Jump to content

High End 2003 Frankfurt


Recommended Posts

Geplaatst door Edwin Snoek:

M'n Oma zei altijd. Als de stem van Frans Bauer over een paar luidsprekers net zo echt klinkt als tijdens een concert, dan is dat voor mij de ideale luidspreker.  :)

 

 

Ik vind het een wijze uitspraak van mijn Oma.  :D

 

En tijd om je vriendin in te ruilen.

:D

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

...direct, hetzij indirect... Toch      confused.gif

 

 

Volgens mij wel. De toonhoogtes van het geroezemoes in een concertzaal (zonder muziek) staat gelijk aan de toonhoogtes van de bron (de mensen), echter, doordat er zoveel lucht en grote reflecterende oppervlakken zijn ervaar je dat meer als een soort luchtverplaatsing die de relatief gezien kleine units in onze speakers nooit kunnen evenaren. Met

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Henno Appel:

 

 

Volgens mij wel. De toonhoogtes van het geroezemoes in een concertzaal (zonder muziek) staat gelijk aan de toonhoogtes van de bron (de mensen), echter, doordat er zoveel lucht en grote reflecterende oppervlakken zijn ervaar je dat meer als een soort luchtverplaatsing die de relatief kleine units in onze speakers nooit kunnen evenaren. Met

Link to comment
Share on other sites

Je bedoelt waarschijnlijk een contrabasklarinet. Nou dat instument ken ik behoorlijk goed kwa liveklank. Dat laag is toch echt meer repeterend gepruttel dan bas hoor in het lage register. Wel een fantastisch instrument als iemand er goed mee overweg kan.

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Pjotr:

Je bedoelt waarschijnlijk een contrabasklarinet. Nou dat instument ken ik behoorlijk goed kwa liveklank. Dat laag is toch echt meer repeterend gepruttel dan bas hoor in het lage register. Wel een fantastisch instrument als iemand er goed mee overweg kan.

 

 ;)

 

Beste Pjotr,

 

In beaalde ruimtes kan een basclarinet toch diepe rumbles geven.

 

Wat bijna niemand overigens van Slap konig marus miller weet, is dat hij dit instrument prachtig beheerst. Is echt geniaal wat hij daarmee doet.

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

Jeetje niet zo hard jongens, heb niet eens tijd voor mijn biertje.

 

Ja Bas en Henno. Dat klopt, maar mijn punt is dat dat wel degelijk onderdeel is van het realistisch weergeven. En Bas heeft gelijk, grote systemen kunnen dat ook. Alleen is het nodig om muziek te kunnen waarderen? Voor Bas misschien wel, voor mij niet. En ik weet echt wel hoe goed dat klinken kan.

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

 

Beste Pjotr,

 

In beaalde ruimtes kan een basclarinet toch diepe rumbles geven.

 

Wat bijna niemand overigens van Slap konig marus miller weet, is dat hij dit instrument prachtig beheerst. Is echt geniaal wat hij daarmee doet.

 

Groeten,

Bas

 

;)cool.gif:P:D

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Pjotr:

Jeetje niet zo hard jongens, heb niet eens tijd voor mijn biertje.

 

Ja Bas en Henno. Dat klopt, maar mijn punt is dat dat wel degelijk onderdeel is van het realistisch weergeven. En Bas heeft gelijk, grote systemen kunnen dat ook. Alleen is het nodig om muziek te kunnen waarderen? Voor Bas misschien wel, voor mij niet. En ik weet echt wel hoe goed dat klinken kan.

 

Beste Peter,

 

Ik ben het helemaal met je eens.

 

Mijn opa bijv. was jaren lang muziekregizeur. dirigent van het philharmonisch orkest, en zelf klassiek bassist. Maar van hem hoeft het thuis niet fullrange. HIj vind het thuis niet nodig. en zegt voor eht echte ga ik wel naar het conert. Maar, hij kickt wel als een idioot als hij bij mij is :) :)

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

Zouden de "slam-liefhebbers" er ook zo over denken    confused.gif Voordat je het weet, hebben zij het over eerste/tweede harmonischen die je beslist MOET horen, wil je pas

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Pjotr:

Jeetje niet zo hard jongens, heb niet eens tijd voor mijn biertje.

 

Ja Bas en Henno. Dat klopt, maar mijn punt is dat dat wel degelijk onderdeel is van het realistisch weergeven. En Bas heeft gelijk, grote systemen kunnen dat ook. Alleen is het nodig om muziek te kunnen waarderen? Voor Bas misschien wel, voor mij niet. En ik weet echt wel hoe goed dat klinken kan.

 

Beste Peter,

 

Ik kan Bas wel begrijpen, want als je set tot een "full-body massage" in staat is, is dat absoluut kicken! ;) Ik geef zelf thuis ook wel een stevig "gas" als Marcus Miller of Joe Zawinul draait. cool.gif

Toch is het inderdaad geen absolute voorwaarde om van muziek te kunnen genieten. Ik kom net terug van een "luisterbezoek" (binnenkort meer) en heb speakers beluisterd die niet full-range zijn, maar door hun strakheid en precisie voldoende informatie en luisterplezier geven z

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Audiopaul:

 

Hoezo, ben je ook op KODA overgestapt?   :rolleyes:   ;)   :P   :D  

 

 

(..geintje   :D )

 

Paul jongen, ik ken de ML 3xx reeks heel goed, dus waaien (stormen) zal het nooit doen :D

 

We komen graag eens lang om je

set eens echt tot leven te schoppen met een fantastische pro-audio eindtrap, ik weet zeker dat je anders gaat denken :)

 

Groetjes

Rene

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door RP:

 

Paul jongen, ik ken de ML 3xx reeks heel goed, dus waaien (stormen) zal het nooit doen    :D

 

We komen graag eens lang om je

set eens echt tot leven te schoppen met een fantastische pro-audio eindtrap, ik weet zeker dat je anders gaat denken    :)

 

Groetjes

Rene

 

Beste Ren

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Henrie:

Als ze zo goed zijn, waarom worden dat soort versterkers dan alleen maar voor pro-audio/studio's gebouwd?    confused.gif

 

Beste Henrie,

 

Dat is best wel weer highend arogantie :)

Crown heeft zijn doelgroep in de pro-audio.

Daar zijn ze de referentie, waarom zouden ze ook voor de hifi gaan bouwen.

 

De Crown's staan erom bekend het altijd te doen, gaan nooit kapot, en zijn oerdegelijk gebouwd.

 

We zien wel dat hifi fabrikanten de technieken van bijv. Crown gaat overnemen. De nieuwste Linn eindtrappen hebben bijv. veelw eg van de BCA schakeling van Crown. Ook sunfire (carver dus :)) doet er veel mee.

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...