Jump to content

Zoek een DVD player


seoman
 Share

Recommended Posts

Ik ben helaas in het bezit van een goeie soundcard en baal nog steeds dat windows 't allemaal niet snapt.

 

Ik heb geen onboard dts/DD decoder maar gebruik daarvoor mijn rotel RSP 1066.

Mijn soundcard heeft non_audio support op de spdif uitgang dus het werkt allemaal.

 

Nu dan het probleem.

 

Windows kent maar 1 uitgang. Daar gaan alle bliepjes heen en al het geluid van software die alleen de default instelling van windows kennen.

 

Zo ook de DVD players die ik geprobeerd heb.

Cyberlink Power DVD ultra en intervideo.

Ze hebben werkelijk geen benul van het audio gebeuren behalve de standaard uitgang.

 

Zelfs in meuk als wmp of winamp mag je kiezen uit alle 6 beschikbare stereo uitgangen die mijn kaart bezit.

Maar wmp wil ik voor meuk (youtube bv) bewaren. Dus dat gaat gewoon naar de speakers naast mijn pc.

Missions achter een paar XA 50.

Muziek gaat via een ander programma maar gaat wel naar de zelfde speakers. mp3 resampled naar 88khz en via de speakers en via spdif naar de hoofd set.

De windows geluiden gaan naar pc speakertjes van

Link to comment
Share on other sites

Media Player Classic en / of VLC al eens gebruikt? (Google is een eitje)

 

Ik gebruik MPC en het werkt heerlijk, veel VEEL in te stellen, speelt ook DVD's en je kan met de pijltjestoetsen de 'aspect ratio' wijzigen, handig op CRT televisies die net niet 4:3 zijn, of youtube filmpjes van 16:9 die ze leuk naar 4:3 hebben gezet.. Trouwens met www.keepvid.com kan je makkelijk youtube filmpjes downloaden en met VLC afspelen.

 

Fullscreen op youtube is niet soepel en gebruikt al snel 80% van m'n cpu (Athlon 64 3800+! geen pentium 2!).. Het filmpje gedownload, met VLC, 2% cpu en veel soepeler.. Hoe ze het presteren bij Youtube, geen idee maar efficient is anders..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nou ik ben nog niet helemaal klaar

Nu het resultaat

 

VLC belooft meer dan ie kan waarmaken.

Hoewel je van alles mag invullen. Een port selecteren is er niet bij.

Als ik de uitgang forceer dan komt er AC3 uit maar geen geluid.

Die problemen hebben meer mensen met de laaste versie.

 

Media player classic.

Heerlijk zo'n gort droge interface.

Maar hij mag iets vriendelijker.

Er komt eindelijk AC3 uit en nog werkend ook.

(dat was bij VLC niet het geval)

 

Ik heb echter nog 1 probleem.

MPC weigert mijn TV te voorzien van beeld.

Alleen als ik de TV als hoofd beeldscherm aanstuur komen de video beelden te voorschijn.

Als ik mijn bureaublad uitbreid naar de TV dan krijg ik keurig de interface te zien met een zwart vlak.

Dat word nog effe kloten.

Als ik dat niet ingesteld krijg dan mag ook deze player in de sinbin.

 

Tjonge ik had niet het idee dat ik zoiets moeilijks vraag!

Dat geluid altijd het ondergeschoven kindje was binnen windows daar ben ik aan gewend maar dat er zo weinig oplossingen voor zijn verbaast me zeer!

 

Winamp kan ik nog proberen maar daar vewacht ik niet zoveel video mogelijkheden van.

 

Eerst nog MPC doorspitten.

 

Groeten Simon

Link to comment
Share on other sites

Ik meen dat probleem te kennen. Als ik van monitor 1 naar monitor 2 'sleep' is het beeld soms zwart. Hoe gaat dat als je eerst het programma opent, op de TV 'monitor', en dan vanuit MPC een video opent of via verkenner een videobestand er naartoe sleept?

 

Meestal gaat het wel goed. Ik denk eerder dat het aan Nvidia / drivers zal liggen dan aan MPC maar gelukkig is het hier uiteindelijk vrij eenvoudig te fixen.

Link to comment
Share on other sites

Ik meen dat probleem te kennen. Als ik van monitor 1 naar monitor 2 'sleep' is het beeld soms zwart. Hoe gaat dat als je eerst het programma opent, op de TV 'monitor', en dan vanuit MPC een video opent of via verkenner een videobestand er naartoe sleept?

 

Meestal gaat het wel goed. Ik denk eerder dat het aan Nvidia / drivers zal liggen dan aan MPC maar gelukkig is het hier uiteindelijk vrij eenvoudig te fixen.

 

Dat heb ik geprobeerd maar 't bracht geen verlossing.

Bij de andere mediaplayers ging dat weer wel goed.

 

Ik heb een ATI kaart.

 

Bedankt

 

Groeten Simon

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...