Jump to content

Quad 99 bekabeling


peterderuiter
 Share

Recommended Posts

Ik heb onlangs een Quad 99 set aangeschaft (quad cd-p, pre en 909 eindtrap). IK ben op zoek naar geschikte interlinks in plaat van de bijgeleverde quad kabels. Heeft iemand een suggestie welke te gebruiken?

 

Ik heb zelf de cd-p en de 909 en eerder ook nog de 99 pre.

Goede ervaringen met: Van den Hul The Second: zeer breed inzetbaar. De Van den Hul First Ultimate is ook een juweel, maar dan alleen tussen cd-p en vv.

Ook de Lat International IC-300 Signature is fraai, maar dan tussen pre en eind. De Lat is in het laag strakker en ietwatr neutraler dan de Vd Hul. Als je de Lat ook tussen cd-p en vv wilt zou ik daar de Lat IC 200 MK2 kiezen.

 

Tip: neem powercords van Lat international. Vooral op de 909 was het bij mij een openbaring: het geluidbeeld werd helemaal opengetrokken. En ik was heel sceptisch tav verbeteringen met powercords.

Link to comment
Share on other sites

Op zich zijn de standaard kabels van quad niet eens zo slecht. Het is een kwestie van uitproberen. Ik gebruik de kabels van John van Gent met een goed resultaat.

 

De power kabels zijn een goede upgrade en geven naar mijn mening een groter effect dan vervangen van de interlinks. Ik heb de standaard kabels vervangen door vdHul Mainstream. Ook de zekeringen heb ik vervangen door meer audiofielere versies. Een relatief goedkope upgrade, die goed waarneembaar is.

 

De pre is erg gevoelig voor plaatsing. Hieronder heb ik dempers van Solid tech geplaatst. Ook dit is een kwestie van uitproberen.

 

Veel luisterplezier.

Link to comment
Share on other sites

De Quadlinks zijn mijns inziens onder de maat. Onbegrijpelijk maar waar. Ze maken het geluid minder levendig.

 

De Van den Hul Mainsstream is een goed netsnoer maar mijns inziens te warm voor de eindtrap, wel goed op de cd-speler zo bleek mij. In het algemeen moet je er met name op letten dat andere kabels niet een warm geluid van zichzelf hebben omdat de Quad apparatuur al een licht warme klankkleur heeft.

 

PS: met het vervangen van de Quadlinks ben je wel de doorkoppeling van de apparaten via de afstandsbediening kwijt, maar erg is dit niet. Via een Engelse site kwam ik erachter dat de 909 in de standby (als het lampje rood wordt) net zoveel stroom verbruikt als in de offici

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...