Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3


Ome Henk
 Share

Recommended Posts

5 hours ago, mumsoft said:

Aha, bedankt. Tidal is nog wel een zoekplaatje voor me. Ik zal Schnittke daar eens opsnorren.

En dat valt niet mee. Schnittke als 'artist', vooruit, niet als 'composer'. En wat zie je dan? Een hoop albums waar ook iets van Schnittke op staat, maar je ziet niet wàt precies. En in de track-informatie is het ook niet duidelijk. Zoekend op Molinari kwam ik er wel, maar stel dat je gewoon wat strijkkwartetten van Schnittke wilt horen, pfoe. De cd's van Hanso vind ik tenslotte, maar dan staan de tracks weer door elkaar. Chaos.

Link to comment
Share on other sites

Tuurlijk, dat levert een veel betere indeling op. Ik snap best dat het bij Tidal zo gaat, lees mijn onderschrift. Ik ken geen goede muziekservices die écht iets afweten van klassiek. Een slag om de arm voor Roon, die heb ik nooit aan de tand gevoeld.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt, die ziet er op het eerste gezicht veel beter uit. Maar is er geloof ik niet als muziekdienst zoals Tidal c.s. Wel op de smartphone, dus wie weet, toekomstmuziek.

Link to comment
Share on other sites

On 3-5-2018 at 1:35 PM, mumsoft said:

Bedankt, die ziet er op het eerste gezicht veel beter uit. Maar is er geloof ik niet als muziekdienst zoals Tidal c.s. Wel op de smartphone, dus wie weet, toekomstmuziek.

Dat is het wel hoor maar je moet er iets voor downloaden. Is er vlgs. mij niet voor Linux, kijk hier maar eens:  //www.idagio.com/download

Link to comment
Share on other sites

Daar kun je niet op wachten, ik ga op de Raspberry alleen Volumio installeren.:D

Ik zal eens kijken of ik Volumio op de pc kan installeren, kan ik alvast een beetje wennen aan het programma.

Edited by TL 200
Link to comment
Share on other sites

Als mega fan van David Sylvian ben ik héél erg teleurgesteld.... Er komt weinig moois van hem op vinyl uit, maar wat gebeurde er met Record Store Day? Jawel, Dead Bees on a Cake, met enkele van mijn favoriete nummers, is in een gelimiteerde oplage verschenen. Ik heb het blijkbaar gemist en zag dat Eric de Boer, hier vroeger actief onder Lestat, op Facebook gepost had dat er hiervan een hele mooie versie op vinyl was verschenen. Dus ben ik gaan zoeken. En ja hoor, van die vreselijke non-liefhebbers, maar wel geld-willen-verdienen-opkopers bieden ze nu te koop aan voor meer dan 140 Euro. Nou, dat ga ik niet betalen en al helemaal niet aan dat soort oplichters. En dan is marktwerking een vreselijk iets, zoals Eric ook al opmerkte... :(

img-trans.gif30652613_1952437438109304_74045709874983

 

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, René N. said:

Als mega fan van David Sylvian ben ik héél erg teleurgesteld.... Er komt weinig moois van hem op vinyl uit, maar wat gebeurde er met Record Store Day? Jawel, Dead Bees on a Cake, met enkele van mijn favoriete nummers, is in een gelimiteerde oplage verschenen. Ik heb het blijkbaar gemist en zag dat Eric de Boer, hier vroeger actief onder Lestat, op Facebook gepost had dat er hiervan een hele mooie versie op vinyl was verschenen. Dus ben ik gaan zoeken. En ja hoor, van die vreselijke non-liefhebbers, maar wel geld-willen-verdienen-opkopers bieden ze nu te koop aan voor meer dan 140 Euro. Nou, dat ga ik niet betalen en al helemaal niet aan dat soort oplichters. En dan is marktwerking een vreselijk iets, zoals Eric ook al opmerkte... :(

img-trans.gif30652613_1952437438109304_74045709874983

 

Helaas zie je dat overal: "marktwerking", neem b.v. kaartjes voor een popconcert :( Sommige bands /artiesten doen hier wat tegen.  Waarom David Sylvian niet? Wat anders, waarschijnlijk "vloeken in de kerk :unsure:"  Digitaal is wel e.e.a. te streamen. Zover ik kan overzien is het meeste 16/44.1Khz, toch kun je daar een zeer hoge geluidkwaliteit mee halen, net zo goed als ......

 

 

 

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Uiteraard heb ik de CD Jack, maar ik wilde hem héél graag op vinyl...... Mijn beleving met een CD is totáál anders. Het zit tussen de oren, maar toch....

Link to comment
Share on other sites

Ik denk eerder dat het in de set zit, hoor. Ik zal die meneer Sylvian eens opzoeken in Tidal. Dat klinkt hier buitengewoon goed. Tidal kost ook wat, maar voor de prijs van die ene LP heb je het een dik half jaar.

Maar, zoals gezegd, het zit 'm in de set.

Kom anders eens langs, neem die cd mee.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, René N. said:

Uiteraard heb ik de CD Jack, maar ik wilde hem héél graag op vinyl...... Mijn beleving met een CD is totáál anders. Het zit tussen de oren, maar toch....

Als het van dezelfde bron komt René,  hoor ik hier thuis nauwelijks verschil meer.  Maar inderdaad een LP is  tastbaar:)

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Dead bees on a cake, onder Tidal staat er deze afbeelding bij, iets meer to the point:

00105111169784____1__210x210.jpg&f=1

Maakt niet uit. Ik heb niet iets met tastbaarheid, maar wel met hoorbaarheid. Erstaat trouwens een berg albums van de man bij Tidal.

Link to comment
Share on other sites

Ik zit me we helemaal te verliezen op Youtube, tranen in de ogen...... Zó mooi. :wub:

Ooit, toen ik de Fotovakschool deed, ontmoette ik tijdens de praktijklessen iemand die mij op David Sylvian wees. Die moest ik eens horen. Ik ben hem eeuwig dankbaar....

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, mumsoft said:

Ik zou er ook Kodi opzetten (als add-on), ben je meteen van alle markten thuis.

Dat zet ik misschien wel weer  op de pc, heb ik ook ooit wel gehad maar vond ik niet zo interessant. Ik kom nu soms al ogen en oren tekort.

Link to comment
Share on other sites

De voorloper, XBMC, heb ik ook weleens op de pc gehad. Nam het hele scherm in beslag. Je had een bepaalde versie nodig, die kon bestanden van een Olive synchroniseren met je pc, zodat je ze kon overzetten op iets anders.

Dat was tamelijk foutgevoelig en een moeizaam proces. Tegenwoordig gebruik ik wat zelf geschreven scriptjes daarvoor.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...