Jump to content

Welke films heb jij deze week gekocht?


Henrie
 Share

Recommended Posts

Tja beste Spido, als je je kennis ook van internet bij elkaar moet sprokkelen... :rolleyes: Ter aanvulling van 1ennalloor:

 

In die tijd waren speciale filmscores niet gebruikelijk. Men pakte simpelweg een bestaand muziekje en plakte dat er onder, vaak live gespeeld of vanaf een grammofoonplaat. Metroplis is 1 van de eerste films waarvoor een speciale filmscore gecomponeerd is. Die liep overigens globaal synchroon met het beeld omdat een goede synchronisatie techniek nog niet voorhanden was.

 

Maar waarom Spido nu beeldritme, want daar had ik het over, met muziek associeert is mij een raadsel. Die twee hebben weinig met elkaar van doen. Pas veel later ging men er toe over, toen de techniek dat mogelijk maakte, om het ritme van het beeld en het ritme van geluid en muziek ook te laten harmoni

Link to comment
Share on other sites

Beste 1ennalloor,

 

Heb jij het celluloid-tijdperk nog meegemaakt?

Misschien gek, maar ik heb het vermoeden dat jij voor mij gaat antwoorden...

 

Nee?
Nou, wat zei ik?

Maar het klinkt verdacht veel als een vooroordeel...

Sterker: dat is het.

Want een jonger iemand kan natuurlijk nooit meer weten dan een oudere?

 

Nou, ik w
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vandaag gehaald; Vital

 

17952.jpg

 

Wanneer Hiroshi wakker wordt in het ziekenhuis, kan hij zich niets meer herinneren. Zijn vader moet hem vertellen hoe hij heet en dat hij een auto-ongeluk heeft gehad. Na een langzaam herstel pakt Hiroshi zijn studie geneeskunde weer op. Maar bij de praktijklessen anatomie krijgt hij last van visioenen wanneer hij het lichaam van een jonge vrouw moet ontleden. Hiroshi krijgt langzaam zijn geheugen terug en realiseert zich dat de vrouw onder zijn mes zijn voormalige vriendin Ryoko is, die bij het ongeluk overleed. Voordat Hiroshi dit verlies kan verwerken, moet hij eerst meer van zijn herinneringen terugkrijgen. Via het lichaam van Ryoko ontleedt hij stukje bij beetje zijn verleden.

 

"weer" zo'n aparte Japanse film, eens kijken hoe die is.

Link to comment
Share on other sites

RESIDENT EVIL Serie alle drie maar gelijk ...............

 

 

 

5050582001341.gif

 

RESIDENT EVIL "GROUND ZERO"

De computergestuurde Umbrella Corporation werkt in een geheim, ondergronds laboratorium aan een zeer risicovol experiment. Red Queen, de hoofdcomputer, verspreidt een dodelijk virus om het voltallige personeel systematisch te elimineren. Alice, een medewerkster van de Umbrella Corporation, besluit samen met een speciaal commandoteam het kwaad te stoppen, voor het voor iedereen te laat is. Spectaculaire actie sc

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vorige week gescored bij de MM voor gemiddeld 5 eurie.

 

X-men

32.jpg

 

X-men 2

ab5b_2.JPG

 

Blood & Chocolate

m_47cfdcf37cfbc300b80c3f201c3f69a7.jpg

Een film over weerwolfen, best goed geacteerd en op zich een leuke film, al is het wel een beetje een cliche verhaal.

 

T4XI

47319.jpg

ALARM GENERAL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! lekkere franse actie en humor. en een nieuwe auto voor Daniel.

 

Inside Man

indsidemandvdcvrartbgvrs.jpg

 

The Chronicles Of Riddick

chronicles_riddick_130.jpg

 

Monster

monster.jpg

Met deze film won de (in de film onherkenbare) Charlize Theron haar oscar.

Het is een indrukwekkende film over het waargebeurde verhaal van de vrouwelijke serie moordenaar Eileen Wuornos in 1989/1990.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

JA deze ook gekocht in een mooie steelbox voor 15euri's bij de MM, alle 3 in een.

 

51lB-nE33UL._SX220_.jpg

 

EINDELIJK heb ik 'm dan toch, helaas niet met voice over maar ok.

 

bladerunner2discdvd.jpg

 

Trouwens, dhfreakie , wat vind je van inside man? Ik vond en vind 'm geweldig.

 

Groet,

 

Andre

Link to comment
Share on other sites

JA deze ook gekocht in een mooie steelbox voor 15euri's bij de MM, alle 3 in een.

 

51lB-nE33UL._SX220_.jpg

Die heb ik ook, maar dan in een andere doos. Ook een metalen doos trouwens:

xmen_tri_large.jpg

 

Kon helaas geen groter plaatje vinden...

Link to comment
Share on other sites

Vind die metalen dozen hype maar tamelijk irritant worden. Heeft toch geen enkel nut of meerwaarde. Neemt alleen meer ruimte in.

In het geval van mijn X-men-box neemt het juist minder ruimte in. Het is een doosje die net zo groot is als een normaal, plastic dvd-doosje, maar dan met 3 dvd's erin. Scheelt dus ruimte... ;):P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Trouwens, dhfreakie , wat vind je van inside man? Ik vond en vind 'm geweldig.

 

Groet,

 

Andre

 

Heeeeeel erg late reactie :unsure:;)

 

Inside man is een steengoed film idd, ik kende hem al voor ik em kocht, en kocht omdat ikal wist dattie goed was :D

 

Van de week gekocht

 

The Promise

promise.jpg

 

DVD box met Lost Junction, The Bone Collector en Identity

lost_junction_cover_klein.jpg200px-Bone_collector_poster.jpg200px-Identity_movie.jpg

 

Hard Candy (nee, niet die cd van madonna <_<<_< )

hard%20candy.jpg

Erg goede film, boeiend van begin tot eind.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

5050582427622.gif

 

 

 

Denzel Washington, Clive Owen en Jodie Foster schitteren in deze ijzersterke misdaadthriller. Een keiharde politieman, een sluwe bankrover en een machtige zakenvrouw ontketenen een levensgevaarlijk kat-en-muis-spel vol verborgen agenda's en explosieve verrassingen. Onverwachte wendingen volgen elkaar op en ontaarden in een zinderende climax...

 

 

gave film

maar ja de films met clive owen zij eigenlijk allemaal wel goed

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Viel maandag eindelijk in de bus:

k55626a2u80.jpg

Joan as Police Woman met Survive.

 

Mooie zware LP (met CD) en weer zo'n lekkere productie/persing als Real Life. Nu 1x gedraaid: hij is wel veel rustiger en heeft voor mij veel te weinig gitaar. Echte knallers zitten er niet bij, en volgens mij

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...