Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???


Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Hier draait van alles, lekkere muziek vanmiddag. David Bowie, Dire Straits, Fleetwood Mac, Led Zeppelin, Rush, Steve Vai. Allemaal met knallende drums en scheurende gitaren. En gratis voor de hele buurt.:D

Link to comment
Share on other sites

Leuk Peter 😊. En tja, dan ga ik mij weer verliezen in wat Youtube dingetjes.... Kijken en luisteren:

En wat een snelheden worden hier gemeten 😎. Maar daar waar het wat melodieuzer wordt vind ik het toch wel wat fijner....😍

Link to comment
Share on other sites

Vrije Geluiden vond ik vroeger veel interessanter, én leuker om te zien. Maar toen was het vooral klassiek gericht. Nu is het diverser, maar ik vind de plek waar ze nu zitten lelijk, in Utrecht. Vroeger kwam het vanuit het Muziekgebouw aan het IJ in A'dam.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, zó weinig heb ik het gezien dus. Ik ken het nog van Amsterdam, maar zag laatst een stuk van Fink, in een omgeving die ik niet herkende, dat zal dan in Utrecht opgenomen zijn....

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, René N. said:

Hmmm, zó weinig heb ik het gezien dus. Ik ken het nog van Amsterdam, maar zag laatst een stuk van Fink, in een omgeving die ik niet herkende, dat zal dan in Utrecht opgenomen zijn....

Ja, daar (Vredenburg?) heb je van die ronde ramen met dat beetje uitzicht vanaf tien hoog of zo. Verder een kale inrichting binnen, met van die nep-lampen op paaltjes. En die presentatrice... geef mij maar Melchior Huurdeman. https://www.vpro.nl/vrije-geluiden/lees/tips/2017/januari/giovanca-nieuwe-presentator-vrije-geluiden.html

Link to comment
Share on other sites

On 4/13/2019 at 9:57 AM, edwin16 said:

Moest die video natuurlijk hebben (hebben hebben hebben). Ik bedoel, zien op de set. Dat gaat hier nog een beetje knullig: eerst downloaden op een usb-schijfje, van daaruit op een usb-stick, die weer in de rasp, en dan zien waar die is gepoot. En toen had ik notabene geen geluid. Daarnet eens dunnetjes overgedaan, en nu is-ie wel goed. Het beeld is inderdaad belabberd, maar de muziek (en het gepraat...) is goed te volgen. Misschien dat ik met Chromecast een stuk verder kom, maar daar heb ik hoegenaamd weinig ervaring mee.

Link to comment
Share on other sites

De nieuwste CD van Dido: "Still on my mind". Prachtig opgenomen.  Klinkt zeer goed, via mijn CXC loopwerk en Schiit multibit.  Ongekend veel ruimte, diepte, details. Het lijkt wel vinyl:wub:  De 24bit streaming versie via Qobuz vind ik minder goed.

1542194684_dido-still-on-my-mind-2019.jp

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...