ottenborgh Posted 14 maart 2007 Report Share Posted 14 maart 2007 Heb een Jadis DA50S met een AH! Njoe Tjoeb Reference CD-speler en Floating Cameleon 1 speakers. Ik wil mijn speakers upgraden. Wie heeft goede tips in combinatie met mijn Jadis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 14 maart 2007 Report Share Posted 14 maart 2007 Wat wil je upgraden dan , wil je meer bas , meer detailweergave ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ottenborgh Posted 15 maart 2007 Author Report Share Posted 15 maart 2007 Ja, ik wil een mooier en strakker laag en ik hou van een open en gedetailleerd klankbeeld dat toch zijdezacht mag klinken, zeker niet te scherp. Ik vind dat de Foating het hoog en middenhoog naar mijn gevoel en smaak teveel benadrukt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 15 maart 2007 Report Share Posted 15 maart 2007 Ja, ik wil een mooier en strakker laag en ik hou van een open en gedetailleerd klankbeeld dat toch zijdezacht mag klinken, zeker niet te scherp. Ik vind dat de Foating het hoog en middenhoog naar mijn gevoel en smaak teveel benadrukt. Mooier en strakker laag, doet me direct denken aan of een gesloten systeem of een hoornsysteem, open en gedetaillerd is ook typisch iets voor een hoornsysteem, zijdezacht impliceert dat ook dat je de scherpe randjes van instrumenten wilt weg poetsen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 15 maart 2007 Report Share Posted 15 maart 2007 Het beeld wordt al duidelijker. Aan welke prijsklasse denk je? Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ottenborgh Posted 15 maart 2007 Author Report Share Posted 15 maart 2007 Nieuwprijs kan rond de 3000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 17 maart 2007 Report Share Posted 17 maart 2007 Je draait met een 50 watt buizen eindtrap , ik denk dat je dan een speaker met een wat hoger rendement nodig hebt , met een imp . verloop wat niet heel erg wegzakt , krijg je automatisch wat strakker laag Link to comment Share on other sites More sharing options...
ottenborgh Posted 19 maart 2007 Author Report Share Posted 19 maart 2007 Is er iemand die ervaring heeft met de combinatie Jadis DA50 S en Dynaudio Confidence C1 (lage gevoeligheid) of met de ProAc Response 2.5. Voorkeuren, bedenkingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts