Jump to content

Modificatie CD speler door Bas


Guest C J
 Share

Recommended Posts

Geen wonder dat hij geen verschil hoort. ;)

iedere keer als ik dit lees , denk ik gelijk aan die pijnzende gezichten van die mensen die hun hersens zaten te pijningen tijdens de cd-speler vergelijkingen .

 

OH wat hoorden ze duidelijke verschillen ! :D

 

 

beste cj : je moet het zo zien , ik ben gewoon de enige die hier toegeeft dat ie het verschil niet hoort .

de rest wil zijn gezicht niet verliezen.......

sel je voor , doof

Link to comment
Share on other sites

Geen wonder dat hij geen verschil hoort. ;)

iedere keer als ik dit lees , denk ik gelijk aan die pijnzende gezichten van die mensen die hun hersens zaten te pijningen tijdens de cd-speler vergelijkingen .

 

OH wat hoorden ze duidelijke verschillen ! :D

 

 

beste cj : je moet het zo zien , ik ben gewoon de enige die hier toegeeft dat ie het verschil niet hoort .

de rest wil zijn gezicht niet verliezen.......

sel je voor , doof

Link to comment
Share on other sites

Een cd zit standaard vol met fouten.. - hoe meer fouten er gecorrigeerd worden hoe beter het is toch?

Het is waar dat ze vol met fouten zitten, maar het goedkoopste loopwerk heeft genoeg error-correctie. Dus, beter dan best is niet nodig (wat dat betreft tenminste).

Link to comment
Share on other sites

Erik,

 

Wanneer kom je eens bij mij luisteren :D;) Ik heb nog wat gemod spul en ook nog voodoo gerei hier :lol:

beste sodejuu,

 

mijn esl's zijn klaar ,

mijn betonnixen zijn bijna klaar ,

 

daarna ga ik mij bezig houden met voodoo en modificeren, van dingen die totaal niet relevant zijn, en met de gedachte :"Helpt het niet dan geeft het moed" ;)

 

ps: zo gauw ik in de krokusvakantie weer in limburg ben geef ik jou een PM :)

Link to comment
Share on other sites

Erik,

 

Wanneer kom je eens bij mij luisteren :D  ;) Ik heb nog wat gemod spul en ook nog voodoo gerei hier :lol:

beste sodejuu,

 

mijn esl's zijn klaar ,

mijn betonnixen zijn bijna klaar ,

 

daarna ga ik mij bezig houden met voodoo en modificeren, van dingen die totaal niet relevant zijn, en met de gedachte :"Helpt het niet dan geeft het moed" ;)

 

ps: zo gauw ik in de krokusvakantie weer in limburg ben geef ik jou een PM :)

Mooi, ik verheug me daar al op :)

Link to comment
Share on other sites

En resutaat is er. Er is een dag en nacht verschil tussen een standaard apparaat en een correct gemod. apparaat. Dit moet je inderdaad gehoord hebben om het te kunnen geloven. :) En nee, daarvoor klonk mijn set niet beroerd, zoals Erik suggereerde. Hij klonk echt heel goed. Nu echter, klinkt hij subliem, met veel meer autoriteit rust en gemak. :) Dat was mij het geld waard.

No offence CJ, maar je klinkt net als Speedy :D;)

 

 

What's next :unsure:

Zeg dan ook maar meteen 'no offence, speedy' want ik herken mezelf hier echt niet in :D

 

Over de stelling van Erik:

 

Scheer niet alle resultaten van die luistersessies over een kam, de sessie bij Picoso leverde juist heel consistente resultaten op!

Ook heel consistent was jouw reactie toen, je hoorde alw

Link to comment
Share on other sites

Beste,

 

Wil wel even terug komen op het dag en nacht verschil. Kijk, wanneer je puur op componenten basis tuned, mag jeg een dag en nacht verschil verwachten. Het verschil is zo dat de positieve eigenschappen van je speler sterk vergroot worden. Een totaal andere speler zal je niet krijgen. De verbetering is dus wel de moeie waard.

 

Bij CJ's speler echter is het niet gebleven bij alleen tunen op componenten basis. CJ's speler is toch wel serieus veranderd. Het ontwerp daarmee dus ook. CJ heeft een totaal nieuwe voeding (op de trafo na) gekregen. Nieuwe en andere manier van het voeden van de uitgangstrap. DAn is het ontwerp dusdani veranderd, dat je wel kunt spreken van een andere speler. Normaal zou ik dit nooit zo snel doen, uit respect voor het ontwerp. Echter vond ik echt de huidige voeding van de Arcam zwaar ondergedimensioneerd en gewoon slecht. Dusdanig dat het mij ertoe heeft aangezet een hele nieuwe gelijkricht print te maken. Ik heb CJ's speler thuis gehad. Je mag het echt een dag en nacht verschil noemen.

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

hele opschep verhalen lees ik , dat ik denk van :" hoe beroerd moet de set eerst wel niet geklonken heben"  ;)

Die zal niet beroerd hebben geklonken Erik, alleen muziekbeleving is zo persoonlijk dat zelfs een marginale verbetering of verandering in de muziekreproductie voor de

Link to comment
Share on other sites

soms vraag ik mijzelf wel eens af, als het modden door bas nou zo goed is (wat ik voor 100% geloof)

 

wat is dan verstanding.

 

A. je koop een dure goed klinkende cd-sleper en je laat hem modden door bas.

 

B. je koop een goedkope cd-speler en je laat deze modden door bas.

 

waar moet je dan aan denken met betrekking tot aanschaf en mod prijs.

 

als je weet wat er aan de speler van cj verbouwd is, vraag ik mijzelf af had een goedkope nieuwe speler geen optie geweest en die bij bas brengen.

of zie ik iets over het hoofd.

 

het zou ook kunnen zijn dat er toevallig een goed loopwerk in de arcam zit die een goedkope speler weer niet heeft.

 

misschien heb jij bas wel een antwoord waar ik blij mee ben,want mijn arcam 72T moet ook een keer gemod worden (ligt wel aan de prijs maar die lees ik hier nergens)

 

misschien zeg je wel van, he rob waarom koop je niet die cd-speler (type?) en als je die laat modden ben je goedkoper uit kwa aanschaf maar ook kwa modden of is net zo duur maar dan is het geluid nog beter.

 

dit zijn allemaal van die vragen waar ik nogal over struikel,want ik ben een draaitafel freak ,maar de cd-speler is ook niet meer weg te denken.(maar altijd is het dat rotte geld)

 

ps.de sound die de arcam nu brengt ,in welke prijsklasse moet je dan denken als je nieuwe speler wil kopen die het zelfde brengt. (als die bestaat)

Link to comment
Share on other sites

Aan de Twijfelkonten:

 

Modificeer

Of modificeer niet

Het maakt niets uit:

de Twijfel zal blijven...

twijvelen heeft iedereen wel last van, jij kunt het weten als geen ander :rolleyes: .

 

het gaat niet om modden, het gaat erom wat het kwa verhouding opleverd.

 

als ik eraan toe ben zou ik eigenlijk mijn cd-speler wel willen vergelijken met die van cj,om te horen wat de verschillen zijn.

 

en dat de twijvel blijft ben ik het niet mee eens,althans niet op cd-speler gebied.

Link to comment
Share on other sites

soms vraag ik mijzelf wel eens af, als het modden door bas nou zo goed is (wat ik voor 100% geloof)

 

wat is dan verstanding.

 

A. je koop een dure goed klinkende cd-sleper en je laat hem modden door bas.

 

B. je koop een goedkope cd-speler en je laat deze modden door bas.

 

waar moet je dan aan denken met betrekking tot aanschaf en mod prijs.

 

als je weet wat er aan de speler van cj verbouwd is, vraag ik mijzelf af had een goedkope nieuwe speler geen optie geweest en die bij bas brengen.

of zie ik iets over het hoofd.

 

het zou ook kunnen zijn dat er toevallig een goed loopwerk in de arcam zit die een goedkope speler weer niet heeft.

 

misschien heb jij bas wel een antwoord waar ik blij mee ben,want mijn arcam 72T moet ook een keer gemod worden (ligt wel aan de prijs maar die lees ik hier nergens)

 

misschien zeg je wel van, he rob waarom koop je niet die cd-speler (type?) en als je die laat modden ben je goedkoper uit kwa aanschaf maar ook kwa modden of is net zo duur maar dan is het geluid nog beter.

 

dit zijn allemaal van die vragen waar ik nogal over struikel,want ik ben een draaitafel freak ,maar de cd-speler is ook niet meer weg te denken.(maar altijd is het dat rotte geld)

 

ps.de sound die de arcam nu brengt ,in welke prijsklasse moet je dan denken als je nieuwe speler wil kopen die het zelfde brengt. (als die bestaat)

Volgens mij is het altijd de moeite waard om een cd speler te (laten) modden. :) Of het nu een goedkope is of een (hele) dure. Echter denk ik wel, dat je, wanneer je een goedkope speler laat modden, je relatief gezien veel duurder uit bent dan wanneer je een dure laat modden. ;) Ook denk ik, maar Bas weet dat beter, dat je met een gemodde dure speler nog betere resultaten zult krijgen. :)

Overigens zul je m.i. geen droog brood hoeven te eten na een mod. ;):) En verder ga ik hier niet met prijzen lopen gooien, dat moet je m.i. met Bas persoonlijk bespreken. ;):)

Link to comment
Share on other sites

Ik vind het een goede vraag van telefunken. Niet elk aspect van de speler heeft direct met geluidskwaliteit te maken. Een goedkoop apparaat zou een optie kunnen zijn.

Dan mis je zeer waarschijnlijk het goede loopwerk die je vaak wel in de duurdere spelers aantreft. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ik vind het een goede vraag van telefunken. Niet elk aspect van de speler heeft direct met geluidskwaliteit te maken. Een goedkoop apparaat zou een optie kunnen zijn.

Dan mis je zeer waarschijnlijk het goede loopwerk die je vaak wel in de duurdere spelers aantreft. ;)

Misschien, als er al een duur loopwerk in een dure speler zit.

Maar, kun je dat ook horen?

Link to comment
Share on other sites

Ik vind het een goede vraag van telefunken. Niet elk aspect van de speler heeft direct met geluidskwaliteit te maken. Een goedkoop apparaat zou een optie kunnen zijn.

Dan mis je zeer waarschijnlijk het goede loopwerk die je vaak wel in de duurdere spelers aantreft. ;)

Misschien, als er al een duur loopwerk in een dure speler zit.

Maar, kun je dat ook horen?

Ja. ;):)

Link to comment
Share on other sites

Geen wonder dat hij geen verschil hoort. ;)

iedere keer als ik dit lees , denk ik gelijk aan die pijnzende gezichten van die mensen die hun hersens zaten te pijningen tijdens de cd-speler vergelijkingen .

 

OH wat hoorden ze duidelijke verschillen ! :D

 

 

beste cj : je moet het zo zien , ik ben gewoon de enige die hier toegeeft dat ie het verschil niet hoort .

de rest wil zijn gezicht niet verliezen.......

sel je voor , doof

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...