Jump to content

Kwaliteit Cambridge apparatuur

jiskefet
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een cambridge 840 versterker en een Cambridge 640 v2 cd speler , de 840 8 maanden oud en de 640 een maand oud.

De versterker is zaterdag opgehaald, na dat hij diverse storingen had tot hij helemaal niets meer deed ,na thuis komst aangesloten na zo, 2 uur spelen valt de versterker "spontaan" in de stand-by stand .

Na enige tijd wachten kan er weer worden gespeeld maar dit blijft zich maar herhalen tot op heden moet dus WEER terug

Van de cd speler werkt het knopje van de lade openen niet goed ,hij opent niet als je er op drukt maar gaat spelen en/of een ander commando verschijnt op het display.

Mijn vraag is zijn er hier mensen die ook problemen hebben of hebben gehad met Cambridge apparatuur ik heb het dan over technische gebreken ,niet hoe het klinkt want als het speelt dan ben ik over het geluid prima te vreden .

Jammer dat dit nu gebeurd mn vertrouwen in het merk Cambridge is behoorlijk verminderd.

Gr Willem

Dag Jiskefet,

Ik ben al een jaar eigenaar van een 640v2 cd speler.

Tot nu toe geen problemen.

Enigste puntje van kritiek is de lade van de speler. Die had van mij wel een centimetertje verder naar buiten mogen komen. <_<

Als je even niet oplet zit de cd bij het inleggen klem tussen de uitsparing in de lade en het frontpaneel...

Hetzelfde geldt voor de diepte van de lade. Als de cd niet goed gecentreerd(slordig) ingelegd wordt, dan schuif ie eruit. Zit ie gegarandeerd vast bij het sluiten. Lekker, weer een vette kras op je cd. :(

Maar voor de rest doet ie het goed. :D

Ik heb een Cambridge Audio DVD89. Na wat aanloopproblemen (die zijn opgelost met een firmware update) heb ik niet echt te klagen. Ik vind alleen wel dat de knopjes op het front wat matig reageren. Je moet ze nogal overdreven 'hard' indrukken. Een klein tikje volstaat meestal niet. De afstandsbediening daarentegen werkt prima...

Dat wat Geerdie vertelt over de lade, is mij ook bekend. De lade moet eigenlijk net een centimeter of 2 verder naar buiten komen. Nu moet je de cd (of dvd) er een klein stukje 'inschuiven'. Maar dat heeft me nog nooit problemen opgeleverd. Kwestie van opletten...

Verder doet ie wel wat lang over het laden van een schijfje, maar dat is vrij gebruikelijk bij een alleseter. Hij moet immers eerst uitvogelen wat voor soort schijfje hij net heeft ingeslikt en dan nog het schijfje gaan lezen...