Jump to content

30 jaar geleden..


The Koosjer connection
 Share

Recommended Posts

ik ken bijna helemaal niks, omdat ik zelden iets hoor wat me nog aanspreekt, let wel, ik heb het over rock en pop (ulaire) muziek. pas als ik iets geweldigs hoor, zal ik me gaan afvragen, welke artiest het is, maar dat komt nooit meer voor sinds pakweg 1975, alles wat ik heb gehoord, is niets dan herhaling van hetgeen al eerder was gedaan.sindsdien luister ik voornamelijk naar jazz , fusion, en avantgarde, wetende dat ook deze muziek nauwelijks nog evolueert, spreekt het me toch veel meer aan. de pop muziek kan me niet meer boeien.

 

Dat is jammer, want ik vind dat er nog genoeg (ik ben zelf erg kritisch en koop alleen albums als er genoeg leuk nummers opstaan en niet teveel hele vervelende nummers) leuke nieuwe albums uitkomen. Een paar voorbeelden: Fiona Apple met Extraordinary Machine, Joan As Police Woman met Real Life en wat meer echte rock veel albums van Chris Whitley. Misscien is de opmerking van Kwabbernoot wat ongenuanceerd, maar er zijn wel mogelijkheden om goede muziek te ontdekken. Bijvoorbeeld op de radio (KinK FM) of de luisterpaal van Plato die maandelijks ververst wordt (zie ook Platomania.nl.

 

Verder is het wel zo dat ik ook muziek herken die nu als nieuw bestempeld wordt, ik noem bijvoorbeeld Interpol waarbij ik de Comsat Angels uit de jaren 70 en 80 als evenbeeld zie ;)

Link to comment
Share on other sites

Mjah, ik ben dan wel 'n jaartje of 25-30 te jong, maar mijn muzieksmaak bevindt zich toch echt grotendeels in de jaren '60 en '70. Jammergenoeg heb ik Elvis nooit zo kunnen waarderen. Z'n oude werk is me te rock en rollerig, z'n nieuwe werk te kwijlerig. Rockabilly en Rock 'n Roll doen me niet zoveel, tot grote ergernis van 'n goeie vriend van me, die er h

Link to comment
Share on other sites

pas als ik iets geweldigs hoor, zal ik me gaan afvragen, welke artiest het is, maar dat komt nooit meer voor sinds pakweg 1975, alles wat ik heb gehoord, is niets dan herhaling van hetgeen al eerder was gedaan.
Dat vindt de echte bluesliefhebber ook van alle zgn. geweldige muziek die tussen '63 en '75 is gemaakt. ;)
Link to comment
Share on other sites

Er zijn naar mijn mening anders nog zat bands die de moeite waard zijn.

Greepje uit 't assortiment:

Calexico, The Good the bad and the Queen, The Slackers, Belle & Sebastian... En zo nog wel meer.

Het kost alleen wat meer moeite om 't te vinden, want op de radio hoor je veel slappe hap.

 

Ook zijn er nog zat artiesten van 'vroegah' nog steeds goed bezig.

Mark Knopfler, Neil Young, Bob Dylan...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...