Jump to content

sony es


maximonster
 Share

Recommended Posts

Ik vind dat er redelijk wat verschilletjes tussen zitten. De 770ES / 707ES heeft minder druk in het laag dan de 808ES. De 808 had die druk ook op lage volumes, maar in mijn set was hij al met al te pushy; de muziek werd me wat opgedrongen. De 3ES is veel "sneller" dan de 770 / 707 / 808. De TA-E80/TA-N80ES combinatie klinkt weer "losser", maar minder precies/gedetailleerd dan de 808.

Dat soort dingen. Nooit een dun of analytisch geluid, en altijd ruim voldoende vermogen zijn consistente factoren.

Link to comment
Share on other sites

Je kan inderdaad zo maar geen producten uit de es lijn vergelijken of ze doorgaans dezelfde klank hebben.

Meerdere CD spelers heb ik uit die reeks gehad en geen eentje klonk hetzelfde.

Over de hierboven genoemde combinatie tae 80 en tan 80 welke ik heb is het zo dat deze zonder modificatie wat terughoudend klinkt(zo zie ik het) inderdaad lijkt het op verlies in detail hetgeen heel eenvoudig is op te lossen door de waardeloze koppelelco in de tae 80 een gewone polaire 47 uf te vervangen door een MKP.

Zelf ben ik ook momenteel bezig een modificatie door te voeren in de tan 80 welke dan nog beter in het laag zou moeten klinken.

Het is maar net van welk geluid je houdt bij SONY .

Ik geef bijvoorbeeld de voorkeur aan een cd speler van ruim 15 jaar oud boven die van 4 jaar oud en de oude speler is nog geheel orgineel.

Link to comment
Share on other sites

ok verschillen zijn er altijd. Maar in het geval van versterkers

( van sony weet ik dat dus nog niet ) kan ik constateren dat familietrekjes

vrij duidelijk het ene van het andere merk onderscheid.

Ik praat hier over marantz, rotel, nad en musical fidelity.

Ik heb kunnen constateren dat de sony versterker die

ik nu heb duidelijk een "rijker" midden en "zoeter" hoog

heeft ( herkenbaar ?)dan de nad 350 en de rotel 971 die ik hiervoor had.

( en maar kopen en verkopen :D )

Toch mist deze sony soundstage en wat openheid.

Wellicht kan dit met een ES versie verholpen worden

Link to comment
Share on other sites

ok verschillen zijn er altijd. Maar in het geval van versterkers

( van sony weet ik dat dus nog niet ) kan ik constateren dat familietrekjes

vrij duidelijk het ene van het andere merk onderscheid.

Ik praat hier over marantz, rotel, nad en musical fidelity.

Ik heb kunnen constateren dat de sony versterker die

ik nu heb duidelijk een "rijker" midden en "zoeter" hoog

heeft ( herkenbaar ?)dan de nad 350 en de rotel 971 die ik hiervoor had.

( en maar kopen en verkopen :D )

Toch mist deze sony soundstage en wat openheid.

Wellicht kan dit met een ES versie verholpen worden

Je mag bij mij wel eens komen luisteren hoor dat vind ik geen probleem.

Ik heb het nog iemand beloofd echter wil ik eerst mijn versterkers wat upgraden met div nieuwe elco,s waarna deze nog moeten inspelen.

Mijn set is geheel van SONY de eindversterkers zijn dus 2 . Tan 80 es en als pre de Tae 80 es.

De weergevers zijn van synthese geen makkelijke speaker maar de tan 80 houdt ze keurig onder controle.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Beteft Sony receivers

Ik heb audiopilaren Sony SS x9ED(vanES serie met super tweeter bol)

Ik zoek iemand die mijn Sony ES type Str da 1200ES wilt kopen voor rond de €200 EN mijn Sony QS: DVD/SACD speler: Dvp NS 905, rond de €60 + te koop van audiofreak vriend: Sony receiver: QS str db 870 en 940(mail@ daarover naar mijn audiofreak vriend  : bape@hotmail.com)

 

ik ga dan overwegen inzake beste geluid Super audio cd  een  Denon 3910 voor bij mijn  op marktplaats gereserveerde Sony: receiver Str da  3000ES ,  OF WELKE DENON KOMT OVEREEN? :  WIE WEET ADRES WAAR TE BELUISTEREN ZOALS HIGH-END CLUBS-VERENIGINGEN

Diverse Super-audio -cd's te koop , lijst wil ik U malen@ ,enkele SACD gevraagd  vooral dance EN klassiek(zang/vocaal/kerk-nagalm)

Mail @ naar audiofreak1@outlook.com

Wie heeft tips adressen high end audio clubs/verenigingen waar liefst subwoofer 1000watt van Bowers Wilkens of soortgelijke top audiofreak subwoofers staan, voor een bass toon massage. Mvg A.deFluiter Christelijke audiofreak

Link to comment
Share on other sites

Beteft Sony receivers Ik heb audiopilaren Sony SS x9ED(vanES serie met super tweeter bol) Ik zoek iemand die mijn Sony ES type Str da 1200ES wilt kopen voor rond de €200 EN mijn Sony QS DVD/SACD speler: Dvp NS 905, rond de €60, ik ga dan overwegen inzake beste geluid Super audio cd VIA Denon 3910 voor bij mijn Sony audio pilaren ES : Receiver Str da 5200ES OF Str DA 3000ES OF welke Denon is soort gelijk? WIE WEET ADRES WAAR TE BELUISTEREN? Mail @ naar audiofreak1@outlook.com Wie heeft tips adressen high end audio clubs waar liefst subwoofer 1000watt van Bowers Wilkens of soortgelijke top audiofreak subwoofers staan, voor een bass toon massage. Mvg A.deFluiter Christelijke audiofreak

Met alle respect hoor, maar kun je voor een goede bastoonmassage niet gebruik maken van de lage C van het kerkorgel?

Er is niet veel wat zo laag gaat hoor.

Edit: ik weet niet waar je woont, maar is er geen hifiwinkel in de buurt waar je eens iets dergelijks kunt horen?

Misschien moet je even goochelen. Succes.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...