Miracle. Posted 26 januari 2009 Report Share Posted 26 januari 2009 weet ik michel.complimenten met je prachtige versterker. in een hifinews die ik (als het goed is hier heb) waren ze zeer lovend. en dan die looks...heel , heel mooi Ook qua looks is AR idd zeer fraai, maar qua klank vind ik het helemaal iets uitzonderlijks.Deze is nagenoeg gelijk aan de SP9, alleen heeft deze geen phonostage. Daar zit hier een "direct" aansluiting voor in de plaats. Die sluit alle schakelaars en de balansknop uit. Dan loopt het signaal alleen nog door de volume stappenschakelaar. Het is een hybride, maar 20 van de 22 Db versterking word door de 6DJ8/ECC88/6922 buis verzorgd. De FET's zijn meer voor stabilisatie, waardoor er nog 2 Db meer gain ontstaat. Voor de CD-speler, met meer uitgangsignaal dan een gemiddelde bron, heeft de amp zelfs een ingang met 10Db minder gain, en is zelfs de gain van alle ingangen ook nog met 6Db te verlagen. Geweldig ding, wat idd door de hifinews, maar nog wel meer media toentertijd zeer lovend beschreven is. het hele gehakt gebeuren weet ik vrij veel van.ben wel benieuwd waar het heen gaat. waar het stopt. woensdag kan ik echt gaan blazen, ben benieuwd Ik had al begrepen dat jij je er ook al behoorlijk in verdiept had. Dan zul je ook wel weten dat het nog heel erg kan/gaat veranderen. Sterkte de aankomende tijd. Het echte langdurig genieten kan nog wel eens lang duren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 januari 2009 Report Share Posted 26 januari 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 januari 2009 Report Share Posted 26 januari 2009 @Duck: Ziet er goed uit, maar waarom niet beiden in de zelfde kleur? Bewust, of moet Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 januari 2009 Report Share Posted 27 januari 2009 Er moet nog het een en ander worden fijngetuned (level, fase tussen laag/mid). Mooie kastjes duck Dat doe je toch door met de mind /hoog unit te schuiven? Groetjes George Waarschijnlijk wel (fase). Mogelijk komt er nog een DSP op het laag (voor room correctie), daarmee zou je het eventueel ook kunnen afregelen. Maar dat zal wel een tijdje duren voordat dat zover is Het verschuiven van de bovenkast kan looptijdverschillen tussen de woofer en de middentoner veranderen, bij het weergeven van dezelfde frequentie door beide units. Het werd door diverse merken wel verkocht als h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 januari 2009 Report Share Posted 27 januari 2009 Zonder meer waar. Een DSP zou ook een nog hogere orde wssel filter mogelijk maken (8e orde bv), zodat de overlap zo klein mogelijk is. Integratie van sub laag en lage midden is belangrijk voor de kwaliteit (snelheidsgevoel) van het laag. Mogelijk huur ik een keer een BSS Omnidrive om mee te spelen. Jammer dat Bas een beetje uit zicht verdwenen is. Die had daar wel ervaring mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 27 januari 2009 Report Share Posted 27 januari 2009 hey hey mensen een beetje aanvulling op de hele gezellige namid die miracle en ik hadden. de speakers stonden een beetje anders dan met onno zijn bezoek + luisterbank iets naar achter. De pijnpunten die Onno heeft aangehaald zijn nogmaals bevestigd nl de zeer belabberde akoestiek. veel te veel reflecties van de zijwanden ... ik wist niet dat het zo erg gesteld was met mn geluid. Heb onderussen gemerkt dat een een hele andere akoestiek, bij een dealer maar met mijn speakers en amp, je geluid haast onherkenbaar kan worden. ik wijk af ... Wat wel sterk naar voor kwam, zowel bij Onno als Miracle, dat is de winst die te halen is met het optimaliseren van bekabeling zonder gekke dingen te doen. Het potentieel is hier groot ... op een een zeker ogenblik was er toch behoorlijk wat kracht waarmee de muziek werd neergepoot. momenteel blijft het een pleisterje op een grote wonde dus eerst de akoestiek Het lastige voor mij is, is het feit dat ik niet zelf kan opmerken hoe alles reflecteert, hoe schreeuwerig het hoog kan zijn enz ... wat de verbetering is als ik de muren ga demopen enz enz ... best heel vervelend allemaal gespeelde muziek was oa Violent Femmes PJ Harvey Nick cave the Stooges the litter Pink floyd Miracle als je nog eens in de buurt bent, van harte h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 27 januari 2009 Report Share Posted 27 januari 2009 Zonder meer waar. Een DSP zou ook een nog hogere orde wssel filter mogelijk maken (8e orde bv), zodat de overlap zo klein mogelijk is. Integratie van sub laag en lage midden is belangrijk voor de kwaliteit (snelheidsgevoel) van het laag. Mogelijk huur ik een keer een BSS Omnidrive om mee te spelen. Jammer dat Bas een beetje uit zicht verdwenen is. Die had daar wel ervaring mee. Dat is met de Beringer ULTRADRIVE PRO DCX2496 HEAR toch uitgebreid aan de orde geweest, reeds! En deze dingen koop je toch al onder de 300 eurie? Nee dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 januari 2009 Report Share Posted 27 januari 2009 Klopt, maar ik heb niet de vaardigheid om dat ding helemaal te modden zodat ie ook blijvend goed werkt. Ik geef liever iets meer uit aan een product dat fabrieks af al goed in elkaar zit. Er zijn natuurlijk vele opties http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=8050 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 27 januari 2009 Report Share Posted 27 januari 2009 Klopt, maar ik heb niet de vaardigheid om dat ding helemaal te modden zodat ie ook blijvend goed werkt. Ik geef liever iets meer uit aan een product dat fabrieks af al goed in elkaar zit.Er zijn natuurlijk vele opties http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=8050 Oh. Dat het niet goed blijft functioneren is nieuw voor mij. Waar kan ik deze kennis vergaren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 januari 2009 Report Share Posted 27 januari 2009 heuglijk feit : we hebben al 100 bladzijden bij elkaar gekwebbeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 27 januari 2009 Report Share Posted 27 januari 2009 Miracle als je nog eens in de buurt bent, van harte h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 januari 2009 Report Share Posted 28 januari 2009 Oh. Dat het niet goed blijft functioneren is nieuw voor mij. Waar kan ik deze kennis vergaren? Op diverse forums vind je gebruikers met een scale van problemen (alles doorsolderen is dan vaak de remedie). Natuurlijk chargeer ik enigzins, maar denk dat de kwaliteits controle bij Behringer niet optimaal functioneert. Aan de andere kant, voor de prijs van een BSS Omnidrive koop je 6 a 7 Behringers... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 28 januari 2009 Report Share Posted 28 januari 2009 Oh. Dat het niet goed blijft functioneren is nieuw voor mij. Waar kan ik deze kennis vergaren? Op diverse forums vind je gebruikers met een scale van problemen (alles doorsolderen is dan vaak de remedie). Natuurlijk chargeer ik enigzins, maar denk dat de kwaliteits controle bij Behringer niet optimaal functioneert. Aan de andere kant, voor de prijs van een BSS Omnidrive koop je 6 a 7 Behringers... Duidelijk, bedankt! K`Ga dan eerst maar een buizen crossover inelkaar flansen en dat beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 januari 2009 Report Share Posted 28 januari 2009 Duidelijk, bedankt! K`Ga dan eerst maar een buizen crossover inelkaar flansen en dat beluisteren. http://www.glass-ware.com/tubecircuits/Tube_Crossover.html ? http://www.pmillett.com/tube_active_crossover.htm ?? http://www.marchandelec.com/xm126.html ??? http://www.t-linespeakers.org/tubes/xos.html ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 28 januari 2009 Report Share Posted 28 januari 2009 ongelooflijk jongens wat klinkt het hier goed tranen in de ogen bij de deftones. de passie was voelbaar. geweldig!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 28 januari 2009 Report Share Posted 28 januari 2009 ongelooflijk jongens wat klinkt het hier goed tranen in de ogen bij de deftones. de passie was voelbaar. geweldig!!!! Ik word al jaloers zie gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 28 januari 2009 Report Share Posted 28 januari 2009 och stef ik zou dit zoveel mensen gunnen. het is echt super muziek luisteren hier. al die audiofiel blabla heeft geen enkele waarde voor mij op dit moment. het is gewoon MUZIEK. en de modificatie trekt zich niks aan van je bankstel of de grootte van je woonkamer. af en toe neemt het je bijna mee, alsof je erbij zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 28 januari 2009 Report Share Posted 28 januari 2009 Duidelijk, bedankt! K`Ga dan eerst maar een buizen crossover inelkaar flansen en dat beluisteren. http://www.glass-ware.com/tubecircuits/Tube_Crossover.html ? http://www.pmillett.com/tube_active_crossover.htm ?? http://www.marchandelec.com/xm126.html ??? http://www.t-linespeakers.org/tubes/xos.html ???? Bedankt, die Glass-Ware heb ik al een tijd geleden gekocht en de andere zal ik eens op mijn gemak bekijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 januari 2009 Report Share Posted 28 januari 2009 Succes, ben benieuwd hoe (waarvoor) je het gaat gebruiken. Gebruik zelf momenteel in solid state Xover (Marchand XM44 kit). Heb indertijd wel een ontwerp van tube cad overwogen (maar zo'n kit was toch wel lekker makkelijk). Of ik ga de Marchand vervangen door een digitale xover met dsp, of ik ga toch een ontwerp van diyaudio afbouwen (beetje afgeleid van een passlab xover). Dat laatste ontwerp biedt beperkte mogelijkheden voor equalizing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 28 januari 2009 Report Share Posted 28 januari 2009 @ Miracle, Mooi en herkenbaar verslag. .................................. Wat jij aandraagd zijn natuurlijk de beste mogelijkheden, maar wel mogelijkheden die direct een behoorlijke aanslag op de beurs zijn. Iemand die een volledig aangepakte akoestiek nog nooit ervaren heeft zal daar behoorlijk van schrikken. Daarom heb ik Stef het advies gegeven eerst eens wat met dikke kleden en gordijnen te gaan expirimenteren. Dat hoeft niet de hele wereld te kosten en is decoratief. Jij hebt zelf bij mij ervaren hoe goed de akoestiek van een niet al te grote woonkamer al met dat soort middelen kan zijn. (mijn ruimte is zonder die kleden aan de wand en gordijnen zelfs nog erger dan de woonkamer van Stef) Als die kleden en gordijnen dan al naar tevredenheid werken is hij voor een redelijke prijs klaar. Wil hij het nog beter kan hij alsnog metingen gaan laten uitvoeren en professionele maatregelen gaan (laten) nemen. Die zullen dan altijd minder materiaal gaan kosten dan zonder kleden en gordijnen, en spaart hij nog wat uit voor kabels en software. Professionele akoestische maatregelen vind ik pas nodig als je er zelf niet uit komt met HTK middelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 28 januari 2009 Report Share Posted 28 januari 2009 Hoi Miracle, Jouw voorstellen v.w.b. HTK hulpmiddelen heb ik hem destijds ook voorgesteld en nog meer dan dat. Dat heeft Stef vast wel genoemd. En v.w.b. met akoestische plaatmatrialen heb ik bij iemand anders gezien en gehoord dat dat heel goed kan werken. Een paar speciale platen tegen het plafond doet echt wonderen en kosten nou ook niet zoveel. Misschien een paar honderd euro. Ff wat anders : Ik heb de buisjes binnen. Akoestische panelen tegen het plafond zijn idd ook nog een mogelijkheid, die vaak vergeten word. Ga ik echter kijken wat die dingen kosten, en wat je voor zo'n oppervlak als bij Stef nodig hebt.........schrik. Dan ben je er niet met een paar honderd euri. Gefeliciteerd met je buisjes. Ben wel benieuwd naar je bevindingen. Ik heb zelf ook buisjes besteld, voor de AR LS-1 in de slaapkamer. Die hoop ik voor het weekeind nog binnen te hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 januari 2009 Report Share Posted 29 januari 2009 ongelooflijk jongens wat klinkt het hier goed tranen in de ogen bij de deftones. de passie was voelbaar. geweldig!!!! Het lijkt wel alsof-ie nooit eerder goeie luidsprekers had gehoord! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 29 januari 2009 Report Share Posted 29 januari 2009 Hoi Miracle, Jouw voorstellen v.w.b. HTK hulpmiddelen heb ik hem destijds ook voorgesteld en nog meer dan dat. Dat heeft Stef vast wel genoemd. En v.w.b. met akoestische plaatmatrialen heb ik bij iemand anders gezien en gehoord dat dat heel goed kan werken. Een paar speciale platen tegen het plafond doet echt wonderen en kosten nou ook niet zoveel. Misschien een paar honderd euro. Ff wat anders : Ik heb de buisjes binnen. Akoestische panelen tegen het plafond zijn idd ook nog een mogelijkheid, die vaak vergeten word. Ga ik echter kijken wat die dingen kosten, en wat je voor zo'n oppervlak als bij Stef nodig hebt.........schrik. Dan ben je er niet met een paar honderd euri. Gefeliciteerd met je buisjes. Ben wel benieuwd naar je bevindingen. Ik heb zelf ook buisjes besteld, voor de AR LS-1 in de slaapkamer. Die hoop ik voor het weekeind nog binnen te hebben. Uiteraard hou ik jullie op de hoogte hoor ... Waarom is er nog niets gebeurd? Simpel nl de tijd niet genomen Miracle kun je mij nog eens vertellen waarom de huidige opstelling van de speakers jouw kon bekoren + eens akoestiek aangepakt het nog fraaier zal zijn met de huidige indraaiing? Greeetz Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 29 januari 2009 Report Share Posted 29 januari 2009 ongelooflijk jongens wat klinkt het hier goed tranen in de ogen bij de deftones. de passie was voelbaar. geweldig!!!! Het lijkt wel alsof-ie nooit eerder goeie luidsprekers had gehoord! jij ook niet. kom maar langs Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 29 januari 2009 Report Share Posted 29 januari 2009 Touch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts