Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

:D  nou het was meer dat ik wat werkstress had, en dan brandt er wel eens wat door in huis. toeval hoor.

 

ik had nog wel net een nieuw speeltje besteld (http://www.kempelektroniksshop.nl/accessories/dig-disc-treatments/marigo-audio-lab-the-ultima-signature-mat.html).

Ik heb de eerste versie MKII, benieuwd naar deze.

 

 

groet

€ 239,- :wacko:  :blink:

Link to comment
Share on other sites

ja, betere besteding dan de vergeefse zoektocht naar een andere cd-speler in de hoop dat die wel muziek maakt. dit pakt een heel zwakke kant van cd's slingeren aan. samen met alle andere dingen die ik doe om geluid uit die dingen te krijgen natuurlijk.

 

groet

Edited by robx
Link to comment
Share on other sites

Zo duur was mijn hele platenspeler plus element, plus onderhoudbeurt nog niet :o En reken maar dat die geen digitale stress kent. :wub:

Rob gewoon kappen met dat medium ;)

Wat zeggu? Nog geen €295 voor jouw draaitafel++? Zal wel weer.

Maar wat is dat voor redenering. Als iemand ergens geld voor over heeft wat jij er niet aan wil uitgeven, moet die ander er mee stoppen??

Link to comment
Share on other sites

Wat zeggu? Nog geen €295 voor jouw draaitafel++? Zal wel weer.

Maar wat is dat voor redenering. Als iemand ergens geld voor over heeft wat jij er niet aan wil uitgeven, moet die ander er mee stoppen??

 

De Dual 1019 draaitafel zelf kostte niets.  

Beurt: Neuwe olie en vet, andere shell, een 2e hands Denon DL-110.  Nieuwe interlinks  was €160  

Doe ik er een 2e hands vintage high-end  Fet phono trap bij.  Een handje onderdelen en ik zit zelfs ruim onder dat bedrag van €295  

 

Wat iedereen doet met zijn geld en waar hij mee speelt  moet natuurlijk iedereen zelf weten,  en of ik wel of niet geld uit wil geven aan zo' n matje is een van de aanname' s van jouw kant.

Maar ik vind het wel veel geld voor zo' n matje. Ondanks 3 jaar research  :unsure:  :confused:  :D

 

 

Verder schat ik de kans in dat die Dual geen slecht figuur zal slaan t.o.v. die Marantz van Rob 

Vandaar mijn gratis advies.  Stoppen met die bodemloze put  :ph34r:  ;)  :P

Link to comment
Share on other sites

O, je hebt het over de set van de maand, zeg dat dan meteen. Je hebt ook nog ergens een Lyra Delos of zo, toch? Ook gratis?

Dat matje kost ook veul meer dan mijn AV streamertje zonder digitale stress. Maar waarom zou je dat willen vergelijken? Bodemloze putten in de audio? Zeker, overal, zeker ook in de analoge tak. Leg maar eens een koperen matje op jouw Dual.

Link to comment
Share on other sites

en daar zit je dan .... nieuw speelgoedje (Marigo ding) .... en geen muziek.

 

 

oh well .. dan maar youtube .... wie weet deze nog :

 

 

iedere ochtend 06.00 werd ik er mee wakker.

Edited by robx
Link to comment
Share on other sites

O, je hebt het over de set van de maand, zeg dat dan meteen. Je hebt ook nog ergens een Lyra Delos of zo, toch? Ook gratis?

Dat matje kost ook veul meer dan mijn AV streamertje zonder digitale stress. Maar waarom zou je dat willen vergelijken? Bodemloze putten in de audio? Zeker, overal, zeker ook in de analoge tak. Leg maar eens een koperen matje op jouw Dual.

Je hebt helemaal niet veel geld nodig om muziek te kunnen maken Marc. Voor die €300 had ik een reserve loopwerk gekocht, als ik zo tevreden was over mijn speler. 

Aan de andere kant..... Dat hele cd gebeuren begint een beetje op te houden. Je ziet nog wel een paar merken met nieuwe modellen, maar het houd op.  Het is denk ik slim ook te investeren in nieuwe digitale media.

Dan kan diezelfde  CD nog beter klinken is mijn ervaring.  Verder heb ik inderdaad nog een Lyra Delos in een andere draaitafel en nog een platenspeler en andere apparatuur zodat ik gelukkig nooit zonder muziek zit. 

 

Maar goed, ik investeer ook wel eens dergelijke bedragen in tweaks.  Toch kun je met €300 heel veel dingen doen. :)

 

Mijn audiofiele dag was een bezoek bij Cock van Sonore audio.   Lekker technisch kunnen ohen.   Bijzonder mooie set heeft hij staan,  ook Adele 25 nummertje 4 werd gedraaid. Zijn set gaf geen krimp.   B)

Jammer dat er zo weinig aandacht  is besteed aan de opname.  Adele kan zo mooi met emotie zingen.  Als je 4 jaar aan iets werkt, verdien je m.i. veel beter.  :(  

Link to comment
Share on other sites

Adele op tv gezien, lijkt me een fidele dame, lekker plat Londens. Zingt goed, is alleen mijn smaak toch niet. Of ik word te oud voor wat die jongeren brengen.

Maarre, die set van Cock, geeft geen krimp... is dàt wat je erover kwijt wil?

Link to comment
Share on other sites

Wellicht een: " generatie kloofje Marc"  Dat had ik vorige week ook met een laat  nieuwjaars feest.  Er werd ook muziek gedraaid waar ik nog niet of nauwelijks iets van gehoord had . Zoals Justin Bieber.    

Prima dansbaar, dat dan weer wel  B) Wat de set van Cock betreft is denk ik het meeste wel genoemd hier.  FF kijken in mijn aantekeningen: Ruimtelijk, snelle impuls verwerking en microdetails.   Verder denk je bij het laag dat er een set staat te spelen met luidsprekers die vele malen groter zijn.  Dus luidsprekers met m.i. een grote WAF.   Ik denk  (weet wel zeker)  dat hij hier bij veel mannen én vrouwen gelukkig mee kan maken.  Dat is m.i. de bedoeling van ons vak: " mensen gelukkig maken"  ;)

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Vrouwen visueel  gelukkig maken met een kefje waarop een harmonizer staat en het geheel op een voet, don't think so Jack  :)

3 gestapelde units die allesbehalve een samenhangende en rustige indruk geven ...

 

Dan neem je beter een slanke PMC, die niet te ver van de achterwand mag staan en ook niet op een voet staat, dat heeft mijn insziens een veel hogere WAF dan bovenstaande

Link to comment
Share on other sites

De "kefjes"  presteerde GROOTS  :o

Die harmonizers  hoeven niet persé bovenop te staan. Als ik het goed van Cock had begrepen hebben sommige ze ook op de vensterbank staan.  

Dan heb je kleine monitoren die ook nog in verschillende kleuren leverbaar zijn  B)

 

KEF_LS50_finishes_us_ca.jpg

 

Mijn vrouw vind die zwarte met blauw mooi  :)  Maar ja die houdt ook van muziek. Ze is minstens net zo' n liefhebber als ik.  Weet bijna elke installatie te bedienen.

Ze bestaan Stef zulke vrouwen, ik kom ze af en toe tegen. Net nog, tijdens het hardlopen.

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Al een paar dagen flink verkouden. Het kwam zo ineens nadat ik afgelopen zaterdagochtend gewoon nog 10km had hardgelopen.  Past boem! Maar één dag echt hangerig.  Maar ja de koelkast was leeg en klanten wachten op hun spullen.  Aan hoogspanning en andere hoogstandjes zoals sjouwen met dingen begin ik ff niet aan. Computeren gaat daar aantegen prima. Met af en toe een break op de bank natuurlijk.  Leuke audiofiele dingetjes ontdekt. Zoals jullie weten speel ik muziek vanaf een Mac mini.  Ik heb tal van commerciële programma's geprobeerd maar niet één vind ik echt goed.  MPD staat bij mij nog steeds op nummer 1.  Het nare van een Mac computer is dat er allemaal processen worden opgestart die je eigenlijk niet nodig hebt.  Zelf een beetje aan het zoeken geweest. Maar technische documentatie van MacOsx is echt niet te vinden.  Kom ik dit tegen http://www.appletips.nl/controleren-wat-er-allemaal-wordt-opgestart-door-mac-os-x/   Ik ga nu proberen om een Mac met zo min mogelijk processen te laten starten.  De meest irritante "The Finder"  kan ik al uitzetten en dat scheelt al behoorlijk. MPD draait nu heel aardig ook op een Mac     

 

Nu weer ff "hangen"  ^_^

Link to comment
Share on other sites

veel extra vit c.

 

al dat technische gedoe weer weerhoudt me dus van digitaal-verkenningen. wie moet je nou geloven van wat goed klinkt, want je kan het niet allemaal even op audientie krijgen. en ... hoe lang duurt het voor het werkt.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...