Jump to content

Stelling Stereoset > 10.000 niet zinvol ?


VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Off-topic, maar inmiddels redelijk on-topic: kan er niet een veel strenger "on-topic" en niet-afzeik-beleid door de moderator gevoerd gaan worden: b.v. 1x gele kaart, 2e x is rood = wegwezen/banned? En dat hoeft dan niet voor alle threads, maar misschien alleen voor de threads waarvoor aangegeven o.i.d.

 

Slap ouwehoeren doe je in het cafe, en daar hebben we ook een thread voor, of is snel gemaakt, toch? ;)

Link to comment
Share on other sites

[...]

Slap ouwehoeren doe je in het cafe[...]

Juist, en op familiefeestjes.

 

Groet,

Jacco

 

op familiefeestjes weet je welke onderwerpen je niet moet aansnijden.

Dat zou hier ook kunnen werken.

Maar hier gooien we liever knuppels in het hoeder hok.

Iedereen komt altijd met de zelfde knuppels en dus gaan ook iederekeer de zelfde mensen over de zeik.

 

Leuk toch! :huh:

 

Groeten Simon

Link to comment
Share on other sites

Gezien de vele reacties bestaat er veel misverstand m.b.t. mijn stelling:

1. ten eerste heb ik gezegd dat dit mijn persoonlijke mening is en het bedrag

van 10.000 Euro mijn "pijngrens" is en dit staat los van het feit of ik het

geld voorhanden heb om duurder te kopen.

2. ik heb ook gezegd dat iedereen datgene met zijn geld moet doen wat zijn hartje begeert.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Afgezien van een enkeling die zwemt in het geld, is geld een schaars goed en wil je dit

zo optimaal mogelijk besteden. De kunst van de hifi-hobbyist is om het maximale te halen

uit zijn 10.000- of 20.000- of 100.000 Euro-aanschaf.

Er komt m.i.z. echter een omslagpunt dat verdere verbeteringen niet tot weinig zinvol zijn

omdat:

- je gehoor je verder in de steek laat

- kwaliteit van het bronmateriaal (CD) de beperkende factor is.

.

Onlangs heb ik een cd-player ESOUND 5SE aangeschaft en wat blijkt,

de grootste deel van mijn CD,s klinken veel beter en komen er allerlei nooit eerder gehoorde

details boven water. Echter een deel (gelukkig de minderheid) van mijn CD-collectie klinkt niet

beter of zelfs minder.

Link to comment
Share on other sites

Negeren van pulp is, samen met inhoudelijk praten over de dingen die er wel toe doen, het krachtigste wapen tegen degeneratie.

Noemen we dit niet een "cordon sanitaire" ?

 

Is ook niet gelukt in Belgie, om het Vlaams blok van het toneel te laten verdwijnen. Blijkbaar lukt het niet altijd om door zwijgen gespuis te laten verdwijnen.

Link to comment
Share on other sites

Off-topic, maar inmiddels redelijk on-topic: kan er niet een veel strenger "on-topic" en niet-afzeik-beleid door de moderator gevoerd gaan worden: b.v. 1x gele kaart, 2e x is rood = wegwezen/banned? En dat hoeft dan niet voor alle threads, maar misschien alleen voor de threads waarvoor aangegeven o.i.d.

 

Slap ouwehoeren doe je in het cafe, en daar hebben we ook een thread voor, of is snel gemaakt, toch? ;)

 

Beste Yoda,

Dat steviger beleid is er al sinds het afgelopen najaar met de komst van de nieuwe lay-out van het forum. Enne soms is er dan ook stevig gemodereerd door de moderators.En soms hadden de moderators misschien nog wel meer weg kunnen moderaten,maar of dat nou ook slim is ,dat denk ik niet.

Iets dood modereren is zo gemakkelijk voor een moderator en daar ligt tegelijkertijd ook het gevaar,want een dood forum waar helemaal niets mag wilt niemand en niemand wil een soort van politieforum hear met over en weer van rode en gele kaarten bij wijze van spreken.

Er zijn nou eenmaal bepaalde spelregels, ook op dit forum en als een ieder nou zich aan die paar spelregels houd,dan is iedereen blij en gelukkig en houden we een leesbaar leuk forum,waar ieder wat aan heeft of het nou de beginnende of de doorgewinterde hobbyist/forumlid is. Eigenlijk zijn we allemaal gast op een forum en als je je gedraagt als gast dan kan er heel veel.

met groet,

:cool2:

Link to comment
Share on other sites

Het erge is, een leuke combo van 1000 euro + een uitstekende opname = veel beter dan een matige opname op een set van 100.000 euro. En laten we nu net verdraaid weinig invloed hebben op de opnamekwaliteit.. Of je moet je smaak er al voor aan de kant zetten. Muziekliefhebbers kunnen dat niet!

 

Beste Niels,

 

Hoe beter je set, des te minder slechte opnamen je zult tegenkomen!

Naarmate m.n. je speakers (en eventueel je pick-up element/arm combinatie) beter zijn, zul je minder vaak scherpe, slissende s-klanken en toonloos basgedreun te horen krijgen.

Ook zul je plotseling allerlei instrumenten beter kunnen volgen, en teksten kunnen verstaan.

"Slechte opnamen" blijken dan vaak juist heel g

Link to comment
Share on other sites

Noemen we dit niet een "cordon sanitaire" ?

Is ook niet gelukt in Belgie, om het Vlaams blok van het toneel te laten verdwijnen. Blijkbaar lukt het niet altijd om door zwijgen gespuis te laten verdwijnen.

De negeerfunctie is misschien zo gek nog niet. Zo'n simpele knop heb je dan weer niet in de politiek. :D

Link to comment
Share on other sites

Het erge is, een leuke combo van 1000 euro + een uitstekende opname = veel beter dan een matige opname op een set van 100.000 euro. En laten we nu net verdraaid weinig invloed hebben op de opnamekwaliteit.. Of je moet je smaak er al voor aan de kant zetten. Muziekliefhebbers kunnen dat niet!

 

Beste Niels,

 

Hoe beter je set, des te minder slechte opnamen je zult tegenkomen!

Naarmate m.n. je speakers (en eventueel je pick-up element/arm combinatie) beter zijn, zul je minder vaak scherpe, slissende s-klanken en toonloos basgedreun te horen krijgen.

Ook zul je plotseling allerlei instrumenten beter kunnen volgen, en teksten kunnen verstaan.

"Slechte opnamen" blijken dan vaak juist heel g

Link to comment
Share on other sites

Het erge is, een leuke combo van 1000 euro + een uitstekende opname = veel beter dan een matige opname op een set van 100.000 euro. En laten we nu net verdraaid weinig invloed hebben op de opnamekwaliteit.. Of je moet je smaak er al voor aan de kant zetten. Muziekliefhebbers kunnen dat niet!

 

Beste Niels,

 

Hoe beter je set, des te minder slechte opnamen je zult tegenkomen!

Naarmate m.n. je speakers (en eventueel je pick-up element/arm combinatie) beter zijn, zul je minder vaak scherpe, slissende s-klanken en toonloos basgedreun te horen krijgen.

Ook zul je plotseling allerlei instrumenten beter kunnen volgen, en teksten kunnen verstaan.

"Slechte opnamen" blijken dan vaak juist heel g

Link to comment
Share on other sites

Voortdurend wordt er een relatie gelegd tussen prijs en prestatie, Hans heeft het hierboven over een goede installatie in de reactie wordt goed vervangen door duur, lijkt mij niet geheel juist.

Ook op shows zie je dat duur en imposant vaak meer aandacht krijgen dan de lieden die redelijk bescheiden heel aardig met hun producten in de weer zijn, wat dat betreft zijn we met onze reactie op toeters en bellen niet zo heel erg veel opgeschoten sinds ontdekkers gewapend met spiegeltjes en kralen de wijde wereld versteld deden staan.

<_<

Link to comment
Share on other sites

Voortdurend wordt er een relatie gelegd tussen prijs en prestatie, Hans heeft het hierboven over een goede installatie in de reactie wordt goed vervangen door duur, lijkt mij niet geheel juist.

Ook op shows zie je dat duur en imposant vaak meer aandacht krijgen dan de lieden die redelijk bescheiden heel aardig met hun producten in de weer zijn, wat dat betreft zijn we met onze reactie op toeters en bellen niet zo heel erg veel opgeschoten sinds ontdekkers gewapend met spiegeltjes en kralen de wijde wereld versteld deden staan.

<_<

 

Ik had er wel degelijk dure staan. Het gaat hier tenslotte over dure (>

Link to comment
Share on other sites

Ik zie je punt wel Spido, vroeger toen er nog een hele eenvoudige radio-cassete speler in de kamer stond was opnamekwaliteit nooit aan de orde. Alles klonk... nauja.. niet! :-) Toch durf ik wel te stellen dat het, misschien vooral bij pop / rock, niet veel moeite kost om een stel speakers neer te zetten die de betere opnamen prima weergeven en de slechtere opnamen gewoon zoals het hoort slechter weergeven.

 

Ik heb het niet over super stabiele krachtpatsers van woofers of fasereinheid.. Slechte opnamen zitten nog een paar stapjes 'verder weg' in het land van matigheid. Ik bedoel, een opname die 'eigenlijk wel goed is maar niet goed door versterker / speakers kan worden weergegeven', daar klinkt toch altijd nog een met zorg gemixt stereobeeld, enige dynamiek, en prettige midden / hoge tonen. Dan zou ik het nogsteeds een goede opname noemen ookal trekt een 17cm woofer niet alles.

Link to comment
Share on other sites

Hoe exclusiever Hifi word, hoe sneller elke zwakte in elke schakel in de keten duidelijk word

de bekende 20/80 regel komt hier om de hoek kijken.

 

eigenlijk kan je als leek je niet laten overleveren aan een gladde verkoper die enkel geld ruikt

welbeschouwd zou een onafhankelijk hifi-adviseur zich met de zaak moeten bezighouden.

 

als je nou toch wilt investeren, doe het dan met beleid...

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Ga gewoon luisteren naar de muziek, probeer te genieten, en dat is veel belangrijker dan elkaar hear allemaal verwijten te gaan maken. Want daar doen we het tenslotte voor toch? We hebben allemaal een mening over muziekweergave, en we moeten elkaars mening respecteren, want aan respect ontbreekt het al genoeg op deze aardbol.

Link to comment
Share on other sites

Ga gewoon luisteren naar de muziek, probeer te genieten, en dat is veel belangrijker dan elkaar hear allemaal verwijten te gaan maken. Want daar doen we het tenslotte voor toch? We hebben allemaal een mening over muziekweergave, en we moeten elkaars mening respecteren, want aan respect ontbreekt het al genoeg op deze aardbol.

 

Gewoon luisteren naar de MUZIEK is voorbehouden aan muziekliefhebbers ipv audiofielen :D

Mmm..ik reken mezelf dan toch maar tot die groep want ik ben nu aan het genieten van de Indian Queen (Purcell) door kathleen Ferrier: opname eind jaren veertig, stikt van de ruis, mono, niet geremastered of zo..maar het pakt me wel zodanig dat weergavekwaliteit helemaal niet meer van belang is. Wellicht dat het me daarom niets kan schelen of ik nu een elpee opzet, een CD of mindisc..de software is toch het belangrijkst voor mij.

En elkaars mening respecteren..altijd!!!

Link to comment
Share on other sites

ik ben nu aan het genieten van de Indian Queen (Purcell) door kathleen Ferrier: opname eind jaren veertig, stikt van de ruis, mono, niet geremastered of zo..maar het pakt me wel zodanig dat weergavekwaliteit helemaal niet meer van belang is. Wellicht dat het me daarom niets kan schelen of ik nu een elpee opzet, een CD of mindisc..de software is toch het belangrijkst voor mij.

En elkaars mening respecteren..altijd!!!

 

"ruis, mono, niet geremasterd of zo..." klinkt t

Link to comment
Share on other sites

Persoonlijk denk ik dat als je een mooi nummer hoort, je in de eerste instantie denkt wie is dat, en waar kan ik dat kopen. Dat heb ik vaak gehad, en dan maakt het niet uit naar welke flutset ik dan luister, het kan bij wijze van spreken een wekerradio zijn.

 

Wat de stelling betreft:

 

Stel ik zou tienduizend euro te besteden hebben, dan zou ik het op de volgende manier willen doen, ik zou in de eerste plaats niet willen weten wat een bepaalde set kost, in de tweede plaats wil ik niet zien wat ik beluister, ik zou alleen afgaan wat men mij aanbied. Zonder dat ik kan zien wat er speelt.

Dus met andere woorden ik laat mijn oren beslissen en niet mijn ogen.

Link to comment
Share on other sites

Zakkenvullers heb je op elk niveau... <_<

Euuh, dan denk ik dus aan Avalon. Over de jaren minstens 10 verschillende exemplaren gehoord, maar er kwam nimmer muziek uit.

 

Ik denk daar heel anders over... maar dat wist je al... ;)

 

totaal mee eens!

 

 

 

 

 

 

Bij deze wil ik een stelling deponeren dat investeringen in een installaties boven de pakweg 10.000 Euro, niet zinvol zijn.

Met installatie van 10.000 Euro bedoel ik:

- 1 versterker

- 1 geluidsbron (bijv. Cd-speler)

- paar speakers

- goede interlink + 2x powercords, netfiltering.

 

Verder ga ik in bovenstaande stelling ervan uit de match tussen de componenten onderling geslaagd is en de kosten van de onderlinge componenten redelijk in verhouding tot elkaar staan. De 10.000 Euro moet gezien worden als mijn

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...