Jump to content

Aankoop Transrotor Orfeo Doppio(Special)


MR.GUZZI.
 Share

Recommended Posts

Beste forumleden, eindelijk een verslag(je) van de aankoop v. de Orfeo die ik vanaf Sept. in bezit heb, het is een Doppio uitvoering met een armboard en draaiplateau van 80 mm allum. ipv acryl (vond ik mooier + meer massa),de arm is een SME 5 series en het element is van J.A. de MC 1 Boron MK2 , ook met de TMD lager en de motorsynchronisatie is de Netzteil konstant 3 M . Ik ben nu verschilende phonotrappen aan het uitproberen eerst een Rogue Audio,toen een Blue Note Phono 2,een Blue Amp model sur-sur en nu een Arcus met accu voeding, ben wel erg nieuwsgierig naar de Blue Amp model 42 ,maar dat komt mischien nog wel tot nu toe vind ik de Bluenote voor zijn prijs erg goed klinken (presteren) nu zal ik ook nog wat foto,s plaatsen maar dan kan nog ff duren want ik ben een echte DIGIBEET!!! ,ik denk dat het morgen wel lukt ,en anders heeft Haudio mischien nog wel en foto in het archief, eerst allemaal een Goede Jaarwisseling toegewenst,en veel Geluk en vooral veel GEZONDHEID dat is wel het allerbelangrijkste, H. Groeten MR. GUZZi.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Mr Guzzi,

 

Gefeliciteerd met deze prachtige combi.

 

Hier ga je heel lang plezier van hebben.

 

Enne als je nog es wil posten oevr de verschillen en je zoektocht van de phonotrap en welke het is geworden of gaat worden zou ik dat zeer op prijs stellen.

 

 

 

Met groet,

 

:cool2:

Link to comment
Share on other sites

Dat ziet er goed uit en zal zeker net zo goed klinken.

Gefeliciteerd met deze aanschaf waar je jarenlang plezier aan zult gaan beleven.

 

PS Waar heb je de Phono 2 verstopt :D ?

 

Gruiter,kijk eens naast de versterker? Volgens mij is dat een Ear buizentrapje, of vergis ik mij?

 

Greetz,

 

Lestat

Link to comment
Share on other sites

Dat ziet er goed uit en zal zeker net zo goed klinken.

Gefeliciteerd met deze aanschaf waar je jarenlang plezier aan zult gaan beleven.

 

PS Waar heb je de Phono 2 verstopt :D ?

 

Gruiter,kijk eens naast de versterker? Volgens mij is dat een Ear buizentrapje, of vergis ik mij?

 

Greetz,

 

Lestat

 

 

 

Ha die Lestat,

 

 

Naast de voorversterker staat de Transrotor Konstant netvoeding voor 3 motoren.

 

De Bluenote is terug en er staat nu ergens een Arcus phono un. ref. phono versterker.

 

Daarna zullen er nog verschillende anderen volgen .

 

 

MvG,

 

 

Haudio

Link to comment
Share on other sites

Ha die Lestat,

 

 

Naast de voorversterker staat de Transrotor Konstant netvoeding voor 3 motoren.

 

De Bluenote is terug en er staat nu ergens een Arcus phono un. ref. phono versterker.

 

Daarna zullen er nog verschillende anderen volgen .

 

 

MvG,

 

 

Haudio

 

@ Gruiter: Ik vergiste mij dus..... :ph34r:

 

Al die phonotrappen maken ons wel heel erg benieuwd naar de luisterervaringen!!!

Geen Roksan proberen?

 

Groetjes,

 

Lestat

Link to comment
Share on other sites

ps3.jpg

 

Die Klimasnap rond de buizen van de centrale verwarming; ik vroeg me af of dat was tegen de warmte, of tegen de resonanties... (tegen het vriezen zal het wel niet zijn denk ik :lol: )

 

We hebben die truuk trouwens toegepast in onze repetitieruimte waar al de microstatieven ingepakt zijn met Klimasnap en dat scheelt een pak aan resonerende feedback ;)

 

Machtige machine! Vind eigenlijk w

Link to comment
Share on other sites

Beste allemaal,bedankt voor alle leuke en lovende reacties,ik wil er nog een paar aanvullingen aan toevoegen, de phono 2 toen nog aanwezig op deze foto ,kun je net zien,en staat een etage hoger als de Bryston 3b, nu dus een Arcus,de voorversterker is een Audioanalyse C-900 en is net als de Bryston en de J.M.R. Opus 2 bijna 20 jaar oud ,dus wil ik terzijnertijd ook de voor en eind gaan vervangen, maar de eerste stap is gezet door m,n Linn Axis te vervangen door een Orfeo,daar moet ook nog het een en het ander nog aan gebeuren ,denk aan een 2e motor ,een onderplaat van 4cm van graniet ,leisteen,of marmer,dan natuurlijk het belangrijkste,de zoektocht naar een goede phonotrap,waar ik nu mee bezig ben ,het lijkt wel een soort verslaving,maar wel een gezonde . m. v. groeten MR.GUZZi.

Link to comment
Share on other sites

Marmer is hier beter dan graniet, tenzij het slecht graniet is dat vol zit met scheurtjes. Marmer is, net als leisteen, bros, dus behoorlijk dood. Graniet is van zichzelf dicht en geeft een "ting" als je er tegen tikt. Dat betekend dat graniet trillingen makkelijk doorgeeft en dat wil je eigenlijk niet.

Link to comment
Share on other sites

ik denk dat je, overigens mooie, speakers wel een betere opstelling verdienen :rolleyes:

Dat denk ik ook: je zult waarschijnlijk een beter geluid krijgen als de speakers wat vrijer in de ruimte staan opgesteld. Als je de speakers voor je set zet, zul je ook een beter holografisch plaatje gaan krijgen.

Link to comment
Share on other sites

Marmer is hier beter dan graniet, tenzij het slecht graniet is dat vol zit met scheurtjes. Marmer is, net als leisteen, bros, dus behoorlijk dood. Graniet is van zichzelf dicht en geeft een "ting" als je er tegen tikt. Dat betekend dat graniet trillingen makkelijk doorgeeft en dat wil je eigenlijk niet.

 

 

:huh: Ik dacht dat het net andersom was..

Link to comment
Share on other sites

Gefeliciteerd met de Transrotor, Mr. Guzzi!

Prachtig ding en meteen inclusief een top-arm en dito element: errug fraai!

 

Zo'n transparante draaitafel verdient inderdaad een stenen plaat. Mijn transparante TT heb ik getrakteerd op wit marmer: wanneer netjes afgewerkt is de waf zeer acceptabel. Behalve visueel was het bij mij tevens een significante verbetering van de geluidsweergave. Zeer aan te bevelen! (Hoewel... je hebt natuurlijk al een 'doppio'-uitvoering: misschien is 't over de top...).

 

 

 

PS. Phono-trapjes zijn hear erg hot: ook ik ben benieuwd naar je bevindingen... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo,audio,tjes, Wil nog ff terug komen op het onderwerp onderplaat v. de Orfeo,daar zijn de meningen nogal over verdeeld;marmer,leisteen,graniet en zelfs hout ,nu kan ik vertellen dat hout het niet is ,ondanks mijn doppio ,is het bij lange na niet stil (dood) hoe je het maar noemt,als ik in een stille passage,of in de inloopgroef op het hout klop dan kun je dit luid en duidelijk horen,ik denk dat alle massaloopwerken dit wel in meer of in mindere mate hebben,met m,n Linn Axis had ik daar geen last van,maar dat was dan ook een subchassis draaitafel,dan kom je denk ik toch bij de luchtgeveerde loopwerken ,maar daar hangen dan ook weer nadelen aan denk ik,zit zelf te twijfelen tussen graniet en een soundboard,graniet heeft het voordeel dat het zwaar en dood is ,maar het absorbeert niks,kan volgens mij ook reflecteren,een soundboard,absorbeert volgens mijn gedachte precies goed ,hoe denken julie hierover? m.v.groet Mr. Guzzi :confused:

Link to comment
Share on other sites

Hallo,audio,tjes, Wil nog ff terug komen op het onderwerp onderplaat v. de Orfeo,daar zijn de meningen nogal over verdeeld;marmer,leisteen,graniet en zelfs hout ,nu kan ik vertellen dat hout het niet is ,ondanks mijn doppio ,is het bij lange na niet stil (dood) hoe je het maar noemt,als ik in een stille passage,of in de inloopgroef op het hout klop dan kun je dit luid en duidelijk horen,ik denk dat alle massaloopwerken dit wel in meer of in mindere mate hebben,met m,n Linn Axis had ik daar geen last van,maar dat was dan ook een subchassis draaitafel,dan kom je denk ik toch bij de luchtgeveerde loopwerken ,maar daar hangen dan ook weer nadelen aan denk ik,zit zelf te twijfelen tussen graniet en een soundboard,graniet heeft het voordeel dat het zwaar en dood is ,maar het absorbeert niks,kan volgens mij ook reflecteren,een soundboard,absorbeert volgens mijn gedachte precies goed ,hoe denken julie hierover? m.v.groet Mr. Guzzi :confused:

Kan deze vraag niet beter bij Haudio kwijt? Ik weet dat hij voor zijn winkel diverse steensoorten heeft geprobeerd en de resonaties heeft getest.

 

Zomaar een ingevinkje...

Link to comment
Share on other sites

Hallo,audio,tjes, Wil nog ff terug komen op het onderwerp onderplaat v. de Orfeo,daar zijn de meningen nogal over verdeeld;marmer,leisteen,graniet en zelfs hout ,nu kan ik vertellen dat hout het niet is ,ondanks mijn doppio ,is het bij lange na niet stil (dood) hoe je het maar noemt,als ik in een stille passage,of in de inloopgroef op het hout klop dan kun je dit luid en duidelijk horen,ik denk dat alle massaloopwerken dit wel in meer of in mindere mate hebben,met m,n Linn Axis had ik daar geen last van,maar dat was dan ook een subchassis draaitafel,dan kom je denk ik toch bij de luchtgeveerde loopwerken ,maar daar hangen dan ook weer nadelen aan denk ik,zit zelf te twijfelen tussen graniet en een soundboard,graniet heeft het voordeel dat het zwaar en dood is ,maar het absorbeert niks,kan volgens mij ook reflecteren,een soundboard,absorbeert volgens mijn gedachte precies goed ,hoe denken julie hierover? m.v.groet Mr. Guzzi :confused:

Kan deze vraag niet beter bij Haudio kwijt? Ik weet dat hij voor zijn winkel diverse steensoorten heeft geprobeerd en de resonaties heeft getest.

 

Zomaar een ingevinkje...

 

 

Beste Lesat,

 

Ik weet het ik kan het niet voor me houden, dus kom ik er nu maar mee, want het was bedoeld als wereld primeur.

 

Maar 9 en 10 febr. hebben we waarschijnlijk de beschikking over een sandwichconstructie nl een soort van MasterBase tesamen met een steen fineer is wel zwaar maar niet super zwaar , in vergelijk met massief steen is het licht, dempt als een tierelier en is in zeer veel kleuren en maten te verkrijgen.

 

 

MvG,

 

 

Haudio

Link to comment
Share on other sites

....als ik in een stille passage,of in de inloopgroef op het hout klop dan kun je dit luid en duidelijk horen... zit zelf te twijfelen tussen graniet en een soundboard,graniet heeft het voordeel dat het zwaar en dood is ,maar het absorbeert niks,kan volgens mij ook reflecteren,een soundboard,absorbeert volgens mijn gedachte precies goed ,hoe denken julie hierover?

 

:blink: Je kunt ook gewoon niet kloppen op het hout! :lol::P

Sorry, kon het niet laten.

 

Groeten...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...