Jump to content

Electrocompaniet ECI-2


Lars
 Share

Recommended Posts

Dit wordt de beloofde recensie van mijn nieuwe versterker, de Electrocompaniet ECI-2.

 

Een high-end merk uit Noorwegen en een type die schijnbaar in Engeland een collectors item is en de mijne zelfs 1 van de laatste die te koop waren. Dat zegt al heel wat over deze versterker.

 

Inleiding

Ik had eerst een Pioneer DC-X77Z, een versterker met een dubbele cassettedeck erin. Die had ik van me ouders geleend, omdat ze die niet meer gebruikte en ik had er geen 1, voor me luidsprekers. Er zat trouwens ook een CD-speler bij van hetzelfde merk. Dat vond ik niet verkeerd klinken met de Vifa Vivace '94. Nadat ik de CD-speler vervangen had voor een NAD C541, ging er een nieuwe wereld voor me open. De NAD speelde de Pioneer echt letterlijk weg, de type van die Pioneer weet ik niet meer. Ik mertke toen ook dat de versterker niet echt de luidsprekers de baas konden zijn, het laag was niet echt wat het moet zijn. Komt misschien door mijn slaapkamer (10m2). Ik moest toen gewoon een nieuwe versterker hebben, omdat ik en geen echte eigen had en de rest van de set verdiende gewoon meer, dan zo'n simpele Pioneer versterker.

 

Recensie:

Ik heb toen meer info over me luidsprekers gezocht en versterkers wat ik wel wou hebben gezocht. Ik kwam plotseling op het merk Electrocompaniet. Het Noorse merk die alleen versterkers en 1 CD-speler maakt. Ik heb via Internet de ECI-2 gevonden, terwijl ik voor de ECI-3 aan het kijken was. Ben dus naar Kingaudio geweest in Velp, waar die ECI-2 te koop was.

Thuis aan gesloten(nadat ik een hele lang dag bij Kingaudio was geweest), heb ik eerst alles opgewarmd, voordat ik ging luisteren. Ik heb toen eens Eva Cassidy - Songbird gedraaid. Het klinkt nu ruimtelijker, de plaatsing is veel beter, het laag is ook opgelost dat is veel strakker geworden. Je hoort ook duidelijker dat die CD een goeie opname is. De Pioneer geeft geen "plaatje" weer, dat doet de Electrocompaniet wel en goed, alleen de ruimte helpt niet mee.

Ik kan zo gauw geen andere CD's beoordelen, maar in totaal hoe het klink is dit:

-Wijd en diepe geluidsbeeld.

-Goeie plaatsing, nog niet perfect.

-Strakker en gecontroleerder laag.

-Er zit lucht om de intrumenten en zanger(s)ressen heen.

-Moet warm klinken, maar mijn CD-speler klinkt helemaal niet warm, dus zit het perfect ertussen in, vind ik. Klinkt wel een tikkeltje warm, maar dat doet die op de juiste wijze.

 

Ik heb trouwens ook van Kingaudio voor weinig een Van den Hul CS-122 2x3m luidspekerkabel erbij gekregen. Die dikt bij mij helemaal niet het laag aan, maar past heel goed bij de rest. Een mazzeltje dus. Ik die erbij gekregen, omdat ik zei dat ik nog een luidsprekerkabel moest hebben en hij verkocht toevallig ook de kabel die ik wel wou hebben en hij deed korting ertegen aan. Dus heb ik ook tegelijker tijd een nieuwe kabel, die het geheel mooi aanvuld.

 

Ik doe er nog foto's bij, voor het bewijs dat ik een echte Electrocompaniet heb. :)

Link to comment
Share on other sites

Beste Lars,

 

Bedankt voor je review! Je hebt er een leuk verhaal van gemaakt! Voor iemand van jouw leeftijd heb jij zo te lezen al een vrij bijzondere set!

Nu moet je alleen nog even je ouders de woonkamer uit jagen, zodat je deze mooie set volledig tot haar recht kan laten komen! ;):D

En uiteraard wil ik wel foto's zien, want ik geloof er inderdaad niks van dat jij zo'n mooie versterker hebt! :P:P:D:D

 

Veel luisterplezier gewenst!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...