Jump to content
High-End Forums
Sign in to follow this  
PioneerFan

Mijn Set”je” Pioneer

Recommended Posts

Hoi ik ben Danny en ben nieuw op dit forum . Ik ben zozo nieuw op forums , dus moet mijn weg nog zoeken ... 

Ik ben nog niet heel lang met audio bezig (2015) en ben begonnen met een Pioneer VSX-922 en 2 Jamo s608 zuilen . De jamos werden snel vervangen voor 2 kef q-300 speakers . Nadat mijn VSX-922 kapot ging ben ik “per ongeluk” overgestapt op een vintage Pioneer sx-650 , met een PL-510d platenspeler , en 2 Philips kringloop speakers . Dit beviel zeer goed . Ik heb toen geüpgraded in 2017 naar de Pioneer SX-1080 de N50a en 2 klipsch rf-82ii speakers . 2 jaar lang extreem genoten van deze set . 
toen ging de Pioneer kapot en kwam ik financieel in de problemen door gezondheid . Ik heb toen alles van de hand gedaan . Tot mijn grote spijt . Daarna even gespeeld met een nieuwe Yamaha maar dat was niet echt mijn ding helaas 

Nu het beter gaat , zijn we weer aan het opbouwen , samen met mijn pa heb ik weer een sx-1080 gekocht ( helaas wel met kuren ) de klipsch zijn geüpgraded naar de RF-83 🙂 , en de N50A doet zijn werk weer . De platenspeler staat momenteel ergens anders . 

ik zal een foto mee plaatsen . 

als er vragen zijn hoor ik het graag . Tot snel 

gr danny 

6EA19579-4086-4D79-9520-ECF1CA70F326.jpeg

image.jpg

Edited by PioneerFan

Overigens ben ik voor de Pioneer SX - 1080 opzoek naar een ervaren / betrouwbaar adres voor revisie / restauratie . 
helaas heb ik zelf nog niemand kunnen vinden . 

Alle aanbevelingen zijn welkom 

groeten Danny 

Edited by PioneerFan

Welkom hier, Danny. Vroeger zou ik Sander (KT88) hebben aangeraden voor elke revisie, maar ik vrees dat die daar nu niet toe in staat is. Maar er zijn meer techneuten hier, dus er is hoop. Leuk trouwens al die Pioneers, lang geleden begon ik met een SA 500A na een eerste misstap, en die heeft het lang uitgehouden.

Dag mumsoft , dank je wel . 
Ja we zijn dik tevreden met de Pioneer , voor ons het liefst niks anders meer . 
Helaas ontkom je er vaak niet aan dat deze oude apparaten revisie nodig hebben. 
Ik ben iig blij dat we er weer een hebben . 
Wat betreft revisie voor de onze , die zetten we voor nu gewoon aan de kant tot we een goede plek hebben gevonden 

Welkom op dit forum.

Neem even contact op met forumlid Tubejack v.w.b. revisie/reparatie Pioneer.
Je kan Jack een PM (personal Message) sturen. Zie hier zijn profiel http://www.high-endforum.nl/profile/82676-tubejack/
Of surf naar zijn website en zie hier een project over de Pioneer SX-1080 
https://tubejack.nl/2019/07/25/pioneer-sx-1080/#more-7598

Edited by audiofreak

56 minutes ago, audiofreak said:

Welkom op dit forum.

Neem even contact op met forumlid Tubejack v.w.b. revisie/reparatie Pioneer.
Je kan Jack een PM (personal Message) sturen. Zie hier zijn profiel http://www.high-endforum.nl/profile/82676-tubejack/
Of surf naar zijn website en zie hier een project over de Pioneer SX-1080 
https://tubejack.nl/2019/07/25/pioneer-sx-1080/#more-7598

Dank je voor de tip . Ik ben bekend met Jack , Jack is idd een vakman . Ik volg Jack zijn site al een tijd . En ben ook onder de indruk van de manier van reviseren van Jack . 3 jaar geleden heeft hij mijn vorige SX onderhoud gegeven , geen revisie . Revisie zou later nog gebeuren . Helaas toen financieel niet mogelijk .  Zover ik begrepen heb heeft Jack voorlopig geen tijd . Ik heb hem iig wel een mail gestuurd . 

Edited by PioneerFan

5 minutes ago, Groovy said:

Welkom.
Dat is een hele mooie Pioneer.

2 x dank 🙂 

Guest

Ik zou inderdaad ook TubeJack hebben aangeraden, maar ik begrijp uit je bericht dat die geen tijd heeft.......jammer, want daar is jouw receiver het beste af denk ik.

Zelf kan ik eigenlijk nog maar heel weinig zinnigs doen wegens chronische ziekte, en een betrouwbaar adres met tijd (!) voor dergelijk werk heb ik ook niet zo 1,2,3.

Ik zal eens rondvragen in mijn netwerk.

1 hour ago, KT88 said:

Ik zou inderdaad ook TubeJack hebben aangeraden, maar ik begrijp uit je bericht dat die geen tijd heeft.......jammer, want daar is jouw receiver het beste af denk ik.

Zelf kan ik eigenlijk nog maar heel weinig zinnigs doen wegens chronische ziekte, en een betrouwbaar adres met tijd (!) voor dergelijk werk heb ik ook niet zo 1,2,3.

Dezelfde naam komt vaak naar boven 😉 

geen probleem , je gezondheid komt voorop ! Ik wens je beterschap en sterkte daarmee , zover dat mogelijk is met een chronische ziekte ... 

iig bedankt voor het meedenken alvast 

gr danny 

1 minute ago, PioneerFan said:

Jeroen had ik al gesproken . Deze geeft aan erg druk te zijn met andere dingen . 

Ook al?  :o

1 minute ago, Tubejack said:

Ook al?  :o

Yep ... helaas wel  

2020 is een druk jaar blijkbaar 😉 positief 

2 hours ago, Tubejack said:

Lijkt me top 👍

Ik heb nog contact gehad met Jeroen . Hij zou de opdracht wel aan willen nemen , door de drukte kan het wel meerdere maanden duren . 

geen enkel probleem , zolang het maar goed gebeurt . 

ik heb zojuist ook een mail terug gehad van www.vintageaudiorepair.be hun kunnen het ook doen zeggen ze . 

En met Fred heb ik nog geen contact gehad . 2 opties dus misschien zelfs 3 . 

iemand ervaring met vintageaudiorepair België ? 

2 hours ago, Tubejack said:

Lijkt me top 👍

Laten staan tot jij tijd hebt Jack ? Is dat een optie ? 

gr danny 

5 hours ago, KT88 said:

Opa-S van het groene forum (Audiofreaks) misschien?

Groet,

Leobus

31 minutes ago, PioneerFan said:

Laten staan tot jij tijd hebt Jack ? Is dat een optie ? 

Zo te zien, kunnen oldschoolhifi en vintageaudiorepair.be dat ook prima Danny. Ze hebben een prachtige werkplaats. Informeer daar ook even.  Mocht het niet lukken neem dan even contact met me op. 

1 minute ago, leobus said:

Opa-S van het groene forum (Audiofreaks) misschien?

Opa-S is ook een topper.  Heet in het dagelijkse leven Jeroen en heeft genoeg te doen ;)

Dank je wel allemaal . Ik denk dat ik voldoende keus heb nu ... al maakt het dat niet altijd makkelijker 😉 

nogmaals dank iedereen . Ik laat jullie nog horen waar de Pioneer uiteindelijk naar toe gaat 

9 minutes ago, Tubejack said:

Opa-S is ook een topper.  Heet in het dagelijkse leven Jeroen en heeft genoeg te doen ;)

Jack ik stuur je een pb . 

Mijn Pioneer gaat uiteindelijk toch naar Jack 😊 tot mijn plezier 

bedankt alvast Jack . 

iedereen bedankt voor de tips , Wordt vervolgd .. 

groeten Danny