Jump to content

Dodelijk saai op Heare!!!!!


Guest C J
 Share

Recommended Posts

  • 4 months later...

Vind het erg rustig op dit forum.  Is iedereen in slaap gevallen of zo?  :unsure:

 

Zoiets. Het merendeel verzint hier dermate veel allerlei eigen redenaties en verklaringen voor allerlei al dan niet vermeende fenomenen, dat bijna niemand meer met elkaar praat maar alleen nog hoofdzakelijk tegen elkaar.

 

Tja, dat is erg saai .......................

Link to comment
Share on other sites

Heb je wel een punt.

Voor mij zelf ben ik het de laatste tijd gewoon even moe en kan me er niet toe zetten om weer eens muziek te gaan luisteren terwijl ik nu tijd zat daar voor heb.

Ook het zelfbouw gebeuren ligt in helemaal stil. Zo moet ik mijn scoop nog repareren ligt er ook nog een eindversterker te wachten tot deze wordt afgebouwd.

Heb er gewoon even geen zin in.

Link to comment
Share on other sites

De leden die er nu komen, ebben alles al eens zien langskomen. Tijd voor nieuwe aanwas.

Ik heb even terug gebladerd naar het begin 2004.  Feitelijk is er niets veranderd.  Toen was ook "alles" al geweest  :blink:

Terwijl we toen allemaal nog CD' s draaiden  :unsure: Een paar jaar later weer platen gingen draaien en een aantal Hear een Benz Ace kochten....

Waarom hoor je hier weinig over het streamen via het internet?   Te "modern" voor de "oude garde hier? "  :P

Aan de platen verkoop kan het m.i. "dankzij het streamen" toch niet liggen  :unsure:

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Ik zal wel tot de oudere garde behoren. Maar ben vooral bezig met het streamen van m'n eigen muziek.

 

Ik merk wél, dat veel mensen van mijn leeftijd weinig met computers bezig zijn geweest. Een beetje internetten en mailen lukt nog nét, maar meer moet het niet zijn. Deze eenoog in dat land van blinden wordt er dan ook regelmatig bij geroepen. Mensen jonger dan 60 hebben meestal wel wat computerervaring, maar ook lang niet allemaal.

 

Er heerst ook vaak de stemming van "ik heb m'n hele leven zonder gekund, het zal m'n tijd wel duren".

 

Daar ligt voor de muziekindustrie nog een groot stuk braak. Ze richten zich nog steeds op de jongeren, terwijl ouderen vaak veel serieuzer met muziek om gaan. Zelfs Radio 2 lijkt tegenwoordig meer op een jongerenzender ipv gericht op het brede publiek wat het vroeger trok.

Link to comment
Share on other sites

Tja ik ben 58  :wacko:  en vind het nog steeds heerlijk om nieuwe dingen te leren en nieuwe mensen te ontmoeten.  Het zit ook in mijn systeem, ik weet niet beter.  

 

Wat streamen betreft, heb ik een lange weg afgelegd http://www.high-endforum.nl/topic/14711-do-the-tubejacks-dac-dance-shuffle/  om er uiteindelijk achter te komen dat dit via het internet en diensten zoals Qobuz nóg beter kan, dan ik zelf kan verzinnen. Zelfs niet, met een tot op kernel niveau (hart van het besturingssysteem) optimale Linux configuratie voor muziek met een CPU belasting van 0,5% of minder....

 

Maar wat jij omschrijf over het computergebruik van ouderen ( minimaal van mijn leeftijd dus) zie en hoor ik ook.  Ik ken er zelfs van rond de 45 en  veel jonger! die niets met computers of techniek hebben. Het moet allemaal plug en play en direct werken.  Geduld is iets, wat haast niemand meer kent.

 

De muziek industrie heeft de jongeren denk ik wel gevonden http://www.nu.nl/muziek/2738853/jongeren-kopen-steeds-meer-lps.html

Maar jongeren gaan heel anders om met dit medium.

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Er valt nog steeds veel te ontdekken en bespreken. Wel is het zo dat er niet meer zoveel gewisseld wordt. Nieuwe High End is eigenlijk niet te betalen. Vintage heeft daarom veel toekomst.

Link to comment
Share on other sites

Waarom hoor je hier weinig over het streamen via het internet?   Te "modern" voor de "oude garde hier? "  :P

 

Mogelijk om de zelfde reden dat er zo weinig discussie over radio was? 'T ding staat gewoon aan en maakt kabaal.

Daarnaast vindt ik het allemaal weinig verrassend wat je zoal te horen krijgt, steeds meer 'zenders' richten zich op een stijltje of niche terwijl ik nu juist van een zeer brede programmering houd. Er zijn uitzonderingen, met name Amerikaanse studentenzenders laten leuke lokale dingen horen, alleen krijgen we hier natuurlijk de nachtzendingen te horen.

Spotify is m.i een drama dat je alleen maar vast wil houden met meer van het zelfde, net als alle andere 'silo's' overigens (FB etc.)

BBC blijft een genot, onlangs een prachtige op 4 over appels en boomgaarden met Pete Brown (bierschrijver). Af en toe een hoorspel is ook leuk.

Als medium had ik op het internet qua radio verdieping verwacht, ik vind vooral veel vervlakking, ook bij podcasts.

Kortom ik zap me suf, op het moment maschinengeist.org via radioforest

 
Link to comment
Share on other sites

Er valt nog steeds veel te ontdekken en bespreken. Wel is het zo dat er niet meer zoveel gewisseld wordt. Nieuwe High End is eigenlijk niet te betalen. Vintage heeft daarom veel toekomst.

Het vroegere "high-end" was voor de doorsnee burger, ook niet te betalen Carl en de prijzen van Vintage (ouwe rommel) rijzen ook de pan uit.

Link to comment
Share on other sites

Is toch niet helemaal waar Jack. De HighEnd van voegâh kende weliswaar ook uitschieters qua prijs en exclusiviteit maar in verhouding tot nu was er een groot aanbod waarvan de prijs niet zo exotisch was: Denon, Sony met de ES serie enz.

 

Tegenwoordig kent HighEnd alleen nog of heel exotiche prijzen of gewoon "goedkoop". Maar misschien is het kwaliteitsverschil tussen goedkoop en exotisch duur helemaal niet zo groot meer als vroeger :)

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

Ik vind het moeilijk Pjotr.  Als ik naar de jaren 70 en 80 kijk is er genoeg spul dat meer als 2 of meer maandsalarissen kostte voor b.v. een versterker.  Maar van die hele dure modellen profiteerde de goedkopere lijn ook weer. Kijk b.v. naar de Sansui AU-417, 517, 717, 719 en dan een top model AU-919. Dat zat heel slim in elkaar .  Veel onderdelen zoals knoppen, schakelaars en zelfs chassis waren onderling uitwisselbaar. De daardoor gecreëerde schaalvergroting maakte de goedkopere modellen ook goed en betaalbaar.  Maar AU-417 zal (schat ik) nog steeds 800gulden gekost hebben. Veel geld toen.  Net als het Optonica FET setje uit begin jaren 80 wat nu in de woonkamer staat te spelen en zeker 5000DM heeft gekost. In de jaren 90 kwam inderdaad meer betaalbaarder spul, maar ook toen was mijn Rotel setje iets van 8000,- gulden. Die Optonica spullen zitten steviger in elkaar dan, dat 10 jaar nieuwere Rotel spul.  

 

Met "High-End'  hou ik me eigenlijk niet zo bezig, wat ik wel zie dat Japanse firma' s weer spul maken met een jaren 70 look en net als toen kosten die versterkers  2 modale maandsalarissen zoals in de jaren 70..... 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

 

Mogelijk om de zelfde reden dat er zo weinig discussie over radio was? 'T ding staat gewoon aan en maakt kabaal.

Daarnaast vindt ik het allemaal weinig verrassend wat je zoal te horen krijgt, steeds meer 'zenders' richten zich op een stijltje of niche terwijl ik nu juist van een zeer brede programmering houd. Er zijn uitzonderingen, met name Amerikaanse studentenzenders laten leuke lokale dingen horen, alleen krijgen we hier natuurlijk de nachtzendingen te horen.

Spotify is m.i een drama dat je alleen maar vast wil houden met meer van het zelfde, net als alle andere 'silo's' overigens (FB etc.)

BBC blijft een genot, onlangs een prachtige op 4 over appels en boomgaarden met Pete Brown (bierschrijver). Af en toe een hoorspel is ook leuk.

Als medium had ik op het internet qua radio verdieping verwacht, ik vind vooral veel vervlakking, ook bij podcasts.

Kortom ik zap me suf, op het moment maschinengeist.org via radioforest

Wat radio betreft, hebben bij ons de regionale zenders 2 strepen voor op die van de NPO.  Kwalitatief  beter geluid, inhoudelijk veel consistenter.

Naar de NPO luitster ik weinig, behalve NPO Radio 4 als ik mijn klassiek pruik op heb.

 

Naar het internet luister ik nauwelijks, gezien de (belabberde) technische kwaliteit van de meeste stations.

Maar als je leuke links hebt :)

 

Waar ik eigenlijk op doelde, zijn meer de serieuze en kwalitatief goede streams van Qobuz, Tidal waar je €20 per maand voor betaald.

En vanaf daar elkaar tips geven, over nieuw of bestaand materiaal  ;)

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Dank je voor deze tips.  Misschien zijn er meer mensen met hun favoriete internet station of streaming provider?.

Even wat anders ik ben vandaag overgegaan naar een nieuwe internet provider waardoor ook mijn webserver een nieuw ip-adres heeft gekrgen.

Waerkt dat een beetje? Zie link onderaan mijn pagina :)

Link to comment
Share on other sites

Ik ben te zien in België  en Utrecht.  Druk eens op het refresh  knopje van je browser waarmee de pagina opnieuw geladen wordt. (meestal rechts bovenaan in de url balk)  Inmiddels krijg ik berichten uit zo' n beetje alle Nederlandse provincies.  :)

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...