Jump to content

recensie perfect performer king


Recommended Posts

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

 

Systemen als de king, met moeilijke 12" woofers hebben stroom nodig. En dat kan een Quad niet leveren. Bij 8 ampere houdt het gewoon op.

 

Als stroom bepalend is, dan zou de Perfect Performer King toch prima moeten werken met de NAD C370 (of C270, die je in je recensie noemt)? Die versterkers komen aan stroom niet tekort naar mijn idee.

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Kraken:

 

Als stroom bepalend is, dan zou de Perfect Performer King toch prima moeten werken met de NAD C370 (of C270, die je in je recensie noemt)? Die versterkers komen aan stroom niet tekort naar mijn idee.

 

Beste Kraken.

 

Alle waar naar zijn geld, maar stroom serieus stroom leveren kunnen ze niet! en voltage stabiel zijn ze ook niet. Onder de 4 Ohm zakken ze gewoon in elkaar.

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

 

Daar hoeft niemand voor langs te lopen hoor Paul :) ik heb een grote fantasie, en ben standaard zo geil als de neter :)")

 

Groeten,

Bas

 

Ha ha ha :D:D ....uche uche, ik verslik me gelijk in een borrelnootje! :D:D

Link to comment
Share on other sites

Beste Bas,

 

Ik heb de PP's (King m.n.) aan diverse versterkers beluisterd, en ook met diverse signaalbronnen (CD-spelers m.n.) De verschillen waren inderdaad vrij groot.

 

De ruimte speelt ook een grote rol!

Laatst hoorde ik ze bij KF in de grote woonkamer (de voormalige deel van zijn verbouwde boerderij), waar ze helemaal vrijstaand op ongeveer halverwege de ruimte stonden.

De versterker was een Krell, die door andere luisteraars was meegebracht.

We kregen allemaal het idee dat deze versterker te licht was om de woofer goed te controleren!

Er was een heel mooie doortekening in het hoog en midden, maar totaal geen slam, drive, pace, kick... geen ruk te beleven in het laag, dus.

Toen de hele set-up verhuisd naar de kleinere demo-ruimte, en ziedaar: een laag om U tegen te zeggen.

Nog niet zo krachtig en soeverein als met de Bryston wellicht, maar zeker ruim voldoende.

Kennelijk speelt de koppeling met de muur er achter een grotere rol dan werd gedacht!

Jan van Gelderen (HVT) hoorde de Kings ook in de grote ruimte, maar dan dichter bij een muur geplaatst.

Hij was heel enthousiast - ook over de laagweergave, bijvoorbeeld van concertvleugel.

 

Je zou echt eens de nieuwste versie moeten horen.

Jij hebt eerst nog de versie gehoord met de titanium middendome, en later de versie met een grote en een kleine kevlar conusunit er in, h

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat Bas gelijk heeft wat de versterking betreft :)

Een overheersend midden kan duiden op te weinig controle van de versterker, evenals een terughoudend (midden)laag, waar energie voor nodig is.

Een 12" woofer is mooi als je wat druk in het laag wilt produceren, maar dan moet de versterker wel reserves hiervoor hebben.

 

Bij Puur in z'n profiel lees ik dat hij een Creek 4330 ge

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

Laat ik het maar vriendelijk houden en hou het dus maar op het laatste :D

 

Haha, waarom zou je gaan gokken Henk?

Erik heeft ook al zijn oog laten vallen op de Aragon 8008ST, die ik eerder heb beluisterd in mijn set.

Deze zet het midden nogal prominent en harmonisch rijk neer, hopelijk wordt dat niet teveel van het goede bij de PP.

Slamm levert hij in overvloed, dit zou in Erik's vrij grote kamer wel eens prettig kunnen zijn.

Twinstatic demonstreert alle ESL speakers met de Aragon 8008, dus wat Erik's huidige speakers betreft kan dat eigenlijk niet verkeerd gaan :)

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Mocht Puur vermogen te weinig hebben voor de laagsectie, zou dan bi-ampen (bijvoorbeeld met een Koda??) een goed idee zijn?

De Creek detailleert wel heel mooi, wat vooral voor midden en hoog van belang is.

Link to comment
Share on other sites

Volgens mij uit een gebrek aan controle zich in een blubberig, opgeblazen laag. Hoe meer controle, hoe strakker. En dat was prima voor elkaar.

 

Als de 606 II (met zware ringkerntrafo, dus niet de versie I)) niet goed genoeg zou zijn, dan had Klaas Feenstra dat zelf wel geweten, zeker nu hij zowel contacten heeft met Bas als met S die claimt zeer dicht op Feenstra te zitten en die om het hardst roepen dat de 606 niet deugt in combinatie met de Kings.

Feenstra had dat van te voren aan moeten geven en wellicht een andere versterker mee moeten nemen.

Link to comment
Share on other sites

Jongens kom nou, waarom zeggen jullie niet gewoon dat het klote klonk, al dat diplomatieke gel#l komt m'n oren uit, dit is toch een recensie, is het top of flop?

Wie is er overtuigd van de kwaliteiten van de PP en wie denkt er over om zijn huidige luidsprekers ervoor te verkopen?

Link to comment
Share on other sites

(...) zeker nu hij zowel contacten heeft met Bas als met S die claimt zeer dicht op Feenstra te zitten en die om het hardst roepen dat de 606 niet deugt in combinatie met de Kings.

 

 

Hallo Kermit,

 

Bas heeft Spido nog nooit ontmoet.

Klaas Feenstra heeft Bas maar een paar keer gezien: bij het brengen en ophalen van de speakers voor de beoordeling.

Spido, noch Spiekerboer (noch een ander lid van motorclub The Intruders) heeft ooit een kwaad woord gezegd over Quad versterkers.

Hetzelfde geldt voor Klaas Feenstra, voor zover ik kan nagaan.

 

Was je een beetje ge

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door spido:

Hallo Kermit,

 

Bas heeft Spido nog nooit ontmoet.

Klaas Feenstra heeft Bas maar een paar keer gezien: bij het brengen en ophalen van de speakers voor de beoordeling.

Spido, noch Spiekerboer (noch een ander lid van motorclub The Intruders) heeft ooit een kwaad woord gezegd over Quad versterkers.

Hetzelfde geldt voor Klaas Feenstra, voor zover ik kan nagaan.

 

Was je een beetje ge

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Kermit:

Volgens mij uit een gebrek aan controle zich in een blubberig, opgeblazen laag. Hoe meer controle, hoe strakker. En dat was prima voor elkaar.

 

Als de 606 II (met zware ringkerntrafo, dus niet de versie I)) niet goed genoeg zou zijn, dan had Klaas Feenstra dat zelf wel geweten, zeker nu hij zowel contacten heeft met Bas als met S die claimt zeer dicht op Feenstra te zitten en die om het hardst roepen dat de 606 niet deugt in combinatie met de Kings.

Feenstra had dat van te voren aan moeten geven en wellicht een andere versterker mee moeten nemen.

 

Waarom had Klaas Feenstra dit moeten weten confused.gif

Ik opper het als mogelijkheid en ik noem de specs er nog bij :rolleyes:

Overigens hangt het er van af welk deel van de versterker tekort schiet, een te krappe voeding leidt tot clippen en dat hebben jullie niet gehoord, althans dat haal ik niet uit de luisterervaringen.

 

Levert de versterker te weinig stroom terwijl de voeding stabiel blijft, dan wordt het geluid ingetogen en mat, iets wat jullie ten dele hebben gehoord.

 

Het is dat ik geen behoefte heb aan andere speakers, anders had ik graag de Aragons meegenomen naar Erik, maar vanwege een patstelling naar Erik toe door een bepaalde gast bij die sessie hoefde ik niet te komen.

Daarmee is ook een eventuele oplossing van het probleem om zeep geholpen, chappeau!

Nu zijn er conclusies getrokken die ik terug kan voeren naar de versterking en dat is heel jammer voor de belanghebbenden.

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...