Manus Posted 18 januari 2007 Report Share Posted 18 januari 2007 Speciaal aangeschaft voor de pc, dit buizenversterkertje van Jasmine, Serenade. Fungeert dan als externe geluidskaart. Wat blijkt? Doet het ook heel leuk direct aangesloten op mijn Magnepans. Een eerste buizenervaring die naar meer smaakt. Wellicht laat ik hem nog even aan de Magnepans hangen, om zo achterelkaar ingespeeld te kunnen raken. Veel weet ik er verder niet van. Behalve dan dat-ie 2 x12 W levert in klasse A en dat het een single ended buizenversterker is. Maar goed, omdat ik ontzettend tevreden ben over de Jasmine Phono Pre (zie ander topic) had ik het idee dat ik mij hier geen buil aan zou kunnen vallen. http://www.jasmineaudio.net/serenade.html [/img] Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 19 januari 2007 Report Share Posted 19 januari 2007 zo heb ik ooit (paar jaar geleden) een Yarland 2x35w pusch -pull buizenversterker gekocht uit china koste totaal met belasting en vervoer 360 euro ofzo wilde hem ook voor de pc gebruiken ik dacht laat ik m voor de grap een s aan m'n tannoy's hangen ................hij is er nooit meer afgegaan. wel heb ik m zelf wat beter gemaakt door de koppel c's te verbeteren, bedrading, bypass caps enz. nu wil ik niets anders meer. groet. alvinio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 19 januari 2007 Author Report Share Posted 19 januari 2007 Ja, jouw topic hierover heb ik laatst gelezen. Yarland was een andere optie voor mij. Ook leuk spul uit China1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 19 januari 2007 Author Report Share Posted 19 januari 2007 De eerste paar uren vervormde de muziek vooral in het laag bij wat luidere volumes. Nu na iets meer dan tien uur wordt dat minder. Is dat een bekend verschijnsel bij het inspelen van buizenversterkers? Want zoals ik al zei, ik heb er totaal geen ervaring mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 januari 2007 Report Share Posted 20 januari 2007 Ja hoor, geen zorgen. Kan nog wel eventjes duren, maar uiteindelijk komt alles goed Geinig ding! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 20 januari 2007 Author Report Share Posted 20 januari 2007 Inderdaad een geinig ding. Heeft de hele nacht doorgespeeld. Klinkt nu nog ietsje helderder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts