Jump to content

Test XTC netsnoer


SpeedyAndr
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Ome Henk:

Da's een goede vraag     eek.gif     :D     ;)

 

Ik weet wel een veel te dure metalen stekkerdoos die nodig eens van binnen bekeken moet worden :D

Met stervormige aansluitingen, filters en zo'n ook al te duur en te dun afneembaar netsnoer met -uiteraard- een afwijkend chassisdeel.

De 3 pinnetjes zijn nl. een kwart slag gedraaid.

 

Greetinx

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

zeg mannen nog effe terug te komen op die snoeren gebouwd door vrouwen.

ik hoop niet dat dat echt gaat gebeuren want dan moet je rekenen dat er een hoop mensen hele dagen achter de instalatie zit aan de snoeren te ruiken. :D:D:D

 

the black horny cable.

 

ps. is een condoom geen goeie afscherming.

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Arjen de Goeij:

 

Ik dacht dat de vaste netsnoeren pas bij de laatste FPB modellen is geintroduceerd, maar zal het voor alle zekerheid eens navragen bij mijn 'leverancier'.

 

 

Op mijn FPB250m zitten wel losse netsnoeren. Ze zijn echter wel voorzien van een niet-euro chasisdeel. Volgens mij heet het type stekker dat er in moet IEC60320. Het heeft net als een normale euro IEC stekker drie pootjes, echter deze liggen plat (dus 90 graden gedraaid t.o.v. een normale euro stekker)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb in het verleden een paar van deze stekkers los gekocht en er zelf een paar netsnoertjes voor gemaakt. Ze waren niet eenvoudig te krijgen en waren ook nog best duur (iets van 25 piek per stuk).

Ik wil nog even gaan uitzoeken of ze bij een electro groothandel niet voor een normale prijs zijn te krijgen.

 

Laat me even weten als jij wat vindt want dan ben ik ook wel geinteresseerd in nog 2 van de stekkers. Ben ook heel benieuwd naar het resultaat van de Krells bij jou thuis.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb er een gevonden :D

 

Farnell

 

En hier de fabrikant + specs:

Schurter

 

Ik zou ze evt kunnen bestellen via "de zaak" cool.gif

 

Max 2 mm2 draad/14AWG is niet erg veel, maar voor 250V~/16A volstaat het.

Deze uitvoering is bedoeld voor een hogere temperatuur van de contacten (IEC 320 max 70 gr. C) en daarom is hij net anders uitgevoerd dan de euro modellen met andere specs.

 

 

Greetinx

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Die connector is leuk voor op een scheerapparaatsnoer, maar niet voor op een serieuze netkabel. :)

 

3x2mm2, hmmm, dat wordt kunst en vliegwerk met allerlei verloopstukjes etc.

 

Het mooiste lijkt mij om gewoon een goede IEC-ingang op de FPB te maken. Misschien kun je vrij simpel het chassisdeel vervangen voor het gangbare model. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door erik klijnsmit:

konus kabelaars    :D

 

 

Zeg vliesprikker, je gaat dat niet-roken toch niet compenseren met veel eten en humeurig zijn he, want dan kom je niet meer aan luisteren toe en heb je heel dat mooie voornemen eigenlijk voor niets gedaan :D:rolleyes:

 

Greetinx

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Wellicht ten overvloede kan ik mij op voorhand niet geheel aan de indruk onttrekken niet volledig zeker te zijn dat ik niet twijfel aan de suggestie dat Vliesridders zich te allen tijde of delen daarvan zich wel eens te buiten zouden kunnen gaan aan het hanteren van een puntig voorwerp teneinde de homogene oppervlak van het membraam van een paneelluidspreker een iets minder onondebroken karakter te geven.

 

Wij kunnen ons voorstellen dat het geluid, voortgebracht door met name meerwegsystemen en conussystemen (laat staan meerwegsystemen met conussen) licht aanleiding geven tot een moeilijk te onderdrukken neiging de geluidsproducerende eenheden met een dergelijke primitieve maatregel geheel of gedeeltelijk het zwijgen op te leggen.

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Zee:

Callas,

Je zou het ook anders kunnen zien:

De mensen die alles eerst technisch onderbouwd willen zien halen JUIST de emotie uit de MUZIEK en niet uit de apparatuur. Ze laten zich immers niet beinvloeden door hoe mooi/dik/duur een kabel wel niet is en dat hij hierom beter zou klinken.

 

Als iemand veel geld over heeft voor een kabeltje zonder dat technisch kan worden aangetoond dat dit beter is, dan moet hij dit zeker doen als hij zich daar fijner bij voelt. Jouw menining respecteer ik wat dat betreft volledig.  Je verft bv. de muren van je woonkamer ook in een bepaalde kleur omdat je dit mooi/fijn vindt, ZONDER dat je kamer daardoor anders wordt of je anders in je huis zou leven.

 

Echter, als het je PUUR gaat om hoe de muziek wordt weergegeven ZONDER daarbij andere aspecten te betrekken zoals het uiterlijk van kabels etc. (wat dus inderdaad prima je 'feel good' factor kan bepalen) dan kun je je een hoop geld besparen door vertrouwen te hebben in de techniek en wetenschappenlijk te bewijzen feiten.

 

hier ben ik het weer volledig mee eens

enigsinds iemand die dat herkent met dit verhaal gepaard met de technische cijfers van de SACD?? (frankD, Speedy andre) :rolleyes::rolleyes::rolleyes:cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Gitaarwerk:

 

hier ben ik het weer volledig mee eens

enigsinds iemand die dat herkent met dit verhaal gepaard met de technische cijfers van de SACD?? (frankD, Speedy andre)    :rolleyes:    :rolleyes:    :rolleyes:    cool.gif

 

 

Ja ehh.... ,de relatie tussen technisch inzicht en luisteren naar muziek kun je niet een een vakje stoppen.

Een technisch georienteerd iemand praat makkelijker met technische termen en minder makkelijk in emotionele termen over muziek, een a-technisch persoon doet dat andersom.

Beide "typen" hebben het uiteindelijk wel over de muziek!

Ik denk dat "technisch luisteren" niet bestaat.

 

Wat sacd betreft: Frank en ik hoorden allebei hetzelfde fout gaan, wij herkennen de vervorming, maar je moet wel door iets anders (het goed klinkende laag en midden dat je afleidt) heen kunnen luisteren.

Daarom denken de meeste mensen ook dat er niets fout gaat, maar bijv. een felle solo van een sopraan zegt al genoeg.

Op dat moment kun je je goed concentreren en hoor je dat de stem uiteen wordt getrokken.

Overigens heb je geen sacdspeler nodig om het te horen, ook op cd's met DSD opname treedt de vervorming duidelijk op, zelfs als die opname van het Telarc label is :)

Er loopt trouwens toch een ander topic over dit onderwerp confused.gif

 

 

Greetinx

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Zee:

Misschien kunnen we Andre zover krijgen dat hij zichzell wil onderwerpen aan een DBT op zijn eigen installatie?

Ik zal dan even de statistiekboeken induiken om te bepalen hoe groot de steekproef dient te zijn om met bv. 90% zekerheid te kunnen stellen dat het verschil inderdaad hoorbaar is.

 

niet om het een of ander, maar bij mij klinkt het het mooist met een gewoon blokje van 3 euro.

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door joopie:

 

 

lead vocals staan weer waar ze horen????????

 

vergeef mij andre maar ik vind je erg ongeloofwaardig.

stonden de leads dan eerst niet goed met al die dure apparatuur, hier word ik echt HEEL erg moe van, ik ktijg het gevoel dat het jou helemaal niet om de muziek gaat, wat wil je nu eigenlijk??   :(    :(    :(

 

Maakt niet uit hoor, ik vermaak me toch wel met muziek en met jou natuurlijk :D

 

 

Greetinx

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...