Jump to content

Audiopaul op bezoek bij Otto


Audiopaul
 Share

Recommended Posts

Hi guys,

 

Afgelopen zondag 9 juni bracht ik een luisterbezoekje aan Otto. Otto woont beslist op het mooiste plekje van Nederland, met een riant uitzicht op het scheveningse strand.

Maar dat, zo merkt Otto later op, heeft ook wel nadelen. Onderhoud aan huis vergt door de zilte lucht erg veel aandacht! Op het eerste gezicht heeft Otto in ieder geval alles prima voor elkaar in z'n gezellige huis. Momenteel is hij druk bezig met de tuin, die er inderdaad momenteel wat "kaaltjes" bij ligt!

 

Bij binnenkomst in Otto's woonkamer kom je onmogelijk om de Magnepan MG12 heen. Ze staan markant op forse granieten blokken van ca. 10 cm.!! dikte opgesteld aan weerszijden van de schouw.

setotto1.jpg

Achter beide Magnepans staan Krell FPB250M monoblokken opgesteld. Otto heeft ze gebiwered aan de Magnepans verbonden door middel van gevlochten CAT-5 bekabeling.

setotto3.jpg

De Krells worden rechtstreeks aangestuurd door een Sony XA50ES cd-speler. Deze cd-speler is met zelfbouwinterlinks van Belden (een soort coax-kabel met massieve koperen kern) verbonden met de Krells.

setotto5.jpg

Alle apparatuur is met hoogwaardige afgeschermde netkabels aangesloten.

 

Het wordt tijd voor muziek. Voor een optimale situatie wordt de bank iets naar voren gehaald. Otto begint met een cd van Jay Leonhart, genaamd Salamander pie (DMP label). De stem staat fraai in het midden, wel wat laag geplaatst en wat "dunnetjes" (kan aan de opname liggen), contrabas en piano worden correct en ongekleurd weergegeven. Het klankbeeld is niet al te breed, maar dat is gezien de geringe afstand tussen de speakers onderling en naar de luisterpositie wel verklaarbaar.

We gaan verder met een cd van Sara K. - Tell me 'm not dreamin' (Chesky label). Ook bij Sara K. valt het zeer nauwkeurige stereobeeld op een vrij klein podium met de iets laaggeplaatste stem op. Dit is beslist geen vermoeiende set om naar te luisteren!

Ik pak een cd uit m'n tas, namelijk de verzamelcd van North Sea Jazz 2002. Deze cd geeft een indruk van de artiesten, die dit jaar zul optreden en is bovendien uitstekend opgenomen! We beginnen met Beady Bell, een mij nog onbekende artieste met een zeer fraaie stem. Haar stem wordt natuurlijk geplaatst, het podium komt nu ook iets meer tot leven. Details treden buiten de Magnepans en het laag gaat vrij diep. Helaas neem ik nu wel een stevige laagresonantie, die volgens Otto vooral te wijten is aan de houten vloer op houten balken! Een stevige stamp op de vloer bevestigd dat later nog eens!

Van dezelfde cd draaien we een nummer van Natalie Cole. Haar nieuwste cd zal in september van dit jaar verschijnen! Haar stem klinkt natuurlijk, wel weer iets te laag, en de begeleidende piano komt op mij zeer fraai over!

Volgende nummer is van John Scofield, ik noteer in m'n boekje: de effecten worden prachtig weergegeven, de bas komt echter wat "aangedikt" over, waarschijnlijk te wijten aan de vloerresonantie.

 

Inmiddels is Andr

Link to comment
Share on other sites

Guest hear

En we willen Audiopaul bedanken voor dit zeer leuk bericht. Ook meteen de foto'tjes erbij enzo, heel erg leuk !

 

Het Hear Team.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...