Jump to content

NorthStar Design 192 dac en loopwerk


SpeedyAndr
 Share

Recommended Posts

ik weet dat dit niks met een dac temaken heb maar toch ik moet dit effe kwijt.

 

nou is het zo ik zit pas 4 maanden op het internet en de laatste 2 maanden op de forum site bij hif..... .

nou ben ik door de leden daar goed geholpen

nou is het volgende na het incident met hif.. ben ik wat verder gaan zoeken en ook beland op audioforum.be en wat mij verbaast is dat ze daar van die schitterende clubdagen hebben waar (v B)9 cdspelers blind worden getest en dit heb ik eigenlijk nog bijna nergens gezien of heb ik iets over het hoofd gezien.

wat ik tot nu toe heb gezien is dat een product door 1 iemand word getest en in de meeste gevallen word goed bevonden alsof je het idee krijg dat die persoon het product voor heel weinig gelijk kan overnemen zolang het verhaal maar positief is.

 

zie ik dit verkeerd of .......

 

grtn rob. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Dat zie je verkeerd (positief bedoeld ;) )

Sinds enige tijd organiseert een groepje forummers bijeenkomsten met bijv. als thema conussen vs ESL (maand geleden nog).

Deze werd echter op een ander forum besproken en bij hifi.nl werd het georganiseerd.

 

Kermit wil deze bijeenkomst in januari nog eens over doen, liefst met echt hoge kwaliteits weergevers.

Tevens hebben we een reeks interlinks getest in Den Haag, dit was best leuk, maar de sets en ruimte waren helaas niet optimaal.

 

Dit topic wordt ook voor echt alles gebruikt he :D

 

 

Greetinx

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Leuk idee, maar om op een soort clubdag 9 cd-spelers te testen/beluisteren/beoordelen lijkt mij onmogelijk, nog afgezien het feit dat de ene cd-speler beter kan combineren met set A dan een andere die in set B weer beter presteert, dus een vast waardeoordeel kun je er niet aan geven :rolleyes:;)

Geldt trouwens voor elke review/test

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ruud:

Leuk idee, maar om op een soort clubdag 9 cd-spelers lijkt mij onmogelijk, nog afgezien het feit dat de ene cd-speler beter kan combineren met set A dan een andere die in set B weer beter presteert, dus een vast waardeoordeel kun je er niet aan geven :rolleyes:;)

Geldt trouwens voor elke review/test

 

 

Ik heb nu een paar meetings meegemaakt en het erg leuk om te doen ;)

Echt goede reviews komen er meestal niet uit, alles verloopt rommelig, er werkt iets opeens niet, of anders dan gedacht.

Wat wel waardevol is vind ik, dat je de gezichten achter de nicks ziet en de mensen nader leert kenen.

Veelal komt er een nieuwe meeting uit voort en iedereen kan er veel van opsteken :)

Ik denk dat ik ook naar Kermit ga, want ik ben toch heel benieuwd naar zijn set en de muziekcollectie cool.gif

 

Greetinx

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Hoi Sander,

 

Zie hier de LINK naar de AVM site. Helaas is deze dac niet meer te koop. Misschien dat de importeur je wel een aan 2e handse kan helpen die je daarna laat upgraden.

Of er nog een AVM DAC komt is de vraag. Met de komst van de Inspiration A6 hebben ze een modulaire versterker uitgebracht die met diverse items opgewaardeerd kan worden dmv slotcards. Helaas is de Inspiration A6 wel een beetje prijzig (ca

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

'T is jammer dat vanavond alleen de Northstar aangesloten was... :(

 

Dat is juist heel erg leuk, of was het zonder bijbehorend loopwerk confused.gif

Bedoel je bij Haudio (in de zaak)?

 

Greetinx

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

De Northstar was geheel compleet inclusief dat speciale kabeltje (of is dat niet die blauwe confused.gif ). Uhhh nee, 't was niet bij Haudio. Ik moets ff ergens anders naar luisteren... :D

 

Je bent niet erg duidelijk Henk, je hebt dus "ergens en alleen maar" een Northstar setje gehoord en het was niet leuk?

Was de rest soms onder de maat? :D

Ik hoor graag ervaringen van anderen natuurlijk ;)

Dat blauwe kabeltje is idd de i2S, ik wil deze nog verbeteren met heel dun draad van bijv. een draaitafel-arm, liefst van zilver of goud, hoe kom ik daar aan confused.gif

Met 4 aders red ik het wel (in de blauwe zijn er 8 aangesloten, waarvan 4 loos).

Een Gigabit STP kabel (cat6) is ook een idee btw ;)

 

 

Greetinx

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

De speakers waren nog niet geheel ingespeeld, maar hadden een enorme potentie eek.gif 'T viel me op dat er een loopwerk/dac stond, waar ik tot jouw recensie nog nooit van gehoord had :)

 

Lees jij de recensies op haaifaaipuntenel dan niet?

Dat ding werd daar bijna de grond ingeboord omdat er een simpel netsnoertje aan hing mad.gif

Dat wordt weer een mailtje van JP, maar ok, 2x t zelfde zeggen voegt verder niets toe :D

 

Greetinx

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

En ik had gedacht dat die iets groter zouden zijn dan een peeceekast... eek.gif Tsjeemigdepeemig wat een kolerekasten.

 

Oh ja, ik heb naar de Northstar/Class

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

Zoals zo vaak wordt ik gelokt door spiegeltjes en kraaltjes (ik lijk hierin wel een cool.gif , maar dan nog bruiner...) en werd getroffen door de mooiigheid van de AC-20. Daarnaast was ik "gewoon" nieuwsgierig naar W&W. :D

http://www.usheraudio.com.tw/ac20.htm

 

Het heeft wel wat ja :D

26Hz bijv. cool.gif

 

Greetinx

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mooie recentie inderdaad en ook handig want ik ben op zoek naar een nieuwe DAC en ik ga deze North Star binnenkort vergelijken met de Musical Fidelity.

Nog wel een vraag want als het goed begrijp heb je ook nieuwe luidsprekers aangeschaft. Nu ben ik benieuwd of je in de recentie een indruk hebt gegeven van de luidsprekers en de DAC samen of alleen de DAC? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Paulebappie:

Mooie recentie inderdaad en ook handig want ik ben op zoek naar een nieuwe DAC en ik ga deze North Star binnenkort vergelijken met de Musical Fidelity.

Nog wel een vraag want als het goed begrijp heb je ook nieuwe luidsprekers aangeschaft. Nu ben ik benieuwd of je in de recentie een indruk hebt gegeven van de luidsprekers en de DAC samen of alleen de DAC? :rolleyes:

 

 

De recensie was allereerst bedoeld om de dac+loopwerk te beschrijven, de speakers vragen nog wat aandacht betreft plaatsing, akoustiek e.d. en je kunt uit de recensie ook halen hoe de speakers het doen wanneer ze meer naar achteren geplaatst zijn ;)

Eigenlijk heb ik de set als geheel beschreven, zoals in de aanhef staat.

 

Inmiddels heeft weer iemand mijn set beluisterd en er bleek nog wat werk aan de winkel om de speakers optimaal te laten klinken.

Dit heeft met de plaatsing t.o.v. de achterwand te maken, het laag wordt voller als de speakers meer naar achteren staan, maar dit gaat ten koste van de losheid en detaillering van het laag.

Nu staan ze zoals Infinity in de manual aanraadt, maar er is nog ruimte voor verbetering ;)

Ik ga dus weer fijn een paar cm schuiven :)

 

Greetinx

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Geplaatst door joopie:

 

 

ken jij MR PUKENINI ANDRE???????

 

Moet je voor zo'n simpele vraag de hele review quoten Joopie????

Ja die ken ik, daarom post ik m'n reviews ook hier, no sinbin in town :Dcool.gif

Jij vertelt bijna niets over je set, dan kun je je ook geen buil vallen ;)

Doe eens gek, schrijf ook eens iets leuks hier :)

 

Greetinx

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...