Jump to content

AZ 2020


carl
 Share

Recommended Posts

Zit verlekkerd te kijken op de site van de hifi show. Ik ga in ieder geval luisteren naar Franco Serblin LS, von Sweikert en ATC. En Marco maakt me helemaal nieuwsgierig 😀 Hij moet voor mij maar even een stukje Dire Straits aanzetten.

Voor streamers houd ik me aanbevolen.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

  • Members

O, en bij de weg, die Dire Straits (net als veel andere gave popmuziek) gaat echt wel gedraaid worden, daarvoor zetten we dit schatje in...

 

VOLARE-scaled.jpg

 

Voor het echte geweld gebruiken we een ander ''modelletje'' ...

 

draaitafel-Sonore-scaled.jpg

 

Voor dat streaming gedoe zullen er zat ander aanbieders te vinden zijn, daar blijven wij veilig van weg!

Link to comment
Share on other sites

Ik heb hem toen bij Cock gezien: erg fraai. De Ikeda past er visueel zeer goed bij. Het zal ook wel klinken 😀 Hoort die onderplaat er trouwens standaard bij.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, carl said:

Ik heb hem toen bij Cock gezien: erg fraai. De Ikeda past er visueel zeer goed bij. Het zal ook wel klinken 😀 Hoort die onderplaat er trouwens standaard bij.

De onderplaat is een MinusK afgewerkt met een speciaal daarvoor gemaakte acryl kap. Een MinusK ontkoppelt apparatuur van trillingen van buitenaf. De Sonore draaitafel kan geleverd worden met een onderplaat van acryl inclusief magneetdempers. Hierin zit geen MinusK apparaat verwerkt.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Jezus Wiel, soms vraag ik me wel eens af of we wel op dezelfde planeet leven.

Als ik zo eens door die site brows, zie ik bijvoorbeeld de introductie van 2 nieuwe Levinsons voorbijkomen, een set-up met de nieuwe Audio Analogue voor- en eindversterkers, Gryphon, wij komen met de Barcanova Sonore tafel, Ypsilon phono versterkers, het privé luidsprekersysteem van Thomas Blumenhofer (het jubileum model), live muziek met Quirine Viersen, de 300B monoblokken van Trafomatic, en dan nog een stuk of 10-15 deelnemers die ik niet eens opgenoemd heb, hoeveel meer heb je nodig om iets leuk te vinden om te bezoeken?

Het is notabene GRATIS toegankelijk met GRATIS parkeren! Gratis, dat is toch het magische woord in Nederland?

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Arden said:

Het is notabene GRATIS toegankelijk met GRATIS parkeren! Gratis, dat is toch het magische woord in Nederland?

Ons Wollie komt uut Zuid-Limburg. Die denken zoals ze praten.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Wilke said:

Als alles meezit wil ik wel een gokje wagen om naar Alkmaar af te reizen ,veel nieuws staat er niet.

Alleen al voor die celliste is interessant en hoe groot is het vergelijk met de producten van Marco ,is ook leuk.

wilke

Ik durf ook wel een gokje te maken met je Wilke...... namelijk dat je toch niet komt naar deze show. De inzet van dit gokje mag jij bepalen.
Ongelofelijk ben je met zulke antwoorden in mijn optiek. Er is genoeg nieuws te zien en te horen en nog vind je het niet interessant.
Wat moet het dan wél voor jou zijn om zo'n show interessant genoeg te maken en waar je met vol enthousiasme en graagte naar toe gaat?
Ik geloof namelijk dat er geen enkele showdeelnemer zit te wachten op zulke mensen als jij die toch niets goeds vinden en alleen maar afkraken.
 

Link to comment
Share on other sites

Ik zeg dat er voor mij niet veel nieuws staat,dat jullie een ander verhaal aan claimen moeten jullie zelf weten.

marco had over Markje dat product ken ik vanaf de jaren ,80,gryphon geld het zelfde ,audio ken ik pas jaar ,heel mooie versterker voor weinig geld ,voor 4000 euro,is lachertje t.o.v andere highend versterkers,dus wilke is wel degelijk op de hoogte ,geef een voorbeeld ga eens in september oktober naar hifi show in Bonn daar zie je pas merken wat je nog nooit gezien of gehoord hebt,dat is pas interessant..

wilke

Edited by Wilke
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, carl said:

Ik heb hem toen bij Cock gezien: erg fraai. De Ikeda past er visueel zeer goed bij. Het zal ook wel klinken 😀 Hoort die onderplaat er trouwens standaard bij.

Afgezien van de kwaliteit, vind ik het een spuuglelijk ding Carl om te zien, net als jouw Oracle. Ik mag veel van mijn vrouw maar daar moet ik niet mee thuiskomen.  Geef mij maar die Feickert, wat een snoepje :wub:

Link to comment
Share on other sites

Heb je die Oracle wel eens in het echt gezien Jack?  Toch wel een van de mooiste draaitafels die ik ken en ook niet zo’n bakbeest. Nu vind ik veel draaitafels erg mooi om te beginnen met een Thorens 160 wat ik een voorbeeld van eeuwige schoonheid vind. Ook daar komt vorm en functie goed samen. En hoewel over smaak niet te twisten valt vind ik een Feickert maar een saaie Duitser. En ik loop werkelijk elk designmuseum af wat er maar in de buurt is. Hifi en design is wel een nevenhobby. Daar kunnen we een apart onderwerp over openen 😀

Ben trouwens benieuwd naar die Celliste van Marco - fantastisch instrument (de cello dan).

 

 

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tubejack said:

Afgezien van de kwaliteit, vind ik het een spuuglelijk ding Carl om te zien

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind de Sonore draaitafel een heel erg mooi industrieel product. Pure functionaliteit (en kwaliteit) en er zit niks overbodigs aan. Bovendien zie je hoe de draaitafel in elkaar zit. Dat kan ik van een traditioneel dichte kast met een plateau erop niet zeggen.

Edited by Ove Rickland
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Ove Rickland said:

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind de Sonore draaitafel een heel erg mooi industrieel product. Pure functionaliteit (en kwaliteit) en er zit niks overbodigs aan. Bovendien zie je hoe de draaitafel in elkaar zit. Dat kan ik van een traditioneel dichte kast met een plateau erop niet zeggen.

Gelukkig wel. :) Ik hoef niet precies te zien, hoe een draaitafel in elkaar zit. Op het WWW zijn sexy plaatjes genoeg. 

Link to comment
Share on other sites

  • Members
10 hours ago, carl said:

[...]

Ben trouwens benieuwd naar die Celliste van Marco - fantastisch instrument (de cello dan).

Even voor de goede orde, en ik quote het even van de website:

''Als 1 van de highlights tijdens deze showdagen zal stercelliste Quirine Viersen in onze ruimte zowel op de zaterdag (15.00) als op de zondag (12.00) een mini concert geven. Na afloop zal Barcanova Productions dezelfde stukken nogmaals weergeven via de analoge set, en wel zoals deze geregistreerd staan op op het album ”BACH: Complete Suites for Unaccomanied Cello” uitgevoerd door dezelfde Quirine Viersen op het Barcanova Records label''

Dus niet de Celliste van Marco...

 

10 hours ago, Tubejack said:

Afgezien van de kwaliteit, vind ik het een spuuglelijk ding Carl om te zien, net als jouw Oracle. Ik mag veel van mijn vrouw maar daar moet ik niet mee thuiskomen.  Geef mij maar die Feickert, wat een snoepje :wub:

Die smaken opmerking is al een paar keer gemaakt, en idd, gelukkig maar. Wij wonen in een bijna 200 jaar oud huis met jaren 60-70 interieur (wat ook niet iedereen mooi zal vinden), daar past zo'n moderne, industriele- of design draaitafel ook niet echt in. Een Feickert of Reed ook niet, dus werd dat een Technics SP-15 in houten plint.

Waar ik echter absoluut niet mee thuis hoef te komen, en ze is echt niet moeilijk met grote luidsprekers, zijn die Perfect Performers op zo'n betonnen voet. Dat vinden wij allebei dan weer not done. Maar nogmaals, iedereen heeft recht op zijn/haar eigen mening, smaak en interieur. Iets echter spuuglelijk noemen? Dat vind ik net te ver gaan...

 

O, en nog even voor Wiel: In dat andere AZ draadje noem je het letterlijk een leuke show, in dit draadje noem je het weinig nieuws, dus als je al komt is het voor de celliste? Ik val je niet aan hoor, maar wees nou eens een keer duidelijk in wat je wilt zeggen. Zo moeilijk is dat toch niet? Welkom ben je (net zo als iedereen) toch wel. Kom gewoon genieten en eventueel daar je mening ventileren, daar win je veel meer respect mee...

Link to comment
Share on other sites

onzeinstallatiefebruarie2020.jpg

50 minutes ago, Arden said:

Waar ik echter absoluut niet mee thuis hoef te komen, en ze is echt niet moeilijk met grote luidsprekers, zijn die Perfect Performers op zo'n betonnen voet. Dat vinden wij allebei dan weer not done. Maar nogmaals, iedereen heeft recht op zijn/haar eigen mening, smaak en interieur. Iets echter spuuglelijk noemen? Dat vind ik net te ver gaan...

Hahaha... ik wist dat die opmerking zou komen :D Dat snap ik, we hebben er gewoon de rest van het interieur op aangepast o.a. deels Ikea grijs meubilair en gordijnen. Dan valt het niet zo op. Ook mijn grafzuilen (zoals ik ze noem) zullen nooit een schoonheidsprijs krijgen.  Iets kan mooi zijn, van lelijkheid ;)  Tot ziens bij de AZ show, ik ben benieuwd.  

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tubejack said:

onzeinstallatiefebruarie2020.jpg

Hahaha... ik wist dat die opmerking zou komen :D Dat snap ik, we hebben er gewoon de rest van het interieur op aangepast o.a. deels Ikea grijs meubilair en gordijnen. Dan valt het niet zo op. Ook mijn grafzuilen (zoals ik ze noem) zullen nooit een schoonheidsprijs krijgen.  Iets kan mooi zijn, van lelijkheid ;)  Tot ziens bij de AZ show, ik ben benieuwd.  

Vooral dat witte design-kratje daar links maakt het interieur gewoon hĂ©lĂ©maal af.  Chapeau!😜

Link to comment
Share on other sites

Voor mij zal het een rot zorg zijn ,hoe een draaitafel of een speaker er uit ziet ,mag super lelijk ,als het maar alles doordacht is tot in de puntjes,en dat mis ik wel eeeeeeens heel vaak,er is niks vernieuwend ,ze verkopen het wel als vernieuwend.Vroeger ging elk jaar naar highend Frankfurt,je was al hartstikke blij als er iets nieuws was.

Ik heb Maggie,s ,ook grote vieze dingen ,mijn vrouw wou die niet in de huis kamer,nou dan bouw ik een aparte luisteruimte ,en klaar opgelost.

En als ik ga ,ga ik met de trein ,het Is een pokke end uit Limburg ,daarna overstappen in bus en lopen ,daarom zeg ik het moet de moiré lonen ,

Als ik kom wil ik wel met Cock debatteren ,over de draaitafel ,en alles ,en waar zijn versterkers blijven ,wij hebben daar lang en breed over gehad telefonisch een ander half jaar geleden ,over de laatste speaker op de show in Alkmaar heb ik mijn bedenken over ,ook uit hoffelijkheid als die man er is ga je hem niet lastig vallen dat doe je niet ,want die heeft al twee mooie soorten speakers elk wat wils gebouwd ,het bloemetje en de BHC ,en over prijzen gesproken die had die twee jaar geleden verdiend in Brussel met BHC en wel met Array versterker ,no rohre,je zag het ook aan het publiek ,die bleven gewoon zitten ,en daar geniet ik weer van .

Van de celliste kan ik heel kort zijn,ik loop al 35 kan ook 38 jaar strijkqwartetten concoursen ,het liefste Shostakovich ,want daar vallen veel door te mand,ik heb strijkqwarteten in mijn programma maar ook muziek van cello,s of contrabas ,maar bij cello,s gebruiken ze ook wel eens voet microfoon om het indrukwekkend te maken en daar stoor ik wel aan ,en liefst in het begin voren bij het spelen en de tweede helft op twee derde zitten dan hoor je pas hoe super zij is ,maar als je de biografie leest is zij een topper.

Ik ben benieuwd als ik kom ,of de twee musketiers ook ziet.😀

Ik heb eindelijk de oem Hypex bemachtigd ,met getrolde snot ,met dingen erin ,wat je een geen versterker vindt en dat is nou de uitdaging ,hooi heb ik er niet in gevonden 😀,op mijn magges klink het waanzinnig daar hoef geen buis voor aan te sluiten,zijn marginale verschillen tussen Hypex en buis,dat is muggen ziften.

Voor mij is de sport om die versterker te over treffen,of het lukt is punt 2,aan modde denk ik er totaal niet  aan ,want het kan ook slechter worden en dan heb je een groot probleem .

wilke

Marco je hebt volkomen gelijk met grafzerken😀,ik noem het kastelen in de huiskamer,kijk mij kijk mij .

  • En Limburg zou het toch een andere planeet zijn.😀
Edited by Wilke
Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, KT88 said:

Vooral dat witte design-kratje daar links maakt het interieur gewoon hĂ©lĂ©maal af.  Chapeau!😜

Handig hé,  van: "De Blokkert"  LP's passen er precies in.  B) Voor de rest is de woonkamer één grote speeltuin, voor mijn kleinkinderen :)

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

  • Members
1 hour ago, Wilke said:

[...]

over de laatste speaker op de show in Alkmaar heb ik mijn bedenken over ,ook uit hoffelijkheid als die man er is ga je hem niet lastig vallen dat doe je niet ,want die heeft al twee mooie soorten speakers elk wat wils gebouwd ,het bloemetje en de BHC ,en over prijzen gesproken die had die twee jaar geleden verdiend in Brussel met BHC en wel met Array versterker ,no rohre,je zag het ook aan het publiek ,die bleven gewoon zitten ,en daar geniet ik weer van .

[...]

Toch nog even ter verduidelijking, het luidsprekersysteem wat we gebruiken is de Blumenhofer Anniversary luidspreker, een systeem welke is gebouwd vanwege het 40 jarig bestaan van Blumenhofer. Dat is een kruizing tussen de Classic line (BlumenHofer Classic) en het reguliere Blumenhofer.De woofers en tuning van de Classic line met een massief houten mid/hoog hoorn uit de Blumenhofer range met een gemodificeerde TAD 4001 tweeter. In mijn optiek echt de allermooiste tweeter ooit gemaakt. Het eigen systeem van Thomas Blumenhofer is goed ingespeeld, daarom neem ik dat systeem mee. Ik wil dat niet met een nieuw, nog niet ingespeeld paar doen.

O, nog even over Brussel 2 jaar geleden, dat waren van den Hul versterkers, niet de oude lijn welke in samewerking met Array werd gebouwd. Dit was idd 1 van mijn weinige uitstapjes ZONDER buizen.

Ik ben trouwens zeer benieuwd wat je deze show van mijn 300B Parallel Single Ended versterkers gaat vinden (waar we een ruimte van 170 m2, sterker nog  550 m3, vol geluid mee gaan zetten), kun je het er direct met de ontwerper over hebben, die is er namelijk ook. Laat de eigenaar van het platenlabel er nou ook zijn, de celliste en de ontwerper van de draaitafel, nu heb je dus een keer de kans om echt met verschillende mensen die absoluut van toeten en blazen weten uit de ontwerp en opname kant in discussie te kunnen gaan (of, zoals je het zelf noemt, lastig te vallen). Zo'n uitdaging krijg je natuurlijk nooit meer, dus al zou je er voor naar een andere planeet moeten reizen, hier kan je natuurlijk geen nee meer tegen zeggen!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...