Jump to content

Welke buisjes in Unison Unico?


Robbert
 Share

Recommended Posts

Ik kan voor een klein prijsje nieuwe Mullard CV 4003 kopen. Doen deze veel onder voor Telefunken?

 

Niets doet onder (of boven) voor Telefunken buizen. Het is allemaal een kwestie van smaak, niet van beter of slechter. Vraag je eerst af van welke 'sound' je houdt, dan is een buizenadvies een stuk makkelijker. De een klinkt wat opener, de ander dynamischer, weer een ander wat warmer etc.

Link to comment
Share on other sites

Merk buis is kwestie van smaak .................echter een "betere "buis doet echt wonderen t.o.v. de fabrieksbuisjes

Volgens mij bestaat er niet zoiets als fabrieksbuisjes, of bedoel je daarmee de buisjes die de maker van de versterker erin heeft gezet? Dat verschilt zeer sterk per merk, het ene merk selecteert zijn buis heel zorgvuldig voor een in zijn ogen goede match met zijn produkt, het andere merk gooit er gewoon het goedkoopste in wat hij kan vinden om kosten te drukken. Niet dat die goedkoopsten ook de slechtsten zijn hoor, maar met een beetje meer aandacht kan je meer uit de versterker halen, althans, meer naar je eigen smaak.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een Unison Unico versterker en cd speler met ecc82 buisjes dacht ik. Nu wil ik er andere buisjes inplaatsen.

WElk type Telefunken waren ook alweer het best?

 

Hallo,

 

Heb ook dezelfde set alleen andere speakers namelijk Diapason Nux. De buisjes die ik momenteel gebruikt zijn allen Mullards ecc82. Zeer warm geluid. Door Wim van Kranen zelf in contact gekomen ( belletje ) en die adviseerde Mullards. Ik geniet elke dag met volle tevredenheid over de weergave.

 

MvG,

 

Hein

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Beste,

 

Ben sinds kort de trotse (tweede) eigenaar van een Unison Unico versterker. Ben gelijk aan het experimenteren geslagen. Standaardbuizen van deze Unico zijn van Electro Harmonix. Wat me gelijk opviel is de enorme laagweergave van deze buizen. Miste echter wat detaillering. Buizen vervangen door Sylvania 6189 (E82CC WA), (longplates), met als resultaat: veel meer detaillering, maar.....het diepste laag was verdwenen.

Ik heb me laten vertellen dat het niet noodzakelijk is dat de buizen gematched zijn. Derhalve een combinatie toegepast van

Link to comment
Share on other sites

Beste,

 

Ben sinds kort de trotse (tweede) eigenaar van een Unison Unico versterker. Ben gelijk aan het experimenteren geslagen. Standaardbuizen van deze Unico zijn van Electro Harmonix. Wat me gelijk opviel is de enorme laagweergave van deze buizen. Miste echter wat detaillering. Buizen vervangen door Sylvania 6189 (E82CC WA), (longplates), met als resultaat: veel meer detaillering, maar.....het diepste laag was verdwenen.

Ik heb me laten vertellen dat het niet noodzakelijk is dat de buizen gematched zijn. Derhalve een combinatie toegepast van

Link to comment
Share on other sites

Goh....interessante discussie zeg....krijg wel een beetje het idee dat ik hier m'n tijd zit te verdoen.

En inderdaad: kan er zelf niet al te veel aan doen, wilde gewoon reageren en mijn ervaring delen.Besef nu ineens waarom ik geen persoonlijke Hyves pagina heb...reageren op een onderwerp blijkt een kunst. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Beste Mordante,

 

Pffffffffffffffffffff !!

Dat mag je vinden hoor. Maar het is het niet. Tis niet meer dan een gewone en doodordinaire verlezing en dit gebeurt dagelijks in het gewone leven ook. Dus niets raars.

met groet,

:cool2:

Wel raar dat ie er eerst tig keer op gewezen moet worden voordat ie achterkomt dat ie het verkeerd gelezen heeft. En dan nog steeds de schuld bij de ander leggen. Lekker dan...

Link to comment
Share on other sites

Guest KT88

ECC82? Zonder twijfel CV4003 van Mullard (BVA).

 

Telefunken ECC802S is ook erg goed, maar schier onbetaalbaar en bovendien is er veel nep in omloop.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...