Jump to content

Yamamura M6000 vs puur zilveren interlink


Recommended Posts

Het is met versterkers, interlinks, netkabels en alle andere spullen hetzelfde.

 

Je kunt kiezen uit heel romig, tot heel steriel. Ik gebruik bewust de negatieve weergave.

 

Je kunt n.l. ook zeggen warm en gedetaileerd.

 

Gelukkig kun je zelf kiezen wat je mooi vindt. Het is alleen een probleem om er achter te komen in welke catagorie een product valt.

 

Daarom...., complimenten voor zoveel duidelijkheid, hier heeft een mens wat aan.

 

Alleen is het moeilijk om je eigen voorkeur te verbergen. Ik krijg daar ook altijd commentaar op. Vandaar deze opmerking.

 

A.s. vrijdag ga ik e.e.a. eens beluisteren, ik ben benieuwd. Het zou n.l. de eerste keer zijn dat ik een klasse A versterker goed zou horen klinken (Open, dynamisch, strak enz.)

 

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Kermit:

Het is toch niet zo dat alle positieve verhalen over je Yamamura-interlink gebaseerd zijn op een kabel met een slechte verbinding?

 

Nee hoor, het soldeerwerk zag er niet netjes uit, dat wil niet zeggen dat de verbinding slecht was.

Bovendien gebruik ik hem nu anders, want hij is niet meer volledig gebalanceerd.

Ook daar kan een verschil in zitten .....

Het resultaat bevalt mij goed en daar gaat het natuurlijk om :)

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Hans van Liempd:

Het is met versterkers, interlinks, netkabels en alle andere spullen hetzelfde.

 

Je kunt kiezen uit heel romig, tot heel steriel. Ik gebruik bewust de negatieve weergave.

 

Je kunt n.l. ook zeggen warm en gedetaileerd.

 

Gelukkig kun je zelf kiezen wat je mooi vindt. Het is alleen een probleem om er achter te komen in welke catagorie een product valt.

 

Daarom...., complimenten voor zoveel duidelijkheid, hier heeft een mens wat aan.

 

Alleen is het moeilijk om je eigen voorkeur te verbergen. Ik krijg daar ook altijd commentaar op. Vandaar deze opmerking.

 

A.s. vrijdag ga ik e.e.a. eens beluisteren, ik ben benieuwd. Het zou n.l. de eerste keer zijn dat ik een klasse A versterker goed zou horen klinken (Open, dynamisch, strak enz.)

 

 

  :)

 

 

is de aragon een klasse a ???

:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Edwin Snoek:

Gedeeltelijk.   :rolleyes:

 

Tot aan een bepaald vermogen klasse A (100W volgens Aragon), daarboven A/B :rolleyes:

Volgens mij heeft Ruud de slam en de stabiliteit van het laag gehoord, vanaf dat moment ben je 'verkocht' :D

120V/uS stijgtijd is ook wel 'redelijk' cool.gif

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door jopie:

 

 

weet je wat ik nu vind van zilver.

het is erg dynamisch ,met stemmen en zo, maar in het laag blijft het iets missen, als er teveel informatie overdracht is word het te druk.

iets wat ik met een goede koperkabel absoluut niet hoor, alles word dan aangenamer en veel rustiger, maar tegelijk dynamisch.....

overigens vind ik een een zilveren kabel niet verkeerd.

maar prefereer toch koper.

 

   :)     cool.gif

 

Wat jij zegt heb je bij dikkere massieve zilveraders zoals bij mij.

Het laag krijgt behoorlijk wat meer body, maar helaas vertroebelt het ook wat meer.

Ik denk zo'n vlechtwerkje als van Hans met dunne zilveraders veel mooier klinkt.

Toch heb ik nog wel enige bedenkingen bij vlechtwerkjes, volgens mij onderdruk je er de allerkleinste signalen mee.

De meest open en snelle interlink die ik ken is de Virtuoso van Straightwire, deze heeft meerdere dunne (ofc) aders op een vaste afstand van elkaar.

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

ik draai al heel lang met de luidsprekerkabel van ensemble, en is van geheel koper.

laats had ik een kabel van translator gekocht voor een prikkie.

concept;basis koper met een omwinding van zilver.

indruk;; erg fraai met de stemmen dynamisch met de bassen, het midden ook erg schoon.

alleen;;; ik miste iets,een stukje warmte, plus een stukje rust in de grotere informatie stukken.

eenmaal weer de ensemble aangesloten werd het gemis weer goedgemaakt in het totaalbeeld.

niettemin, houd ik toch een [klein zwak] voor het dynamische gevoel van een zilveren interlink of luidspreker kabel.

:)

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ruud:

 

Jopie.....niet proberen...is het goedkoopste   ;)

 

Inderdaad, en een Array pre moet je ook niet proberen, dan ligt meteen heel je installatie bloot :) :)

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door jopie:

nu heb ik ook nog nooit een geheel GOEDE zilveren l.s of interlink aan mijn set gehad.

dus massief......   :)

 

Hee Jopie,

 

Ik wil best per gelegenheid weleens mijn zelfbouw zilveren interlinks beschikbaar stellen hoor. Fijn zilverdraad 0,8 mm diameter, teflon buizen, zilveren bullit pluggen. Dan kost zo'n test je niet gelijk een rib uit je lijf.

Ik heb ze alleen niet kunnen injecteren met goudmoleculen

:)

 

gr. Cock

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...