Jump to content

philips DVD963SA SACD speler

gvy
 Share

Recommended Posts

Dag allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe CD speler en eigenlijk liefs eentje dat SACD's ook speelt.

Vermits ik op ESL's speel hecht ik nogal groot belang aan de "kwaliteit" meer dan aan gadgets. Maar eh prijs is ook belangrijk, dus geen High end toestanden met prijzen van 1300

Geplaatst door gvy:

Is er iemand die deze speler wat beter kent en positieve of negatieve kritiek heeft??

Groeten

Geert

Dag Geert,

Ik heb een verslag geschreven onder 'algemeen audio' van mijn indrukken bij een demonstratie van deze speler.

Link:

Luisterimpressie SACD Amsterdam dec 2002

Als je iets in de budgetserie zoekt dan denk ik dat het een vrij aardige SACD speler is. Mijn verslag betreft echter de gemodificeerde versie van de SA963. Mogelijk dat ook het ongemodificeerde apparaat duurdere CD-spelers achter zich laat, maar zo'n direkte vergelijking heb ik nog niet kunnen maken. Verwacht alleen niet dat je nu ineens voor een habbekrats topkwaliteit (noem het 'high-end') in huis haalt.

Oh ja, in 'Klassieke zaken' van deze maand wordt de speler ook (weer) de hemel in geprezen. Maar na mijn ervaringen in Amsterdam word ik van dat soort stemmen ietwat kriegelig.