Jump to content

Maggie in de soep


RonL
 Share

Recommended Posts

Beste Beunky,

 

Is het wellicht zo dat jij je fixeert op een paar opnamen waarvan jij meent dat die bij jou thuis bij uitstek realistisch klinken?

En zijn die opnamen, met uitsluiting wellicht van andere opnamen die je thuis niet zo realistisch vindt klinken, voor jou een (of d

Link to comment
Share on other sites

Ik heb CJ, Erik en Beunky ook bijgeschreven op het lijstje. Wel een beetje een oververtegenwoordiging van konusknapen! Aan de andere kant, vliesridders behoeven niet te worden overtuigd ;)

Beste RonL, ik ben geen conusknaap :)

Ik heb helaas geen vliesjes omdat ik de ruimte niet heb, maar mijn voorkeur neigt naar vliesjes :)

Link to comment
Share on other sites

Ik hoop ook dat iedereen dezelfde sweet spot krijgt, en dat er wordt gecompenseerd voor oorhoogte?.. :unsure:

En jij CGM, kom jij niet? ;) Ik zou best wel eens kennis met je willen maken. :o;):D Ik denk anderen ook wel. :)

Link to comment
Share on other sites

Ik hoop ook dat iedereen dezelfde sweet spot krijgt, en dat er wordt gecompenseerd voor oorhoogte?.. :unsure:

En jij CGM, kom jij niet? ;) Ik zou best wel eens kennis met je willen maken. :o;):D Ik denk anderen ook wel. :)

ik zit er niet op te wachten :D

Wij wel op jou dan ;):P:D:D:D:D

Link to comment
Share on other sites

u vraagt een genre wij roepen wel een voorstel ;)  :D

Nou ben ik 'u' niet :D maar ik doe wel een voorstel: white metal! Heb je dat ook..? ;):D

Nee, maar jij wel ;):P:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Niet veel, maar wel wat... Heb een cd van Tefilla, die helaas niet zo best klinkt, een van Salutary, die helemaal nergens naar klinkt, en een van Saviour Machine. Dat laatste is misschien ook wel wat voor jou. Lekker zwaarmoedig, geen doorkomen aan en heel bombastisch :D:P Ken je dat?

Nee dat ken ik niet :)

Ik ben benieuwd :D

Vast allemaal muzikale familie van Mahler ... :ph34r:

 

Maarten

Link to comment
Share on other sites

Pantera? Teeny-bopper muziek! Dat komt er bij Klaas niet in.

 

Het is trouwens opvallend dat Spido zo afwezig is. En als ie er is, zo opvallend voorkomend en behulpzaam. Behalve voor Beunky, wiens goede smaak hij in twijfel trekt. Ergens ben ik blij dat Spido er niet bij zal zijn op 12 februari. Dat gezeur over referenties; beschikken we -behalve Klaas- niet allemaal over consumentenelectronica en een huiskamer van pakweg 5 x 7?

 

Dank voor jullie belangstelling S.o.t.a Jerry, Speedy en Erik Klijnsmit. Ik heb jullie bijgeschreven op het lijstje. Het wordt een volle bak daar in Appelscha...

Link to comment
Share on other sites

Pantera? Teeny-bopper muziek! Dat komt er bij Klaas niet in.

 

Het is trouwens opvallend dat Spido zo afwezig is. En als ie er is, zo opvallend voorkomend en behulpzaam. Behalve voor Beunky, wiens goede smaak hij in twijfel trekt. Ergens ben ik blij dat Spido er niet bij zal zijn op 12 februari. Dat gezeur over referenties; beschikken we niet allemaal over consumentenelectronica en een huiskamer van pakweg 5 x 7?

 

Dank voor jullie belangstelling S.o.t.a Jerry, Speedy en Erik Klijnsmit. Ik heb jullie bijgeschreven op het lijstje. Het wordt een volle bak daar in Appelscha...

Ik zal je vast waarschuwen: de kamer van Klaas is behoorlijk groot, die krijg je niet gevuld qua laag met de magnepans :)

Link to comment
Share on other sites

Pantera? Teeny-bopper muziek! Dat komt er bij Klaas niet in.

 

Het is trouwens opvallend dat Spido zo afwezig is. En als ie er is, zo opvallend voorkomend en behulpzaam. Behalve voor Beunky, wiens goede smaak hij in twijfel trekt. Ergens ben ik blij dat Spido er niet bij zal zijn op 12 februari. Dat gezeur over referenties; beschikken we niet allemaal over consumentenelectronica en een huiskamer van pakweg 5 x 7?

 

Dank voor jullie belangstelling S.o.t.a Jerry, Speedy en Erik Klijnsmit. Ik heb jullie bijgeschreven op het lijstje. Het wordt een volle bak daar in Appelscha...

Ik zal je vast waarschuwen: de kamer van Klaas is behoorlijk groot, die krijg je niet gevuld qua laag met de magnepans :)

Ah, vandaar de referentie. Maar we gaan toch niet dansen? Het zal me een biet wezen of die boerderij gevuld wordt met laag of niet. Laag is het handelsmerk van Spido. Kijk maar naar de manier waarop hij Kermit op dit forum te kijk heeft gezet. Het is quality above quantity wat mij betreft (let op: nu volgt een riedel van Spido/Klaas).

 

FF puur interesse, hebben jullie panelleden een boombox in de auto? Van Andr

Link to comment
Share on other sites

Beste RonL,

 

Je vroeg naar specificaties van de Bryston combi.

De Bryston combinatie bestaat uit 0.4B voorversterker en 3B eindversterker.

Beide apparaten zijn dit jaar grondig up-to-date gemaakt door Eringa Audio in Groningen (nieuwe kunststoffolie condensatoren in de signaalweg, nieuwe instelpotmeters e.d.).

De eindversterker is gespecificeerd op 2 x 100 W bij 8 Ohm, maar hij klinkt veel krachtiger dan diverse andere 2 x 100 Watters die ik ken.

Men beweert dat hij "goed stroom kan leveren", en dat dit heel belangrijk is.

De dempingsfactor schijnt ook nogal opzienbarend te zijn. Meer dan 350 bij 8 Ohm of zo.

 

Nee, die "2 x 300 Watt" betrof de versterker die de importeur ter beschikking had gesteld voor de demotour, afgelopen jaar.

Maar die combinatie is weer terug naar zijn eigenaar. Zoiets moois (en duurs) kan Klaas zich niet permiteren, hoor.

Link to comment
Share on other sites

Beste RonL,

 

Je vroeg naar specificaties van de Bryston combi.

De Bryston combinatie bestaat uit 0.4B voorversterker en 3B eindversterker.

Beide apparaten zijn dit jaar grondig up-to-date gemaakt door Eringa Audio in Groningen (nieuwe kunststoffolie condensatoren in de signaalweg, nieuwe instelpotmeters e.d.).

De eindversterker is gespecificeerd op 2 x 100 W bij 8 Ohm, maar hij klinkt veel krachtiger dan diverse andere 2 x 100 Watters die ik ken.

Men beweert dat hij "goed stroom kan leveren", en dat dit heel belangrijk is.

De dempingsfactor schijnt ook nogal opzienbarend te zijn. Meer dan 350 bij 8 Ohm of zo.

 

Nee, die "2 x 300 Watt" betrof de versterker die de importeur ter beschikking had gesteld voor de demotour, afgelopen jaar.

Maar die combinatie is weer terug naar zijn eigenaar. Zoiets moois (en duurs) kan Klaas zich niet permiteren, hoor.

Klinkt goed, maar ik neem voor de zekerheid mijn Rotel mee. Telefunken helpt tillen dus niks om je zorgen over te maken....

Link to comment
Share on other sites

Beste RonL,

 

Is de CD-80 goed genoeg voor je?

Heb je geen 90?

 

Nee hoor, ik geloof niet zo in verschillen tussen cd-spelers of al dan niet getwiste kabels. Wat dat betreft spreken we dezelfde taal. Ik geloof echter wel dat de single-ended Maggies goed in controle moeten worden gehouden door een versterker met een recommended power van 200W per kanaal. Vandaar mijn kritische houding. Maar het zal met de Bryston ook best goedkomen hoor. Mijn speakers zijn gezekerd.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...