Jump to content

Sonics


Recommended Posts

De oprichter van Audio Physic, Joachim Gerhard, is enige tijd geleden opnieuw begonnen met het bedrijf Sonics. Deze firma levert nu een aantal luidsprekers, waarover met name onze oosterburen laaiend enthousiast zijn. Nu zijn ze dat wel vaker als het om audioproducten van eigen bodem gaat, maar de bladen gebruiken nu bewoordingen die toch wel opvallend zijn.

 

Afijn, Sonics wordt in Nederland ge

Link to comment
Share on other sites

(...) er staan een paar leuke spelers om als bron in te zetten. Het werd de dCS P8i. (...)

Welke versterking en bekabeling? Is er ook nog vinyl als bron ingezet? Zo ja, welke draaitafel?

 

Mijn eigen Sonneteer Campion. De interlink was volgens mij van MIT (dik met kastje). De luidsprekerkabels van Belden (die had ik aan m'n versterker laten zitten).

 

Geen vinyl.

Link to comment
Share on other sites

Guest Hubertinus

Leuk Prutteltje. Ik had er zelf ook wel eens naar willen luisteren. Gewoon uit nieuwsgierigheid.

 

Hubertinus

Link to comment
Share on other sites

En om dan maar even weer naar de ontwerper te gaan. Hoe verhouden ze zich tot de Audio Physic. Die heb je ook gehoord kort geleden. Kun je daar nog iets over zeggen??

 

Bijvoorbeeld, de Tempo doet 3000 euro. De Spark 2000 (als ik het goed heb) en daarmee is dat een concurent voor de Anima.

De Allegreto (de Alguila lijkt me een overbodig model) kost 4000 euro en moet dan concureren met de Audio Physics Scorpio. Lijkt me een stevige klus voor de Sonics...

 

Interessante test zou dat zijn Sonics tegen AP.... :rolleyes: Die zou ik wel eens naast elkaar willen horen op een sonneteer....

 

Conqubite

Het enige voordeel dat de Spark heeft ten opzichte van de Anima, is dat de Spark wat dieper gaat.

 

De Allegretto heb ik ook gehoord en die klonk heel erg goed. De verkoper vergeleek ze met de AP Caldera... waarin de Caldera beter was en waarin de Allegretto beter was.

Link to comment
Share on other sites

Ik speel even advocaat van de duivel maar ik plaats die opmerking even onder de categorie het "eigen nieuwe merk even op de voorgrond plaatsen".

 

Ik wil het best geloven hoor maar op voorhand lijkt de Caldera toch wat meer een zwaargewicht dan de Allegreto en zou ik de Allegreto meer vergelijken met de Tempo/Scorpio, zowel qua prestaties als qua prijs. Maar wie weet is dit wel een uitzondering...

 

Mijn interesse is zeker gewekt en je kunt de AP

Link to comment
Share on other sites

Ik speel even advocaat van de duivel maar ik plaats die opmerking even onder de categorie  het "eigen nieuwe merk even op de voorgrond plaatsen". 

 

Ik wil het best geloven hoor maar op voorhand lijkt de Caldera toch wat meer een zwaargewicht dan de Allegreto en zou ik de Allegreto meer vergelijken met de Tempo/Scorpio, zowel qua prestaties als qua prijs. Maar wie weet is dit wel een uitzondering...

Inderdaad, die drie puntjes bij het vergelijken van de Allegretto en de Caldera stonden er niet voor niets ;) .

 

Mijn interesse is zeker gewekt en je kunt de AP
Link to comment
Share on other sites

Mooi verslag en mooie speaker Prutteltje, die Anima :)

 

En Scanspeak en Seas units geven mij ook wel vertrouwen dat 't klankmaitig best goed zit.

 

Die Anima, is dat een gesloten speaker of een basreflex ?

 

Ik heb 't zelf ook helemaal gehad met de B&W N805's.

 

Het zou trouwens kunnen dat de B&W N805's wat traag klonken, omdat ze een zware versterker met flink wat vermogen eisen, ondankt hun relatief hoge rendement.

(heb ook 'n Campion gehad, en die zou wellicht iets te licht kunnen zijn voor N805s)

Link to comment
Share on other sites

Die Anima, is dat een gesloten speaker of een basreflex ?

 

Ik heb 't zelf ook helemaal gehad met de B&W N805's.

 

Het zou trouwens kunnen dat de B&W N805's wat traag klonken, omdat ze een zware versterker met flink wat vermogen eisen, ondankt hun relatief hoge rendement.

(heb ook 'n Campion gehad, en die zou wellicht iets te licht kunnen zijn voor N805s)

Alco, het is een basreflex. Thuis laat die zich vrij dicht bij de muur plaatsen (afhankelijk van volume vanaf ongeveer ca. 30 cm).

 

Wat die 805 betreft denk ik dat je gelijk hebt. Het matcht voor geen meter.

Link to comment
Share on other sites

Wat die 805 betreft denk ik dat je gelijk hebt. Het matcht voor geen meter

Ook niet met mijn Naim Nait-5i.

De klank misste openheid in 't midden/hoog, detail en was me vaak net iets te soft.

 

Toch is 't blijkbaar ook een smaak kwestie.

Volgens Snijders HiFi is 't een prima combinatie en ik ken ook wel 1 of 2 mensen van 'n forum die die combinatie hebben.

 

Toen iemand bij mij kwam luisteren naar die B&W N805's had ik de basreflex poorten niet gedempt. In die situatie vond ik 't laag te overheersend en sloom.

 

Ik heb die persoon een paar tracks van z'n eigen CD's laten luisteren, en wat was de eindconclusie..... hij mistte wat laag! :blink::wacko:

 

Met de Sonneteer Campion is de PENaudio Charisma a match made in heaven :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ik kwam nog een aanvullend model tegen, de Arcadia (kosten 2400 euro). Als ik het goed begrijp, vers van de pers :lol::rolleyes:

 

SonicsArcadia_01.jpg

 

 

Meer info hier

 

http://www.audio.de/d/75969#

en hier

http://www.audio.de/sonics_arkadia_audio_5...aud_payment.htm

 

Lijkt erop dat er een 22 cm midlaag driver inzit (even doorklikken naar pagina 3 van 5).

http://www.audio.de/d/76069?&template=d_au...l&id=76066&skip

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 10 years later...

 

On 9/25/2006 at 9:07 AM, Prutteltje said:

Ik kom er nog op terug.

Sorry, ik was even muziek aan het luisteren...

Ik heb er bijna 11 jaar naar geluisterd en nooit de behoefte gehad om ze te vervangen. Totdat ik toevallig een paar Sonics Aguilla's (info) zag staan. Klankmatig nagenoeg gelijk, maar nu met een behoorlijk laag :)

Doei

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Even een schop in een oud topic. Mocht iemand geïnteresseerd zijn in de sound van de Allegretto’s, dan stuur je maar een berichtje. Ze staan hier inmiddels een aantal jaar naar tevredenheid te spelen en wie het leuk vind is van harte welkom om een keer te komen luisteren. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...