Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???


Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Okoi, snap het. Beetje laat op vandaag, gut, het lijkt wel weekend! Nog net op tijd voor 'Een goede morgen met', altijd een leuk programma op 4.  Daar kwam een stukje van Max Reger voorbij, wat mij eraan herinnerde dat ik nog een maagdelijk doosje van de man had, laatst nog in mijn handen gehad.
Die dus maar meteen in de Olive.

En eens gekeken wat ik al van hem heb staan. Kijk eens aan, heerlijk op de late zaterdagmorgen...

Deze 'clip' duurt 46 minuten, maar heus waar, Regers sonate op cd toch echt maar een klein half uur.

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, mumsoft said:

Deze 'clip' duurt 46 minuten, maar heus waar, Regers sonate op cd toch echt maar een klein half uur

Speelt hij op de cd een beetje sneller wellicht?

Edit: spelen ze, Reger zelf is uitgespeeld kom ik net achter. Ben niet zo'n kenner van de klassieken. Zoals je al vernomen hebt.;)

Edited by TL 200
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, mumsoft said:

Weet niet, ga er later wel naar luisteren/kijken. Misschien zit er een toegift bij of zo.

Er zit een "break" in het optreden, op 17.29 minuten. Dat zal het wel zijn.

Edited by TL 200
Link to comment
Share on other sites

Just now, mumsoft said:

Ah, mach mal pause. Nu het nieuws, in Parijs wordt Johnny Hallyday begraven geloof ik.

Inderdaad. En nu even pauzeren van het forum, tijd voor ADHD, Algemene Dagelijkse Huishoudelijke Dingen. Boodschappies doen, even bij pappie langs  enzo.

i105.gif

Link to comment
Share on other sites

Amon Düül II - Phallus Dei (hier Live 1969), maar bij mij op ordinair zwart vinyl. Kwam er op toen ik keek wat ik van Akkerman en Lux had. Ook leuk: Eli

Plaatje van de plaat:

amondueuelii-phallusdei(3).jpg&f=1

Heb eigenlijk geen idee :wacko:^_^ waarom ik deze indertijd gekocht heb. Bbeetje maffe muziek. Jaren 60.

Edited by mumsoft
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mumsoft said:

Bbeetje maffe muziek.

grondleggers van de Krautrock naar het schijnt. Moet je van houden idd. Ik heb een cd van Faust en had vroeger een LP van Can, voor de brand.

"Gelukkig hebben we de foto s nog" Die van Can staat rechts, naast de encyclopedie. b008.gif

vG0FA20.jpg

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, TL 200 said:

Geweldig album. Het titelnummer vind ik heel sterk!

en de 'mooiste' uitvoering van 'here comes the flood', want kaal en direct.

 

Amoon Duul is een apart verhaal, een sekte, een commune, een band, toen twee bands, een kleine politieke beweging etc.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, TL 200 said:

grondleggers van de Krautrock naar het schijnt. Moet je van houden idd. Ik heb een cd van Faust en had vroeger een LP van Can, voor de brand.

"Gelukkig hebben we de foto s nog" Die van Can staat rechts, naast de encyclopedie. b008.gif

vG0FA20.jpg

Seed heeft altijd leuke muziek. Maar die foto... Echt? Maakt me sad.

Kom net thuis van het verzorgingstehuis, is ook al geen pretje. Dus maar meteen door naar de drankwinkel, voor wat Appelschase zeer oude genever, en mijn toevlucht genomen tot Utopies van het onvolprezen Hadouk Trio.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Seed7 said:

en de 'mooiste' uitvoering van 'here comes the flood', want kaal en direct.

 

Amoon Duul is een apart verhaal, een sekte, een commune, een band, toen twee bands, een kleine politieke beweging etc.

Ik heb de 2006 editie, met de "first" en  "third" edition en wat bonustracks.

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, mumsoft said:

Maakt me sad.

Hoeft niet hoor, het is alweer 35 jaar geleden. Ik woonde nog bij m'n ouders thuis en het hele gezin was toen wel heel sad. We hebben toen nog een week of zeven in een caravan gezeten vanwege de herbouw. "t Zijn de restanten van mijn zolderkamertje wat je ziet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...