Jump to content

Remasters en re-issues, Top of Flop?


TL 200
 Share

Recommended Posts

4 hours ago, Pjotr said:

Ja, zo blijven je beweringen, loze beweringen natuurlijk. Hoewel dat zo werkt is daar een forum eigenlijk niet voor.

Ik zie hier niet anders, mijn eigen postings incluis. Dus waarom nu ineens Jack daarop aanspreken?

3 hours ago, Pjotr said:

Het is nu eenmaal zo dat op dit forum iedereen gelijk heeft, maakt niet uit met wat.

Nee. Iedereen is gelijkwaardig, niet gelijk.
En dit forum is al jarenlang een klein, hecht clubje vrienden/kennissen dus we kunnen wel enigszins inschatten wat iemand's woorden waard zijn.

Link to comment
Share on other sites

OK, verkeerde interpretatie van mij. Sorry.
Dat iedereen gelijk heeft is natuurlijk onzin.  En wat mij betreft ook niet belangrijk.

Eerlijk gezegd snap ik ook niet echt wat je daarmee bedoelt.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Tubejack said:

Ik vermeld net als nu, meestal de bron. Verder vind ik het wel goed Pjotr. Keer op keer als ik iets aan snij, waarvan ik denk dat is interessant voor meelezers of beginners, wordt het topic een puinhoop. Zie onlangs nog " audiofiele dag"

Zonde van ieders tijd.  🙋‍♂️

Toch blijven doen. Ik lees het altijd en ook al reageer ik niet, het is wel opgenomen en vind het altijd de moeite waard.

En een puinhoop wordt het hier toch wel. 

Link to comment
Share on other sites

Wat mij wel op valt bij Sommige elpee,s dat er veel geknipt wordt,of je hoort het gejengel van de recorder.

Bij digital stoor  ik mij aan bepaalde cd,s met dat  war sound ,ik noem dat compressie,zer irritant ,maar dat lig ook aan de speaker waar je mee afspeelt,bij de ene speaker is dat minder ,bij de andere hoor je dat zeer duidelijk.

mvg wilke 

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, Wilke said:

Wat mij wel op valt bij Sommige elpee,s dat er veel geknipt wordt...........

Dat is altijd al zo geweest. Zeker met klassiek. Muzikanten zijn nou eenmaal niet in staat om een stuk in 1 keer foutloos te spelen. Daarom worden altijd meerdere takes in elkaar geplakt. Ik heb zelf een plaat waarbij 1 noot per ongeluk achterstevoren is geplakt. Gelukkig is het een geblazen noot en stoort het niet.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Hans van Liempd said:

Toch blijven doen. Ik lees het altijd en ook al reageer ik niet, het is wel opgenomen en vind het altijd de moeite waard.

En een puinhoop wordt het hier toch wel. 

Altijd de moeite waard, vind ik ook. Zélfs de één/tweeitjes met Carl.... 😎

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Tubejack said:

Ik vermeld net als nu, meestal de bron. Verder vind ik het wel goed Pjotr. Keer op keer als ik iets aan snij, waarvan ik denk dat is interessant voor meelezers of beginners, wordt het topic een puinhoop. Zie onlangs nog " audiofiele dag"

Zonde van ieders tijd.  🙋‍♂️

Dat ging hierover dus....

Link to comment
Share on other sites

Echt verschrikkelijk. Niet surround op zich maar dit soort hermixen. Volslagen onnatuurlijke soundstage. Het zelfde als het inkleuren van z/w films.


Iets anders is het als een album bewust voor surround gemaakt wordt, zoals vele hoorspelen tegenwoordig die ambisonic worden opgenomen waarmee je het geluid over een heleboel speakers kunt verdelen. Maar ook gewoon stereo, een bekende ambisonic opname is Trinity sessions van de Cowboy Junkies.

Surround voor opera kan ik me heel goed voorstellen.

 

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, Pjotr said:

Gaat i.i.g. met zijn tijd mee

Was al vroeg in de jaren 80, z'n tijd vooruit :( Maar wel handgeknipt en -geplakt ;)

EDIT: denk zelfs al eerder, 1978-79 in een uitvoering van Paganini’s Moto Perpetuo
misschien deze wel, klinkt niet als circular breathing

From an article in the Wall Street Journal:

There’s a 1976 recording of James Galway playing Paganini’s “Moto Perpetuo” on his golden flute, in which you never once hear him draw breath. At the time, it was lauded as an almost superhuman feat; a virtuosic example of circular breathing, a technique that allows wind players to simultaneously inhale air through the nose while breathing it out through the mouth. (Galway later confessed the recording had been spliced together.) In 1997, saxophonist Kenny G used circular breathing to play a continuous, unbroken note for a total of 45 minutes and 47 seconds, earning him a mention in the Guinness Book of Records.
Edited by Seed7
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Seed7 said:

Echt verschrikkelijk. Niet surround op zich maar dit soort hermixen. Volslagen onnatuurlijke soundstage. Het zelfde als het inkleuren van z/w films.


Iets anders is het als een album bewust voor surround gemaakt wordt, zoals vele hoorspelen tegenwoordig die ambisonic worden opgenomen waarmee je het geluid over een heleboel speakers kunt verdelen. Maar ook gewoon stereo, een bekende ambisonic opname is Trinity sessions van de Cowboy Junkies.

Surround voor opera kan ik me heel goed voorstellen.

 

Ik ben er ook geen liefhebber van (voornamelijk vanwege de benodigde hoeveelheid hardware), maar wel eens naar een Polyhymnia demo geweest van multichannel opnames. Dat was wel indrukwekkend. Maar wel wennen, zo nu en dan zat je tussen de muzikanten.

Ik denk dat mensen die er mee opgroeien er anders tegenaan kijken. de N.1 HT receiver is nu eenmaal al redelijk gangbaar, dus via films en dvd kom men er dan wel mee in aanraking.

Link to comment
Share on other sites

Oh, het kan absoluut heel goed werken als je met een goed "regie plan" begint, vandaar ook dat ik het voor opera's absoluut zie zitten, de vraag is dan wel een beetje waar je het orkest verstopt.
Voor een band, daar sta je normaal niet tussen en als je je in de positie van b.v. de zanger moet wanen 'hoort' het drumstel achter je.
De grootste surround industrie op het moment is voor games, 3D brillen en headsets met bewegingssensoren zodat het geluid meedraait met je hoofd bewegingen, iets waar de ambisonic techniek erg geschikt voor is.
Apparatuur is niet zo'n probleem, akoustiek ....


 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Duck-Twacy said:

Ik ben er ook geen liefhebber van (voornamelijk vanwege de benodigde hoeveelheid hardware), maar wel eens naar een Polyhymnia demo geweest van multichannel opnames. Dat was wel indrukwekkend. Maar wel wennen, zo nu en dan zat je tussen de muzikanten.

Ik denk dat mensen die er mee opgroeien er anders tegenaan kijken. de N.1 HT receiver is nu eenmaal al redelijk gangbaar, dus via films en dvd kom men er dan wel mee in aanraking.

Pak maar een trechter,zet je kef ls 50 maar horizontaal,bevestigd  de trechter met de punt naar onder op de kef  ,zit je ook tussen de muzikanten .

Link to comment
Share on other sites

Dat heb ik op een hifi show gehoord  vijftien jaar geleden ,Ik dacht in Duisburg en daar was klang und ton met Holger Barske , ook met verschillende speakers en een was met die trechter,het leek of dat je met je stoel op het podium zat.

wilke 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Wilke said:

Hans ,je legt je speaker horizontaal met de speaker naar boven ,boven de speaker plaats je een trechter met de punt naar onder naar de speaker. ,is dat nou begrijpelijk.😀

wilke

Nou begrijp ik hem ook.... B)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...