Jump to content

versterker advies


Tononoperez
 Share

Recommended Posts

Zelf erg goede ervaring met PrimaLuna en nu Line Magnetic buizenversterking op monitors van Sonus Faber.

Bekabeling, voor mij M-Way van AudioMaat uit Tilburg.

Ben zelf voorstander van onafgeschermde bekabeling, in mijn oren heeft afscherming altijd dynamiek verlies. Maar dat blijkt een persoonlijke voorkeur.

Succes met je zoektocht.

Link to comment
Share on other sites

sonus faber Venere Signature S 3,0

zo gek maken als je wilt is dus niet de bedoeling.. :)

ik zou graag het minimale weten wat budget er voorzien moet worden..om een keuze te kunnen maken op jullie advies / ervaringen.

huizenversterker vind ik mooi ogen, maar hoe zit het met de kosten daaraan (vervanging buizen) zo keek ik eens naar de MCintosh 275 enkel de buizen kosten 2K als ik mij niet vergis ?

en wanneer moet dit vernieuwd worden.

 

ik check alvast dit 

rimaLuna en nu Line Magnetic buizenversterking 

Link to comment
Share on other sites

Iemand van de audioclub speelde met Sonus Faber op Accuphase. Hij houdt van een rustig niet opdringerig geluid.

Een buizenversterker lijkt mij ook geen ideale combinatie. Het laag van Sonus Faber heeft controle nodig. 

Ik zag dat Marco (van Music 2) (hier Arden) nog een Van den Hul Array set heeft staan. Misschien eens proberen? Of anders, Aire, Primare, Hegel, Marantz enz... 

Link to comment
Share on other sites

Prima Luna gaat prima met Sonus Faber Venere. Jouw  luidsprekers zijn vrij gemakkelijk aanstuurbaar met een gevoeligheid van 90 dB met 6 Ohm, wat inhoudt dat ze met heel veel (buis/ transistor/ hybride) versterkers gecombineerd kunnen worden.
Mijn advies.... ga naar een goede winkelier in je buurt en vraag of je 1 a 2 versterkers kunt lenen om thuis uit te proberen. Of ga naar een Sonus Faber dealer en waar ook de mogelijkheid is om meerdere versterkers kunt beluisteren in combi met het merk Sonus Faber. Heb je een bepaalde voorkeur voor een versterker, vraag dan of je het thuis mag beluisteren. Want het beste is om het in je eigen (luister)ruimte te horen.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, audiofreak said:

Prima Luna gaat prima met Sonus Faber Venere. Jouw  luidsprekers zijn vrij gemakkelijk aanstuurbaar met een gevoeligheid van 90 dB met 6 Ohm, wat inhoudt dat ze met heel veel (buis/ transistor/ hybride) versterkers gecombineerd kunnen worden.

Dat is wel een erg simpele gevolgtrekking. Deze speakers gaan rond de 100Hz richting 3,5 ohm. Verder roemen vrijwel alle recensies het neutrale en fijne karakter. Je kiest deze speakers dan ook juist omdat jou dat karakter bevalt. Dan moet je dat  niet verstieren met een versterker die dat niet heeft, maar een eentje kiezen die dat ook tot zijn recht laat komen. En ja, dat is een zoektocht. Dan denk ik eerder aan Accuphase, Array, NAD en ook Krell. Zoals altijd: Zelf proberen en luisteren naar wat jijzelf de beste versterker voor deze speakers vindt! De ene versterker is echt de andere niet, ook al lijkt dat zo.

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

Hij zal zelf zijn huiswerk moeten doen ,en ondervinden .

Een vriend van mij heeft drie verschillende Sons Faber,en alle drie klinken totaal verschillend,praten we nog niet over verschillende versterkers cq luidspreker kabels.

wilke

Edited by Wilke
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Tononoperez said:

sonus faber Venere Signature S 3,0

Hier staat een aardige recensie van deze luidsprekers. https://www.hifi.nl/artikel/21910/Recensie-Sonus-Faber-Venere-3.0.html

Stukje hieruit, 2e pagina: [....] 

Op het moment dat we deze test schrijven is het beschikbare online cijfermateriaal dun gezaaid. Het enige wat we op die manier te weten komen is dat de Venere 3.0 1.157 mm hoog is, 340 mm breed en 438 mm diep. En dat hij graag een versterkervermogen van 40 à 300 watt aangeboden krijgt. [...] 

  • M.i. vallen hierdoor, de meeste buizen versterkers af.
  • Verderop in de test pagina 3 [..] twee McIntosh MC501 versterkers

https://www.stereophile.com/content/mcintosh-mc501-monoblock-power-amplifier-0

M.a.w. m.i. een stevige transistor versterker of een hele potentente buizen versterker van b.v. Octave.  

In beide gevallen niet goedkoop. :blink: Maar een mens wil wel eens wat(t) ;)

Succes met je zoektocht.

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, audiofreak said:

Prima Luna gaat prima met Sonus Faber Venere. Jouw  luidsprekers zijn vrij gemakkelijk aanstuurbaar met een gevoeligheid van 90 dB met 6 Ohm, wat inhoudt dat ze met heel veel (buis/ transistor/ hybride) versterkers gecombineerd kunnen worden.
Mijn advies.... ga naar een goede winkelier in je buurt en vraag of je 1 a 2 versterkers kunt lenen om thuis uit te proberen. Of ga naar een Sonus Faber dealer en waar ook de mogelijkheid is om meerdere versterkers kunt beluisteren in combi met het merk Sonus Faber. Heb je een bepaalde voorkeur voor een versterker, vraag dan of je het thuis mag beluisteren. Want het beste is om het in je eigen (luister)ruimte te horen.

 

2 hours ago, Pjotr said:

Dat is wel een erg simpele gevolgtrekking. Deze speakers gaan rond de 100Hz richting 3,5 ohm. Verder roemen vrijwel alle recensies het neutrale en fijne karakter. Je kiest deze speakers dan ook juist omdat jou dat karakter bevalt. Dan moet je dat  niet verstieren met een versterker die dat niet heeft, maar een eentje kiezen die dat ook tot zijn recht laat komen. En ja, dat is een zoektocht. Dan denk ik eerder aan Accuphase, Array, NAD en ook Krell. Zoals altijd: Zelf proberen en luisteren naar wat jijzelf de beste versterker voor deze speakers vindt! De ene versterker is echt de andere niet, ook al lijkt dat zo.

Pjotr: Ik zet mijn quote er maar even bij. Ik vraag mij direct af of jij deze combi tussen PL en SF weleens hebt gehoord.
Het is geen simpele gevolgtrekking van mij. Ik heb SF Venere (monitors en vloerstaanders) vele malen gehoord in combinatie met diversen Prima Luna versterkers uit de Prolugue en Dialogue series. Met de nieuwe Prima Luna EVO lijn zal het wellicht nog beter zijn.
En natuurlijk zijn er andere versterkers die ook heel goed gaan met Sonus Faber. Ook met de door jouw genoemde merken. Maar de TS vroeg ook naar buizenversterkers en dan is PL een prima alternatief en betaalbaar ook. Ik had ook Audio Research of VTL of Octave als buizenversterkers kunnen noemen. Maar geen van deze 3 merken heb ik ik geen ervaring in combinatie met deze Sonus Faber Venere. En dat heb ik wel met het merk Prima Luna in combi met Sonus Faber.

Bovendien geef ik ook aan dat de TS gewoon naar een winkelier moet gaan en het liefst bij een dealer van Sonus Faber, zodat de winkelier samen met de TS tot een goede keuze komt.
De vraag hier stellen is uiteraard prima, maar absoluut niet het juiste pad. Zoveel forummers en zoveel verschillende meningen en zoveel inzichten

 

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

https://www.sonusfaber.com/wp-content/uploads/pdf/reviews/2016/hi-fi news_Venere S review_032016.pdf

Mooie speaker.  Accuphase lijkt me prima. Maar er zijn natuurlijke vele andere opties.

 

Audionet is zo'n merk dat volgens mij boven het maainet uitsteekt. Ik vind hun nieuwe site wel wat schreeuwerig

http://en.audionet.de/

https://www.i-fidelity.net/en/test-reports/high-end/audionet-sam-g2/page-1.html

etc.

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Ik zeg, kijk ook eens naar Line Magnetic. 

Dealer in Almere, uitproberen is mijn devies.

De prijs/ kwaliteit verhouding is buitengewoon goed.

Mijn Line Magnetic 219 stuurt ook moeilijke luidsprekers aan, en dat met maar 24 Watt .

Lees ook deze resentie maar eens,

https://www.stevehuffphoto.com/line-magnetic-219ia-integrated-tube-amp-review-300b-and-845-tube-magic/

hij stuurde met de LM 219ia ook Sonus Faber Guarneri luidsprekers aan, en die staan er eigenlijk om bekend dat ze veel vermogen fijn vinden.

Mijn LM doet het vele malen beter dan mijn vorige PrimaLuna prologue 3 en 7monoblokken en dat was al erg mooi op Sonus Faber Cremona monitors.

😊

Edited by Buell
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...