Jump to content

infinity renaissance 90


vibuthi
 Share

Recommended Posts

hoi mensen,

Ik heb sinds enige tijd geleden een set infinity renaissance 90's in mijn bezit. Toen ik deze enkele weken gelden openschroefde kwam ik erachter dat net voor de emim en emit nog een electrisch component zit.

Het is een wit "blokje" waar aan elke kant een draadje uitkomt (weerstand?), en het zit dus niet op het filter, maar tussen de binnenbekabeling gesoldeerd.

Kan iemand mij vertellen of deze "blokjes" er in thuishoren? De manier waarop (en waar) ze erin zitten, doet mij vermoeden dat ze er later in zijn gezet.

Groeten, vibuthi

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het schema even bekeken (op haaifaai.enel)en ik weet bijna zeker dat het een zener-diode is. Die gaat bij een te hoge spanning sperren. Hij wordt daardoor hoogohmig en veroorzaakt een spanningsval. Dit voorkomt dat de (dure)tweeter naar de eeuwige jachtvelden gaat...

Link to comment
Share on other sites

Bij de luidsprekers zit in mijn Rs 90's geen wit blokje.

 

De zeners zitten op de print onder in de kast. Zie mijn foto's op het infinity topic. Ik denk dat het extra weerstanden zijn om de Emit's en Emin's wat af te remmen. Ik krijg ook wel eens het gevoel dat deze iets te hard spelen in verhouding met beide lagetoners.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

hoi,

bedankt mensen, ik heb de weerstanden verwijderd .Het is echt een groot verschil, een stuk opener allemaal. Ik heb altijd het idee gehad dat stemmen en instrumenten een beetje op de achtergrond geplaatst werden. Ze klonken een beetje "mat" (en dat hoor je niet vaak over infinity's).

Ik kan absoluut niet zeggen dat ik ze nu schel vind, ben er blij mee :D

 

groeten, vibuthi

Link to comment
Share on other sites

  • 15 years later...

Goedenavond,

Ik heb even een vraag.

Ik kan van iemand een set infinity renaissance 90's overnemen.

Fantastische luidsprekers natuurlijk.

Ik draai nu nog met een Anthem MRX 310 receiver. 

Voor deze receiver is het niet aan te raden om luidsprekers die lager dan 2 ohm gaan aan te sluiten.

Iemand een idee wat de ohm dip is voor deze Infinity's?

Met de tijd zal er sowieso wel een zwaardere versterker komen maar mijn budget nis niet ongelimiteerd vandaar de vraag want ik wil de boel niet slopen .

Alvast bedankt

 

Michel

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een tijdje met de Renaissance 90 gespeeld. Hier vind je wat informatie: http://www.infinity-classics.de/models/Renaissance-series-1992/index-Renaissance.htm

Helaas niet de impedantie. Omdat er Watkins woofers in zitten zal er zeker een stevige dip in zitten. Daar moet de versterker wel tegen kunnen. Een Sony reciever uit 1990 hield het zelfs op de Kappa 9 prima. Daarna speelde ik met Array versterkers die de Kappa's met twee vingers in de neus aan konden. 

Speedy André (zit nu op het HT forum) speelde ook met R90's maar dan met een zeer zware Krell.

Mooie speakers die Infinitys, maar lastig voor versterkers.

Wanneer er WBT aansluitingen op zitten en het mat zwarte uitvoeringen zijn, is de kans groot dat het mijn oude speakers zijn. 

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, TL 200 said:

Dat is een prima gemiddelde, maar het venijn komt doorgaans uit het diepste punt van de dip.

Vroeger verkochten we die R90 gewoon samen met vrij standaard HK versterking aan mensen die wel geld voor speakers hadden maar niet meer voor navenante versterking. Niet dat het nou zo goed klonk, maar het gaf verder geen krimp en speelde redelijk luid. De R90 kan van zichzelf wel een mooi evenwichtige speaker zijn, in tegenstelling tot de Kappa voorgangers, die alleen al op grond van hun unitkeuze inherent onevenwichtig waren. Wat al die Infinity's gemeen hebben is een filter waarbij teveel aan de strijkstok blijft hangen. Goedkope componenten, niet in verhouding tot de vrij gesofisticeerde units...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
4 hours ago, Duck-Twacy said:

Kappa 9 was min 0.8 ohm

https://audiokarma.org/forums/index.php?threads/infinity-renaissance-90s-matched-with-restored-hk-citation-16as.724581/

Maar de 9 had 2 woofers, dat maakt de impedantie meestal grilliger.

En dubbele spreekspoelen op de woofers met opslinger-elco's. Maar dat heeft de R90 ook. Maar dan met een woofer van 25cm.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
19 hours ago, kweetniet said:

Als het op je schema staat, klopt het schema niet.

Extended mode is wat anders dan een dubbele spreekspoel.

Ik ben in de war. De Kappa 9 heeft inderdaad gewone woofers, maar de Renaissance 90 en Omega's die ik later had hebben woofers met dubbele spoel. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...