Jump to content

heffing op internet :o


seoman
 Share

Recommended Posts

Ik vind het een belachelijk idee. Er zullen toch ook wel mensen zijn die GEEN muziek van internet plukken, maar het puur ter info/vermaak gebruiken? Knap lullig voor die mensen... Laat mensen die downloaden er voor betalen, niet iedereen een beetje...

Link to comment
Share on other sites

Zolang het voor velen de trent blijft om zichzelf alles wat los en vast zit toe te eigenen zonder enig gewetensprobleem aangaande een vorm van beloning voor de maker haalt volgens mij geen enkele poging tot oplossing wat uit.

precies!

 

Laat ze het zelf verzinnen.

We zijn te hebberig voor een beveiliging.

Ze verzinnen maar iets.

Ze zouden bv hun marketing eens onder de loep kunnen nemen.

Als ik geld rechtstreeks op een artiest z'n bank rekening mocht storten zou ik veel guller zijn.

Ik wil nog steeds betalen voor kwaliteit.

 

Of geef artiesten gewoon een uitkering. Dan zijn we ook klaar!

Moeten ze hun excessen maar zelf financieren :rolleyes:;)

Link to comment
Share on other sites

ps

De zaak tegen Apple ivm hun itunes - ipod koppeling vind ik ook erg boeiend.

Lijken aplle en MS toch wel heel erg op elkaar.

Europese consumenten organisaties vechten de verplichte koppeling tussen tunes (software) en pods (hardware) aan, maar de Amerikaanse mededing ziet er geen been in en ziet het als een vorm van technische ontwikkeling die zelfs aanmoediging verdient. Laten andere producenten zelf maar met een soortgelijk idee komen is de redenering. Zou de koppeling een vorm van monopolie zijn, dan stokt de technische ontwikkeling en kan de concurrent op het idee van een ander meeliften.

Link to comment
Share on other sites

ps

De zaak tegen Apple ivm hun itunes - ipod koppeling vind ik ook erg boeiend.

Lijken aplle en MS toch wel heel erg op elkaar.

Europese consumenten organisaties vechten de verplichte koppeling tussen tunes (software) en pods (hardware) aan, maar de Amerikaanse mededing ziet er geen been in en ziet het als een vorm van technische ontwikkeling die zelfs aanmoediging verdient. Laten andere producenten zelf maar met een soortgelijk idee komen is de redenering. Zou de koppeling een vorm van monopolie zijn, dan stokt de technische ontwikkeling en kan de concurrent op het idee van een ander meeliften.

 

mmm

Ik vind het op z'n minst dubieus.

Stel dat iedere fabrikant zoiets gaat doen dan moet je dus met een nieuwe speler ook de muziek weer opnieuw kopen.

 

Gellukkig zijn er handige jongens die dit soort wanpraktijken kunnen terugdraaien.

Dus de handige consument zal er geen last van hebben.

Maar de domme massa consument gaat voor het blok.

 

Ik vind dat alle fabrikanten die dit soort dingen doen geboycot moeten worden.

Sony, apple, Creative, iriver, etc dwingen je dedicated software te gebruiken.

We hebben 't over garbage als MP3 waarom die moeite?!

Om de domme consument te melken.

Kunnen ze niet gewoon met zelgeltjes/bonus kaarten gaan werken?

Dat is een redelijk eerlijke manier van klanten binding.

 

Groeten Simon

Link to comment
Share on other sites

Belachelijk idee. De Internet gebruiker mag al de terrorisme bestrijding gaan financieren, de spam bestrijding en nu ook het kopi
Link to comment
Share on other sites

jullie gaan totaal voorbij aan de artiest zelf

niets is gratis, ook je winkelkarretje niet dat je iedere week vult

 

leg maar eens uit dat het auteursrecht een intellectueel recht is om nog maar te zwijgen over leenrecht enz enz

 

en om way back te gaan in de tijd, op de verkoop van tapes was ook een algemene heffing.

Link to comment
Share on other sites

jullie gaan totaal voorbij aan de artiest zelf

niets is gratis, ook je winkelkarretje niet dat je iedere week vult

 

leg maar eens uit dat het auteursrecht een intellectueel recht is om nog maar te zwijgen over leenrecht enz enz

 

en om way back te gaan in de tijd, op de verkoop van tapes was ook een algemene heffing.

 

Dus?

Een algemene heffing op internet is gerechtvaardigt?

Hef maar wat meer op een lege cd en lege dvd.

Daar worden de inkomens gemist omdat als je er een cd van brand je geen cd meer hoeft te kopen.

Het gekloot met pc speakers is door geen enkelel artiest serieus te nemen. Doen ze dat wel dan overschatten ze hun kwaliteit!

 

Dat nu iedereen met een telefoon rondloopt en die volpropt met mp3 en daar genoegen mee neemt is sowieso al de nekslag voor een artiest.

MP3 als muziek drager mag gewoon gekloot kosten.

Dat is gewoon reclame materiaal!

 

De winnaars in de muziek industrie zijn niet de artiesten maar buma stemra en de maatschappijen.

 

Wat kost een lege cd? 0.40

Link to comment
Share on other sites

Laat de muziek wereld zelf maar eens met een nieuwe opzet van hun markt/ winst opbouw komen.

Triest dat ons kabinet zich daar mee bemoeit.

Feit is dat de samenleving vol zit met criminelen die op zeer grote schaal muziek stelen. Gelukkig heeft de overheid nog enig verantwoordingsgevoel, waardoor ze met dit soort compensatie ide

Link to comment
Share on other sites

Laat de muziek wereld zelf maar eens met een nieuwe opzet van hun markt/ winst opbouw komen.

Triest dat ons kabinet zich daar mee bemoeit.

Feit is dat de samenleving vol zit met criminelen die op zeer grote schaal muziek stelen. Gelukkig heeft de overheid nog enig verantwoordingsgevoel, waardoor ze met dit soort compensatie ide

Link to comment
Share on other sites

Het leuke van zo'n heffing is dat iedereen dan gaat denken dat het wel mag en geen diefstal is.

Dat krijg je dan ook nog ja. Daarom moeten we eigenlijk net zo als in de VS een veel groter onderscheid maken tussen de goeien (mensen die zich aan de regels houden) en de slechten (mensen die dat niet doen).

 

Als een rechtbank iemand schuldig bevindt aan het in het bezit hebben (gehad) van honderden c.q. duizenden illegale muziekbestanden, dan zou de rechter zeer hoge geldboetes moeten opleggen (die rechtstreeks naar de rechthebbenden gaan), je zou een strafblad moeten krijgen en moeten worden geregistreerd bij justitiele autoriteiten en internetproviders. Computer wordt in beslag genomen en je krijgt een expliciet verbod op het gebruik van computers/internet voor bijv. 2 jaar. Dan houdt dit gedrag vanzelf op.

Link to comment
Share on other sites

Het leuke van zo'n heffing is dat iedereen dan gaat denken dat het wel mag en geen diefstal is.

Dat krijg je dan ook nog ja. Daarom moeten we eigenlijk net zo als in de VS een veel groter onderscheid maken tussen de goeien (mensen die zich aan de regels houden) en de slechten (mensen die dat niet doen).

 

Als een rechtbank iemand schuldig bevindt aan het in het bezit hebben (gehad) van honderden c.q. duizenden illegale muziekbestanden, dan zou de rechter zeer hoge geldboetes moeten opleggen (die rechtstreeks naar de rechthebbenden gaan), je zou een strafblad moeten krijgen en moeten worden geregistreerd bij justitiele autoriteiten en internetproviders. Computer wordt in beslag genomen en je krijgt een expliciet verbod op het gebruik van computers/internet voor bijv. 2 jaar. Dan houdt dit gedrag vanzelf op.

 

Het onderscheid tussen goed en kwaad ligt niet vast.

De banken die de wet omzeilen om jou meer belasting aftrek te kunnen regelen, zijn pas crimineel als de wet dicht getimmerd word en ze toch door gaan en de rechter ze als crimineel bestempeld.

Tot die tijd is alles ok.

Meestal is het dan te laat en is de wet weer verbogen voor de graai zucht van de mens.

 

Zo ook met mp3, peer to peer etc.

Allemaal gekonkel om voor een dubbeltje op de eerste rij te mogen zitten.

 

Het duurt nog wel effe voordat de internet explosie stabiliseerd waardoor er regels verzonnen en getoetst kunnen worden.

Tot die tijd moeten de industrie maar zelf aan de bak!

Ze hebben miljarden in beveiliging gestoken.

Helaas pindakaas.

Tijd voor een jnieuwe aanpak.

 

Oh ja en wat ons ieders fatsoen betreft.

Ieder zijn eigen normen en waarden.

 

Groeten Simon

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

kunnen ze gelijk van die internetheffing de boetes van cafe's uit betalen.

 

zal toch wat zijn zeg. IK als "uit principe" cd kopend persoon moet dan ook nog betalen voor mijn fraudulerende medeburgers.

 

pvda..........tssss

Link to comment
Share on other sites

kunnen ze gelijk van die internetheffing de boetes van cafe's uit betalen.

 

zal toch wat zijn zeg. IK als "uit principe" cd kopend persoon moet dan ook nog betalen voor mijn fraudulerende medeburgers.

 

pvda..........tssss

 

Draai het eens om M44

als iedereen legaal zou kopen, moet er nu 1maal geen heffing zijn (waarmij je de niet downloaders straft) :)

 

De bal richten op PVDA of welke partij ook, vind ik niet geheel juis. het gaat om het auteursrecht van een artiest ... ;)

 

kGing mij ni moeien had ik gezegd ;)

 

Stef

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack
Het leuke van zo'n heffing is dat iedereen dan gaat denken dat het wel mag en geen diefstal is.

 

Dat is m.i. allang achterhaald, :unsure: ook z

Link to comment
Share on other sites

ook zoiets

 

waarom kan ik een dvd luxe uitvoering met 2 schijfjes erin van een jaar of 3 oud voor 6,95 kopen.

alles erop en eran. extra materiaal 300 soorten ondertiteling enz

 

terwijl ik voor een cd van queen van 20 jaar oud bijna 3x zoveel betaal.

niks bonus ,extra,kijkje achter de schermen gedoe. nee alleen 45 minuten muziek.

18,-!!! waarom?

 

ja tuurlijk zal met vraag en aanbod te maken hebben en bepaalde rechten op muziek bla bla

 

maar ene film kost zoveel meer om te maken. halen ze dat geld uit de bios bezoeken ofzo?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...