Jump to content

2007 Hong Kong High-End Audio Visual Show


RobT
 Share

Recommended Posts

Ik ben er zelf geweest.

Toppers:

McIntosh, overweldigend demo met 13 stuks apparatuur, 7 speakers en 2 subs

YG Acoustics/SIM/Edge Signature, prachtige beeld en geluid

Adam Tensor Alpha, nieuwste speakers, prachtig met de Acoustic Solid draaitafel als bron

dCS Scarlatti/Vitus Audio/Focus Audio, (Scarlatti, enkele weken na introductie wereldwijd al 80 stuks verkocht). Opvallend: de grote Focus Audio speakers die tot 25Khz reiken, hebben hulp gekregen van een Japanse supertweeter, zie foto.

MBL, in Duitsland net als ASR niet zo populair, maar in buitenland wel.

Rockport Altair met de kostbare Wavestream mono's en linestage.

 

Ze zijn duur, maar hebben hun kunnen wel laten horen. Dit komt mede door de goede kamer akoestiek. Zie foto's. Hoge degelijke plafonds, geen vlakke wanden en grote ruimte. En natuurlijk veel publiek (diffuser/absortie). Dat duur niet altijd mooi kan klinken, kun je ook horen bij de Baronie-zaal van de VAD show.

 

Hans, dat zijn kabellifters en voetjes, dacht ik .....

Link to comment
Share on other sites

ApS1uS.jpg

 

Houten knoppen... :D

 

Wauw! B)

Nice photo's!

Mooi werk RobT.

 

 

 

 

Ben ik de enige die moeite heeft met het bekijken van alle foto's?

 

Ik heb ze alle 152 bekeken.... Erg veel rugzakken... ;)

 

:D

Mooie foto's van PMC met dat "kleine" meisje, whawhawha.

 

Ik wilde de foto's via de dia-show voorbij laten komen maar dat lukte niet.

Toen maar gewoon de pagina's doorgebladerd. Dat gaat ook. ;)

Link to comment
Share on other sites

Roland, neem mij niet kwalijk voor deze late reactie.

 

Het is een show net als de VAD, door importeurs en dealers. Daarnaast zijn er een 40-tal Cd en accessoires stands. Ook een mini concert net als bij de Doelen. Voorgaande jaren waren er gemiddeld 22.000 bezoekers voor de 3 dagen durende show. (had ik ergens gelezen). Dit jaar was het drukker dan vorig jaar. Het is ongeveer hetzelfde sfeer als bij de VAD, praten tijdens de demo, weggaan tijdens slaapverwekkend muziek. Enfin dat ken je wel. Er zijn ook demo's net als van Harry van Dalen en Rick Paap waar publiek van begin tot eind boeiend naar luistert en kijkt. Er wordt zowel zacht als hard gedraaid, met als uitschieter de demo van de Acoustic Solid draaitafel met de machtige Adam Tensor Alpha speakers. Dire Straits, rock e.d. Keihard.

Muziekkeuze is zeer divers. Weinig Chinese muziek. Ik schat een derde. Zie de inhoud van de meegeleverde SACD:

 

1. 初次嚐到寂寞

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...