Jump to content

verslag versterker vergelijking ,


Recommended Posts

Beste,

 

Voor ESL's gelden vaka andere regels. Om die reden kan bijv. en Krell die tot 2 Ohm stroom blijft verdubbelen toch hel slecht klinken op een ESL. Een (Quad) ESL heeft een stabiele spanningsversterker nodig. Daarbij ook nog eens een onvoorwaardelijk stabiele versterker in de zin van Capacitieve en inductieve belastingen. Quad's (eigenlijk al vanaf de 303) kunnen dat waanzinnig. Al zet je een condensator parralel over de uitgangen, ze blijven doorgaan die beesten!. De eerder genoemde Krell kan het op dit vlak wel eens moeilijker krijgen.

 

Bij dynamische weergevers kan het een ander verhaal zijn. Woofers kunnen zomar ineens zaken naar 2 Ohm bij een bepaalde frequentie. De spanning moet dan intakt blijven maar de stroom verdriedubbelen. Vervoglens krijgt de versterker ook nog te kampen met tegen EMK van de woofer met zijn relatief grote massa en lange uitslingertijden.

 

Weer terug nar de audio notes. Ik was laatst bij een klant die een buizentrap op het midden-hoog gebruikte en een brute Bryston 4 B op het laag. Ik was hier erg gecharmeerd van, en ik zal zeker niet uitsluiten dat ik misschien ook ooit buizen op het midden-hoog zal proberen.

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een paar jaar geleden in mijn vorige woning een vergelijking gedaan tussen een Accuphase E306 en een Krell 300 of 500. Die was van een andere forummer die letterlijk nog 50 meter van me vandaan woonde. Kun je je de mailwisseling voorstellen? Waar woon jij - In Rotterdam - Goh Ook toevallig ik ook en ik zit in Blijdorp - Joh ik ook. Weet je de Nobelstraat toevallig? - Ja, dat dacht ik wel, ik woon er zelf. Zit je me nu in de maling te nemen? Op welk nummer? - Ik woon op nr. 45 - Nr 45? Dat is een steenwordp hier vandaan. Ik woon op 33...

 

Toen bleek het die man te zijn die ik al een paar keer gesproken had over zijn prachtige Triumph sport-auto...

 

Waar ging het ook alweeer over? o ja, die vergelijking... Die Krell bleek het onverwacht erg goed te doen, met name ook bij klasieke muziek. Had ik nooit verwacht. We hebben er nog over gepost, maar ja, toen ging het andere forum dicht en waren we alles kwijt. De oude postings hebben we nooit meer teruggezien, ondanks gedane toezeggingen

Link to comment
Share on other sites

Daar wachten we niet op. Ik stel gewoon 19 juni 's middags.... voor.

Dan zit ik ik, als alles doorgaat in Duitsland. Mijn vrouw heeft daar een weekendje geregeld.

 

Jammer volgende keer beter. :(

 

Misschien dat het weekend niet doorgaat, dan ben ik er ook. :confused:

Link to comment
Share on other sites

Het heeft even geduurd, maar nu weet ik 100% zeker dat ik vrij ben 19 juni. Dus als er nog plek is kom ik graag langs. Was het trouwens de bedoeling om dezelfde versterkers te beluisteren, of maken andere versterkers ook weer kans om uitgekozen te worden?

Link to comment
Share on other sites

Het heeft even geduurd, maar nu weet ik 100% zeker dat ik vrij ben 19 juni. Dus als er nog plek is kom ik graag langs. Was het trouwens de bedoeling om dezelfde versterkers te beluisteren, of maken andere versterkers ook weer kans om uitgekozen te worden?

in principe dezelfde versterkers , maar ik lees net dat de array afvalt.

 

ik geloof dat picoso ook wat in de planning had, ?

zou een leuke vervanger kunnen zijn . :)

Link to comment
Share on other sites

Als het vervorming is wat hem goed laat klinken is het tijd voor Array om een goede klankregeling te maken.

 

Carl

Chris is zo overtuigt van het ontwerp van de Array versterkers, dat hij er inderdaad vanuit gaat dat de digitale vervorming door de buizenversterker "vlak" wordt gesmeerd.

 

Hij is nu o.a. bezig met een experiment met een faserein vierde orde filter in de cinch kabel tussen de CD speler en voortrap. Hiermee wordt alle hoogfrequent vervuiling boven de 20 kHz afgekapt.

 

Ik houd jullie op de hoogte.

 

:)

Dat filter is uitgeprobeerd, en wat denk je..... helemaal geen verschil, dus daar zit 't probleem niet.

 

:(

Link to comment
Share on other sites

Het heeft even geduurd, maar nu weet ik 100% zeker dat ik vrij ben 19 juni. Dus als er nog plek is kom ik graag langs. Was het trouwens de bedoeling om dezelfde versterkers te beluisteren, of maken andere versterkers ook weer kans om uitgekozen te worden?

in principe dezelfde versterkers , maar ik lees net dat de array afvalt.

 

ik geloof dat picoso ook wat in de planning had, ?

zou een leuke vervanger kunnen zijn . :)

Inderdaad Erik. De 19-de juni kom ik ook. In ieder geval wil ik de 'oudjes' van JK meenemen, die bij mij thuis nog bijzonder goed presteren.

 

JKactiveIMkIAmps.JPG

 

Ik overweeg ook de Ultimate pre-amp mee te nemen mocht de behoefte ontstaan om de 'match' te optimaliseren.

Link to comment
Share on other sites

Weer terug nar de audio notes. Ik was laatst bij een klant die een buizentrap op het midden-hoog gebruikte en een brute Bryston 4 B op het laag. Ik was hier erg gecharmeerd van, en ik zal zeker niet uitsluiten dat ik misschien ook ooit buizen op het midden-hoog zal proberen.

HA!

:P

Link to comment
Share on other sites

(...) Ik woon op nr. 45 - Nr 45? Dat is een steenwordp hier vandaan. Ik woon op 33... (...)

Beste Kermit,

 

"Een steenwordp"? Je bedoelt: "een steenworp"?

Hebben jullie dat ook echt uitgeprobeerd, of l*l je maar weer wat uit je nek?

Link to comment
Share on other sites

(...) Ik woon op nr. 45 - Nr 45? Dat is een steenwordp hier vandaan. Ik woon op 33... (...)

Beste Kermit,

 

"Een steenwordp"? Je bedoelt: "een steenworp"?

Hebben jullie dat ook echt uitgeprobeerd, of l*l je maar weer wat uit je nek?

Dat laatste probeer ik wel eens. Maar jij doet het zoveel beter...

Link to comment
Share on other sites

of l*l je maar weer wat uit je nek?

 

Een kikker heeft geen nek Spido. Kijk maar naar de pasfoto van Kermit. :D

 

 

av-246.gif

 

(...) frogtong.gif:D

 

 

d18.gif:lol:

 

 

 

 

Edwin

Beste Edwin,

 

Ja, dat klopt. En: een platte kop!

't Ziet er dus naar uit dat die buurman de "steenworp" wel heeft uitgeprobeerd...

Link to comment
Share on other sites

Hoi Edwin

Mijn Friesch is niet zo goed. Wat is 'plompeblad' in gewoon Nederlands?

Ha Kermit

 

 

Wat is een plompeblad?

 

Dat is eigenlijk gewoon een vijverblad. Een waterplant.

 

Hier heb ik een foto met een kikker op een plompeblad.froggya.gif

 

 

Wat nou, Ribbitsnoek_afb.gif

 

 

Vroeg of laat moet dat groene gedrogt zwemmen, denkt de Snoek. :D

 

 

 

 

 

Edwin

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
(...) Ik woon op nr. 45 - Nr 45? Dat is een steenwordp hier vandaan. Ik woon op 33... (...)

Beste Kermit,

 

"Een steenwordp"? Je bedoelt: "een steenworp"?

Hebben jullie dat ook echt uitgeprobeerd, of l*l je maar weer wat uit je nek?

jij toch ook aasje. :D:lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...