comment
Share on other sites

Guest Rev. Fatman
Scratchen is pervers, weleerwaarde.

Een muzikaal mens zou zich daartoe nimmer verlagen.

 

De jeugd heeft de toekomst mijn Waarde. ;)

Link to comment
Share on other sites

Er gebeuren genoeg leuke dingen buiten sneek, als je de oogkleppen maar af wilt doen.

 

Hoi, Rein ja dat is waar, maar het is nooit eens lekker in de buurt binnen Noord-Holland. Openbaar Vervoer is mijn enige optie. Voor Sneek kan ik meerijden, de luistershow in Rotterdam hoop ik ook te zien, lekker met de trein. Maar soms zijn er leuke shows en dan liggen de plaatsen gewoon te ver het land.

Ach je kan ook zeggen dat Sneek wel erg ver buiten de bewoonde wereld is. ;):D

Link to comment
Share on other sites

Guest Rev. Fatman

Er gebeuren genoeg leuke dingen buiten sneek, als je de oogkleppen maar af wilt doen.

 

Hoi, Rein ja dat is waar, maar het is nooit eens lekker in de buurt binnen Noord-Holland. Openbaar Vervoer is mijn enige optie. Voor Sneek kan ik meerijden, de luistershow in Rotterdam hoop ik ook te zien, lekker met de trein. Maar soms zijn er leuke shows en dan liggen de plaatsen gewoon te ver het land.

Ach je kan ook zeggen dat Sneek wel erg ver buiten de bewoonde wereld is. ;):D

 

Ach, er gaan nog immer geluiden dat die 2 eenzame cowboy`s nog steeds verdwaald zijn op de Veluwe. ;):D

Link to comment
Share on other sites

........maar het is nooit eens lekker in de buurt binnen Noord-Holland. Openbaar Vervoer is mijn enige optie.

 

In dit geval, wel op het randje, is de speler ook in Noord Holland te bewonderen en zelfs te beluisteren.

Per openbaar vervoer ook nog eens uitstekend bereikbaar.

 

Beter Beeld en Geluid aan de Havenstraat te Hilversum.

 

:)

 

Ik vind het toch wel gevaarlijk om zo te zeggen dat het ene systeem beter dan het andere is. Een Avid en een Oracle corrigeren trouwens ook horizontaal. Zal trouwens best een prachtig ding zijn.

 

Met name de vergelijking met de Avid durf ik te herhalen, overigens vind ik dat nog steeds prachtige spelers, echter mijn voorkeur is verlegd naar de Circle.

 

Gevaarlijk lijkt het me overigens niet om systemen met elkander te vergelijken, het lijkt me zelfs wenselijk, willen we ooit enig inzicht krijgen in de oorzaken van de verschillen die we waarnemen.

 

:huh:

Link to comment
Share on other sites

Scratchen is pervers, weleerwaarde.

Een muzikaal mens zou zich daartoe nimmer verlagen.

 

De jeugd heeft de toekomst mijn Waarde. ;)

 

Weleerwaarde,

 

...met inbegrip van het Laatste Hoofdstuk, ja:

de Totale Ondergang!! Het Einde der Tijden!! :o

Link to comment
Share on other sites

Guest Rev. Fatman

Scratchen is pervers, weleerwaarde.

Een muzikaal mens zou zich daartoe nimmer verlagen.

 

De jeugd heeft de toekomst mijn Waarde. ;)

 

Weleerwaarde,

 

...met inbegrip van het Laatste Hoofdstuk, ja:

de Totale Ondergang!! Het Einde der Tijden!! :o

`

 

Niet zo sombertjes s.v.p.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Afgelopen week voor het eerst uitgebreider geluisterd naar de Circle platenspeler van Wilson Benesch en wel de uitvoering met ACT 0.5 arm en het Ply element, de " Full Circle " dus.

Zoals hier wel bekend zal zijn heb ik nogal wat bezwaren tegen de "massa" loopwerken die momenteel behoorlijk in de belangstelling staan, wel benijd ik deze spelers vanwege de grotere precisie in vergelijking met spelers met een sub-chassis, die daar tegenover in staat zijn tot een weergave met meer dynamiek.

Met plezier heb ik tot op heden de tekortkomingen van dit soort spelers ondergaan, omdat het resultaat beslist muzikaler is dan welke fraaie Transrotor, Clearaudio of Amazon ook.

Na het beluisteren van de Circle is echter enige onrust ontstaan, deze speler lijkt de voordelen van beiden in zich te dragen, mogelijk te verklaren doordat de vering niet is gebaseerd op een aantal veren, die bewegingen in het horizontale vlak op geen enkele wijze kunnen voorkomen, maar middels een drietal carbonfiber staafjes die zorgdragen voor een enorme stijfheid in het horizontale vlak, waardoor ook de motor is niet in staat het plateau uit het centrum te trekken, terwijl deze wel mooi ontkoppeld is van sub-chassis.

 

 

circle4.jpg

 

De komende tijd zal ik hopelijk nog wat vaker naar deze speler mogen luisteren............ :)

 

Informatie omtrent deze speler is te verkrijgen bij Audio Excellence in Zevenbergen.

 

inderdaad erg fraai. Toch heeft ook de Clearaudio Performance beide eigenschappen van rust en dynamiek in zich. De Circle zal nog net wat strakker zijn.

 

Robin

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...