Jump to content

Miskopen...


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

In de lange tijd dat ik naar muziek luister via wat men hear "'n set" noemt heb ik toch wel wat miskopen te verwerken gehad. Naar ik aanneem anderen ook...

 

Bedenk wel... meestal niet omdat het slecht spul was, maar omdat het gewoon niet matchte.

 

Hieronder enkele van mijn ervaringen...

 

1. de Era draaitafel met de veertjes arm... wat een rampending een beetje bobbelige plaat was niet te draaien. De Thorens TD 160 deed gewoon alles beter.

 

2. Diverse 4 sporen tape recorders... altijd last van tegenlopende sporen. Een A77 2 spoor loste na de vierspoor het probleem op.

 

3. De Consonance 2.2 heb ik kort gehad, maar vond hem eigenlijk slechter dan de CD120 die ik eerder had. Reden om over te stappen naar de Droplet.

 

5. De Renaissance 90 speakers. Na de Kappa 9ns vielen deze zowel in het laag als in het middengebied tegen. Deze werden dus vervangen door de Omega's.

 

Nu jullie... :)

Link to comment
Share on other sites

mijn enige miskopen(in het verleden) kwamen door te kort luisteren naar een component,en ook nog op een andere set,dus altijd thuis een paar dagen spelen voor je conclusie's kan trekken en overgaat tot wel/niet aankoop.En de grootste miskoop ooit(zo'n 10 jaar geleden) waren een paar Tannoy's(D900),klotesound. gelukkig na 2 weken weer kunnen verkopen voor hetzelfde bedrag ;)en ooit een Mark Levinson voor-eindversterker gehad,ook maar 6 weken mee gespeeld,was ook toch niet mijn sound,veel te lomp en vooral traag,maar ook weer kunnen verkopen,met een beetje winst zelfs ;)

Link to comment
Share on other sites

Een Sphinx Project 2 Mk1 voorversterker.

Ongehoord gekocht en aanvankelijk verpletterend.

Na een paar weken vond ik het midden irritant upfront worden.

Na een paar maanden had 'ie het pandje weer verlaten met een klein beetje winst. :)

Link to comment
Share on other sites

Mijn grootste miskoop was denk ik een Mark Levinson 38 voorversterker. Compleet futloos apparaat, een Denon S10 klonk zelfs nog beter. Bedieningsgemak was overigens wel super. Omgeruild voor een Krell KRC-HR, wel met kleine bijbetaling, maar tjeetje wat een verschil.

Link to comment
Share on other sites

Een CEC CD speler, was toen het budget model. Erg matig apparaat. Overhaaste aankoop was dat. Op dit moment heb ik een CEC loopwerk, wat echt een heel goed loopwerk is.

 

Een NAD tuner, heb zelf weinig met radio maar ooit wel een tuner gekocht. Laatst weer aangesloten maar na een paar jaar op de plank staan deed deze weinig meer. De display is stuk denk ik.

Link to comment
Share on other sites

een consonance hybride R150 versterker

wou absoluut een nieuwe amp

deze was veel sneller en krachtiger detailrijker enz dan mn oude amp MAAR veel te schel en scherp met mn luidsprekers. was toen naief dat ik dacht dat het van voorbijgaande aard was of een zachte LS kabel het zou oplossen ... dus terug weg geen winst geen verlies

 

miskoop is het niet maar mss had ik ietsie langer moeten wachten met het kopen van een draaitafel na mn Yamaha PF1000.

Wat ik nog steeds jammer vind, waarom ik eens geen knap element heb laten monteren in die Yamaha. Was best een knappe speler met subchassis.

 

gr

stef

Link to comment
Share on other sites

Mijn enige miskoop is geweest de Reference 3A royal master in Corian uitvoering.

Prachtig spelende monitoren die mijn vrouw (had nog geen luisterkamer) het huis uit heeft gekeken, want ze waren te groot en lelijk! ;)

Daarna gelijk verhuisd en een eigen luisterkamer ingericht. Beter zo :D

Link to comment
Share on other sites

Mijn enige miskoop is geweest de Reference 3A royal master in Corian uitvoering.

Prachtig spelende monitoren die mijn vrouw (had nog geen luisterkamer) het huis uit heeft gekeken, want ze waren te groot en lelijk! ;)

Daarna gelijk verhuisd en een eigen luisterkamer ingericht. Beter zo :D

 

Tja ... dat doen ze.... ;)

 

Ik heb geluk... :D

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Een Marantz 2020.

Marantz2120.jpg

Ziet er mooi uit, er was alleen maar het linkerkanaal dat het niet deed.... jaja :(

 

Een Rotel 2100

Als nieuw!

RT-2100.jpg

Wat een rampending..... :o

 

Philips 22AH673

Een Ezel stoot zich geen 2x .....3x ik wel..... maar ik kan er om lachen :lol:

Dagen ....weken mee bezig geweest met meerdere van deze.

AH673.jpg

Na 83 condensatoren, 4 diodes en 4 relais heb je ook wat :)

 

JVC FC-1100BK

FX-1100BK.jpg

De enigste tuner ter wereld? die digitaal en analoog optisch gescheiden heeft :o

Schee er helaas na een paar dagen mee uit.... heb ik weer :(

 

Sony ST-S730ES Sony is een merk dat ik naast Philips met de paplepel heb ingekregen

ik was jarenlang fan... ook van de importeur... Liefde maakt blind..... diep teleurgesteld...

ST-S730ES.jpg

 

En zo heb ik nog wel wat miskopen gehad, maar gelukkig zoveel meer goede :)

 

Maar deze stelt NOOIT teleur een Akai AT-2400, hoe gehavend ook..... Zo simpel, slim en mooi gemaakt.

Een tuner waar je echt muziek uit kan halen, als je een beetje handig bent :)

at-2400-zilver.jpg

 

 

Vriendelijke groet,

 

Jack

Link to comment
Share on other sites

Als ge spreekt van miskopen peperdure interlinks M1000 van Monster doodeeenvoudig rommel

na een paar maanden oxyderen kabels slaan groen uit weg ermee, daarna Kimber PJB klinkt agressief

weg ermee nu de kabel gevonden spotgoedkoop en super op mijn JBL 4411 monitoren geen gemakkelijke

speaker echte monitor als het een slechte opname is wordt die nog slechter daar entegen bij goeie opnames

doodeenvoudig klasse zeker met een Crown DC-300 vooral het prachtige laag!

Dure Sonny tuner slechte klank buiten daarmee een oude Rotel RT-725 gekocht voor 25

Link to comment
Share on other sites

Hmm... ik heb nog nooit een miskoop gehad... Bij mij blijft altijd alles heel... ;)

 

Mazzelaar... :rolleyes:

Bij jou is toch ook alleen die Philips dvd-speler maar stuk gegaan? En toch doe je miskopen (kennelijk)... :rolleyes:

 

O ja die SACD 1000 was ik ook nog vergeten... 1 jaar heeft die 't volgehouden... en garantie... niemand thuis.

 

:(

Link to comment
Share on other sites

Wellicht niet een echte miskoop maar wel behoorlijk teleurgesteld toen ik de Transparent Music link super XLR had aangeschaft.... De verwachtte upgrade bleef uit :unsure: Maar hij hangt er nog steeds tussen. Morgen ga ik een Prefer interlink maken en kijken of die het beter doet :blink:

 

De

Link to comment
Share on other sites

  • 15 years later...

Micro Mega Stage - 1

 

Gekocht via Marktplaats. Op het eerste gezicht lijkt alles in orde maar als je gaat luisteren hoor je crispjes en valse bijgeluiden / tonen.

Na het ding opengeschroefd te hebben ziet het er van binnen niet spectaculair beter uit dan een low cost spelertje a-la  Philips qua onderdelen en loopwerk.

Trafo bromt als de kleren, knopjes reageren vaag. Uitgelebberd snaartje is nog het minste probleem.

 

Dus enkele reis mileustraat  ....   of een project voor de wintermaanden ?

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC00077.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een tijd geleden een tweede Auralic Mini gekocht via Marktplaats. Er zit een brom in een kanaal. Voor mij is die dan niet bruikbaar. Ik koop daar nog alleen dingen die spotgoedkoop en/of goedkoop en makkelijk te repareren zijn. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...