hiwatt Posted 27 januari 2003 Report Share Posted 27 januari 2003 Sommige van jullie die willen bi-ampen, gebruiken een y-splitter ingeval er maar 1 pre- out aanwezig is op de vv. Is het ook mogelijk om in de eindversterkers direct na de inputs (l+r) de plus en de min met elkaar te verbinden(solderen) zodat je 1 kabel van een gewoone interlink kunt aansluiten op links of rechts van de eindversterker? Naar mijn idee staan met een y-splitter links en recht ook met elkaar in contact, dit hoeft dus geen probleem te zijn. Het gaat in dit geval om horizontaal bi-ampen. graag een reaktie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 27 januari 2003 Report Share Posted 27 januari 2003 Poeh 't duurde even voordat ik doorhad wat je bedoelde. Je wil twee stereo versterkers gebruiken. 1 rechts en 1 averechts...? euh links. Je hebt helemaal gelijk dat je in de stereo versterker de links en rechts inputs kunt door verbinden. Dan kun je met de balans knop nog leuke experimenten doen ook. Als je dat gedaan hebt dan kun je ook nog een interlink leggen naar nog een versterker voor tri-, quadra- en penta- amping. Ik zal je een geheim verklappen, de doorlus uitgang van de XA50 en XA200 is precies wat jij wil gaan doen. Dus gewoon doen!! Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
hiwatt Posted 28 januari 2003 Author Report Share Posted 28 januari 2003 bedankt voor je reaktie. Ik ben blij dat je mijn verhaal begrijpt. Helaas ontbreekt de balans knop (het zijn twee proton eindversterkers aa1150), wat voor experiment bedoel je eigenlijk? Martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 28 januari 2003 Report Share Posted 28 januari 2003 Met een balansknop zou je de 'balans' tussen hoog en laag kunnen instellen. Waarschijnlijk heeft fabrikant dat al gedaan maar toch leuk om eens te proberen dacht ik zo. Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts