Jump to content

Krell verslagen


FrankD
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Ome Henk:

Nee hoor Henrie   :rolleyes: 'T is dat ik vind dat er iets beters onder de zon te koop is    :D

 

Ook als je een zware bak moet hebben en maar €2000 te besteden hebt (wat ik nog best een behoorlijk bedrag vind trouwens, maar dat terzijde)? Een ML en Krell zie je ook niet zo vaak staan voor dat bedrag...

Link to comment
Share on other sites

Hieruit kan ik afleiden dat je de RB1090 al eens uitgebreid heb belusiterd?

 

Wanneer men een zo goed als spannings en voltage stabiele versterker zoekt, kan voor 200o eur niets beters vinden. De Rotel is als enige in deze prijsklasse in staat om echt lage impedantie's met gemak aan te sturen. Sterker nog, ik vind hem veel neutraler dan menig ander eindbak.

 

Luister maar eens naar koperblazers op een Sphinx, dan weet je ook hoe het niet moet :)

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Sebastiaan:

Hieruit kan ik afleiden dat je de RB1090 al eens uitgebreid heb belusiterd?

 

Wanneer men een zo goed als spannings en voltage stabiele versterker zoekt, kan voor 200o eur niets beters vinden. De Rotel is als enige in deze prijsklasse in staat om echt lage impedantie's met gemak aan te sturen. Sterker nog, ik vind hem veel neutraler dan menig ander eindbak.

 

Luister maar eens naar koperblazers op een Sphinx, dan weet je ook hoe het niet moet   :)

 

Groeten,

Bas

Sterker nog volgens de Stereophile, is hij stabiler dan alle Krell's(Krellen?).(behalve de hele grote mono's)

cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Beste Pietje bell.

 

Ik heb de stereophile review gelezen, maar dat hij stabieler zou zijn dan een krell heb ik niet gelezen :) wel dat hij als een van de weinige amps zeldzaam perfect blokgolven kan reproduceren. Zie de metingen van John atkinson. Veel (ook hele dure oa. ML) doen dit niet altijd even fraai. Of overshoot, of te traag. En dat hoor je dus wel, want juist de bovenharmonisce bepalen de klank.

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

Sebastiaan,

 

meten zegt helemaal niet zoveel.

 

Ik denk b.v. dat die Sphinxen heel erg goed meten.

 

Als je aan buizenversterkers gaat meten blijft er helemaal niks van over, zulk een slechte meetresultaten....

 

Ik vind het nog jammer dat ik die Rotel niet meer kon beluisteren, gewicht en uiterlijk had ie genoeg.

Link to comment
Share on other sites

Beste Henk,

 

Dat van Sphinx kwam misschien een beetje rot mijn mond uit :)

 

Maar jou negatieve houding over de RB1090 vond ik wat onterecht.

 

Meten is niet altijd weten, maat het heeft vaak wel verband met wat je hoord. I.d.d. bij buizenversterkers meten we sterke 3 e harmonisce verdorming, maar ook veel intermodulaite vervorming. Deze 2e en 3e harmonisce geven nou net dat warme mooie randje aan strijkers. Maar echt neutraal kan ik veel buizenversterkers niet noemen.

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Sebastiaan:

Beste Pietje bell.

 

Ik heb de stereophile review gelezen, maar dat hij stabieler zou zijn dan een krell heb ik niet gelezen   :) wel dat hij als een van de weinige amps zeldzaam perfect blokgolven kan reproduceren. Zie de metingen van John atkinson. Veel (ook hele dure oa. ML) doen dit niet altijd even fraai. Of overshoot, of te traag. En dat hoor je dus wel, want juist de bovenharmonisce bepalen de klank.

 

Groeten,

Bas

 

Bas,

 

Ik zeg ook niet dat zij dat letterlijk opgekalkt hebben.

 

Maar met "volgens Stereophile" bedoel ik ook, als ik PB,de test resultaten van blokgolven en ook de sinusjes van alle af gelopen jaargangen van de Stereophile naast elkander leg, zie je toch wel zeer duidelijk dat de Rotel daar op 1 geval na,het mooiste uitkomt.

Ik vond het makkelijker om het in 1 zin te vatten,vat je. ;)

 

Groet,

Pietje, die heel blij met z'n RB1090 is.

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

[qb]Helemaal mee eens Ruud!

 

De "beste" is zo relatief, daar alle eindbakken wel weer iets hebben wat als negatief bestempeld kan worden. Echter zijn het nuance verschillen, en Zowel de Rotel als de Krell als de Array'

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Wat een gezeur over meten. Als je niet weet wat je moet meten, hoe je moet meten en wat je er mee kan kun je er beter niet over beginnen. Meten zelf houdt geen waarde oordeel in. Dat is de uitleg die terecht en vaker onterecht aan de resultaten ervan gegeven wordt.

 

In de blaadjes wordt meten teveel misbruikt als propaganda materiaal. Dat meten is meestal nutteloos. Even nutteloos vaak als de overige mening van de recencent.

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door jopie:

kom maar eens naar mijn JADIS luisteren dat is een serieuze kandidaat.

hoewel ik rotel goed vind voor het geld blijft het toch een B keuze.

 

Lekker genuanceerd weer :D

De Rotel RB1090 straalt uiterlijk geen 'klasse' uit, maar inwendig en klankmatig doet hij dat wel, zeker als je naar de prijs kijkt :)

 

Ik zou hem (afgezien van Krell) voor het laag kiezen, want dat is gortdroog en snel, hij kan er meer 'gewicht' in leggen dan bijv. de Array, die overigens weer mooi stabiel blijft bij zware belastingen.

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Pjotr:

 

Kijk dat bedoel ik. Hoe snel is dat laag dan? 30 km/u, 150 km/u     confused.gif

 

Hoeveel gewicht? 1 ons, 5 kilo of 100 kilo      confused.gif

 

 

precies dat is nu geouwehoer van iemand die GEEN muzikant is , die meten zonder emotie en niet met hun oren.

ga maar eens naast een bassist staan, en luister dan eens, dan hangt het er ook nog eens van af of ie een trace elliot, hk , etc ampeg heeft qua laag..

je kunt pas ECHT een impressie maken;; als je ook langere tijd hebt live gespeeld.

en dan is het nog maar hoe jij dat beleeft.

dus hou op met die onzin over meten.

:)

cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Pjotr:

 

Kijk dat bedoel ik. Hoe snel is dat laag dan? 30 km/u, 150 km/u    confused.gif

 

Hoeveel gewicht? 1 ons, 5 kilo of 100 kilo     confused.gif

 

Niet zo flauw doen peter. Die snelheid is neit te meten. Wanneer een bassist een 32e noot ongetimed speelt, grooved het niet meer. Dit gaat echter om een verschil van millisecondes. Deze timing bepaalt of een muzikant grooved of niet. Van snelle riddels, of ingewikkelde stukken ben ik nooit onder de indruk bij muzikanten. wel of ze kunnen timen en grooven. Dit is op papier in snelhed niet uit te drukken, dit is een gevoelskwestie, zoals muziek dus ook behoort te zijn. Terug naar de amps dan weer. Met snelheid bedoelen we (ik althans)of de versterker de snelle impulsen in eht laag kan volgen, en daarmee de bassist los zetten van de kickdrum. Met deze snelheid hoor je de aanslag, het aanlopen van de fretten, de verlocity van de basgitaar, de sustain. De ene amp doet dit nou eenmaal beter dan de andere.

 

Meten is geen onzin. En ja i.d.d je moet weten waar je moet meten. Wanneer een versterker op de uitgangen een niet ze snelle slew geeft, moet je in de schakeling meten, en kijken of de versterker wel de potentie heeft om snel te zijn. Veel fabrikanten meten alleen in de ingangstage, en daardoor krijg je foute waardes te zien.

 

En i.d.d. de Rotel is gortdroog, en uiterst gecontroleerd en snel in het laag. Ik heb heel veel, veel duurdere versterkers gezien die dat slechter doen.

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...