olivier Posted 18 januari 2007 Report Share Posted 18 januari 2007 Hallo allemaal, Welke versterker kunnen jullie me aanraden? ik ben op zoek naar een goede stereo high end eindtrap. Het budget is 4.000 euro. Het is voor 2 visaton klankasten (high end serie, max power 300watt) aan te sturen. Hij moet warm klinken en een hele nacht op max. vermogen kunnen draaien. Momenteel staan op mijn lijstje: -bryston 4bsst -treshold 5000e -primare a32 (weegt wel veel) -?? Kan ik aannemen dat ze allemaal even kwalitatief zijn? Wat is het verschil tussen deze amps qua sound? Alvast bedankt voor jullie reactie Olivier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 18 januari 2007 Report Share Posted 18 januari 2007 Hallo allemaal,Welke versterker kunnen jullie me aanraden? ik ben op zoek naar een goede stereo high end eindtrap. Het budget is 4.000 euro. Het is voor 2 visaton klankasten (high end serie, max power 300watt) aan te sturen. Hij moet warm klinken en een hele nacht op max. vermogen kunnen draaien. Momenteel staan op mijn lijstje: -bryston 4bsst -treshold 5000e -primare a32 (weegt wel veel) -?? Kan ik aannemen dat ze allemaal even kwalitatief zijn? Wat is het verschil tussen deze amps qua sound? Alvast bedankt voor jullie reactie Olivier De Bryston is beslist aan te bevelen, zelf heb ik een wat ouder type (4B NRB) en die klinkt gewoon prima, niet warm of koud, maar gewoon goed met een uitstekende controle over de luidsprekers. Ik had hem in eerste instantie gekocht als versterker voor een subwoofer, maar hij bevalt me prima met mijn hoofdluidsprekers. De ST serie schijnt zelfs nog iets beter te klinken. Hij heeft trouwens wel wat tijd nodig om op te warmen en zorgt ook voor een substanti Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 januari 2007 Report Share Posted 18 januari 2007 Het zijn alledrie versterkers met een behoorlijk eigen klankkarakter... Ik zou toch zeker luisteren. Voor die Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 18 januari 2007 Report Share Posted 18 januari 2007 met natuurlijk ook een heel eigen klank vooral diverse dingen proberen, en zo je smaak ontdekken (en de match met de rest). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 18 januari 2007 Report Share Posted 18 januari 2007 Als het tijden aan staat is het ook een optie om voor klasse D te gaan met zeer betaalbare UCD modules van Hypex bijvoorbeeld. Veel power, weinig hitte ontwikkeling en erg goede specs. Een hele goede versterker hoeft gelukkig geen 4000 euro te kosten! Prijs en prestaties staan vaak compleet los van elkaar bij dure audio spullen. Er is geen reden waarom je voor 1/4e van dat bedrag niet al een uitstekende versterker kan kopen of bouwen! Dus wees wat dat betreft voorzichtig: het klinkt logisch dat meer geld uitgeven een beter product oplevert maar dat is vaak niet zo. Zodra de prijskaartjes langer worden beland je al snel in een wereld van zweverige termen en 'smaak'. Het kan maar zo gebeuren dat een product beter klinkt vanwege het prijskaartje... zonder daadwerkelijk anders te klinken. De mens is gewoon erg gevoelig voor prijskaartjes! Probeer als je ooit wat versterkers gaat beluisteren, dit 'blind' te doen. Het is dan ineens heel 'anders' luisteren en misschien klinkt een apparaat van 1/4e de prijs wel het beste.. Klasse A versterkers zetten vrijwel alle uit het net getrokken stroom om in warmte. Klasse D versterkers zetten vrijwel alle uit het net getrokken stroom om in geluid http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1822/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts