Guest C J Posted 11 juni 2007 Report Share Posted 11 juni 2007 Wat vinden wij hier van? Zou dit van dezelfde febrikant zijn als die van die vage kasttjes in zijn audiokabels zet? Draadloze stroom heeft de toekomst Gepubliceerd op maandag 11 juni 2007 We bellen vandaag de dag draadloos en ook het internetsignaal komt zonder draadje de laptop binnen. Tijd voor de volgende stap: draadloze stroom. Onderzoekers van het MIT willen af van alle stroomkabels. Ze deden een succesvolle proef. Het zal nog wel even duren voordat alle stopcontacten in huis worden vervangen door zendertjes die elektrische apparaten van stroom voorzien, maar het begin is er. Onderzoekers van het prestigieuze Massachusetts Institute of Technology (MIT) wisten een lamp van zestig watt te laten branden. De stroombron stond twee meter verderop en maakte geen fysiek contact met de lamp. MIT noemt het concept van draadloze stroom WiTricity. Muismat Klinkt innovatief, maar draadloze stroom is niet nieuw. Apple heeft al eens een patent aangevraagd ervoor. Ook Motorola en NTT Docomo werken aan draadloze stroom. Er zijn verschillende varianten van draadloze stroom. E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 11 juni 2007 Report Share Posted 11 juni 2007 Wat vinden wij hier van? Zou dit van dezelfde febrikant zijn als die van die vage kasttjes in zijn audiokabels zet? Zou kunnen maar hoeft niet! Draadloze overdracht van elektrisch vermogen is niet nieuw; het werd 90 jaar geleden al gedemonstreerd geloof ik. 't Is dat meneer Edison en zijn investeerders er niks in zagen. Er blijft dan immers niks aan de strijkstokken hangen... Ja, maar als je niks uitprobeert, kom je ook nooit verder. Apparaten zonder kabels zou een zegen kunnen zijn. Vooral als ik dan kijk naar mijn audiospullen, om over de cumputer maar niet te spreken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 juni 2007 Report Share Posted 11 juni 2007 Draadloze stroom is wel degelijk re Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 juni 2007 Report Share Posted 11 juni 2007 In elke trafo wordt de stroom "draadloos" overgebracht... Er is nu ook een systeem voor de industrie wat energie draadloos overbrengt. Dit wordt o.a. bij DAF toegepast voor het laten rijden van de AGV's. Bovendien gaan er door het systeem alle besturingscommando's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 juni 2007 Report Share Posted 11 juni 2007 In elke trafo wordt de stroom "draadloos" overgebracht... Je bent me net voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 11 juni 2007 Report Share Posted 11 juni 2007 Dus om een lamp van zeventig watt te laten branden betaal je voor honderd watt? mvg RastaPHil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 juni 2007 Report Share Posted 11 juni 2007 In elke trafo wordt de stroom "draadloos" overgebracht... Volgens mij is dat magnetisme en gaat de elektrische stroom nog steeds door een draadje. Bij draadloze stroom denk ik toch meer aan dit: Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 juni 2007 Report Share Posted 11 juni 2007 Toch lijkt het systeem veel op een trafo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 11 juni 2007 Report Share Posted 11 juni 2007 Draadloze overdracht van elektrisch vermogen is niet nieuw; het werd 90 jaar geleden al gedemonstreerd geloof ik. Dat was Tesla, net voor zijn overlijden (voor de conspiracy theorists onder ons: wie wilde het gebruik van die uitvinding toen tegenhouden?). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 juni 2007 Report Share Posted 11 juni 2007 Draadloze stroom is idd al een oud gegeven. Maar op dit moment gaat het meer deze kant op: http://www.korit.com/shop/milwaukee/v28.htm Binnenkort misschien wel een versterker of een hele set op die manier gevoed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 juni 2007 Report Share Posted 12 juni 2007 Draadloze stroom is idd al een oud gegeven. Maar op dit moment gaat het meer deze kant op: http://www.korit.com/shop/milwaukee/v28.htm Binnenkort misschien wel een versterker of een hele set op die manier gevoed? Aan die accu zitten natuurlijk weer draadjes... zo draadloos is het dus ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 juni 2007 Report Share Posted 12 juni 2007 Aan die accu zitten natuurlijk weer draadjes... zo draadloos is het dus ook niet. Jij hebt hem dus toch door Excuses... Maak er maar (verleng)snoerloze stroom van. N.b. Als we nu toch verder muggen gaan zeven: Op die link die ik gaf hebben ze het ook over "Cordless" en niet over "Wireless" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sterremuur Posted 14 juni 2007 Report Share Posted 14 juni 2007 Handig. Dan kun je dus stroom van de buurvrouw aftappen? Of wordt het stroomsignaal versleuteld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts