Jump to content

Aankoop Transrotor Orfeo Doppio(Special)


MR.GUZZI.
 Share

Recommended Posts

Je kan ook kiezen voor afvoeren ipv dempen?

 

Exact!

 

Ik heb eens rustig op alle onderdelen van m'n NA hyperspace zitten kloppen met zo'n huisartsenknieschijfhamertje. Er zit geen onderdeel in dat 'dood' klinkt. Alles geeft een redelijk hoge "ping" die wel heel snel uitsterft, ik wou dat ik nog een trillingsmeter had :(. Ondanks dat niets doods klinkt is de speler toch de rust zelve, zeker als ik 'm vergelijk met een Dual cs5000.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
(geduld is een schone zaak ! ) :D

 

Nou, ik vind 14 maanden best lang :P

 

Het ging over materialen of zo, massa loopwerk versus geisoleerde draaitafels als de Linn.

 

Hier een plaatje van een meer compromisloos ontwerp, massa loopwerk plus isolatie (zie die veren!):

 

dp100huxa.jpg

Link to comment
Share on other sites

Aanleiding voor het omhoogschoppen van dit draadje, is de nieuwe aanwinst van een tweede en een derde motor,wat een nog stabielere gelijkloop geeft ( het plateo weegt ongeveer 10/12 kg) dus wat versterking kan geen kwaad, dan naar ongeveer 10 phonotrappen te hebben (be) geluisterd, kwam de Blueamp als beste uit de bus, al moet ik eerlijk zeggen dat ik de Blue Note Mk2 ,voor zijn prijs ook heel erg mooi vond,maar ja keuzes he', m vr groet Mr. Guzzi.

 

Het is wel een beetje een vertekent beeld hoor Miracle, maar inderdaad het kan beter en ruimer ,ik ga binnenkort verhuizen (jan 2009) en dan heb ik de beschiking tot een ruime (4 bij 7) luisterkamer, daar zie ik nu al naar uit als rechtgeaarde AUDIOOT ! ! ! ! ! !

 

O Ja, Maarten Jan, nog bedankt voor het verkleinen en het plaatsen van de foto's, ik ben en blijf toch wel een beetje een digibeet hoor, maar ja er zijn ergere dingen !

Link to comment
Share on other sites

Lijkt een beetje op een kermisattractie waar je vroeger als kind van onder de indruk was. Als volwassene begrijp je niet dat je daar toen van onder de indruk was...

 

 

HDerkx

 

Dat is een kwestie van smaak. Zelf hou ik er ook niet van. Liever apparaten die de techniek een beetje verborgen houden ten gunste van een strak en opgeruimd uiterlijk, zie het plaatje van de Denon met 12" arm hierboven. Deze moet natuurlijk wel ingebouwd worden in een rechthoekige sokkel zodat je de veren niet ziet.

 

De DT's van nu laten alles open en bloot zien, alsof dat zo bijzonder is, want echt nieuwe zaken tref je niet of weinig aan. Waarschijnlijk gebaseerd op het succes van de eerste naakte Micro DDX1000, toch alweer van 1976:

micro_tt.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hoe verhoudt de Orfeo zich tot de Fat Bob S en waarin uit zich dat? Anyone?

 

 

 

Beste Marky,

 

 

Wij hebben ze beide staan, nog steeds is qua prijs/kwaliteitsverhouding de Fat Bob S van Transrotor de beste draaitafel op dit moment, ook volgens de diverse recensenten in de wereld.

 

Een Transrotor Orfeo zit daar nog duidelijk boven qua muzikale kwaliteiten.

 

 

MvG,

 

 

Haudio

Link to comment
Share on other sites

Hoeveel oppervlakteruimte neemt de Orfeo in; standaard en in maximale opstelling met 3 motoren en 2 armen?

 

Phonophono schrijft 26 x 56 x 48 (H x B x T, Basisversion)

 

Transrotor Website schrijft ca 52*52*20

 

Mijn muurplateau meet 50*70, dus het komt nogal nauw...

Link to comment
Share on other sites

Hallo Marky,ik heb het ff voor je opgemeten;de breedte is 52 cm,de diepte 46 cm en de hoogte met SME arm 25 cm, de hoogte t.m. het plateo is 22 cm, wel is de breedte en de diepte variabel dit in verband dat de snaartje naar verloop van tijd wat opgespannen moeten worden door de motoren wat verder naar buiten te plaatsen, dan wordt dan mischien 53/47 cm,of nieuwe snaartjes kopen.m vr groet MR.GUZZI. O,ja ik heb aleen ervaring met 1 arm,wel met 3 motoren!

Link to comment
Share on other sites

Guest Kraus vonBentinck
wel is de breedte en de diepte variabel dit in verband dat de snaartje naar verloop van tijd wat opgespannen moeten worden door de motoren wat verder naar buiten te plaatsen, dan wordt dan mischien 53/47 cm,of nieuwe snaartjes kopen.

 

Er is een vaste, juiste afstand voor de motor t.o.v. het chassis omdat het verder weg of dichter bij plaatsen van de motor van invloed is op de draaisnelheid van het plateau!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...