Jump to content

Mini meet and greet dinsdag 24-12-2019


SMarcel
 Share

Recommended Posts

Hallo forummers,

Ik ben voornemend om dinsdag 24-12-2019 een mini Meet and Greet te houden voor een klein groepje tussen 11:00 en 15:00 uur.

Misschien dat ik de middag kan opleuken met een extra set luidsprekers ProAc Studio 150 en een versterker van Advance Acoustic X-I120.

Ik kan plaats bieden aan 4 personen en voor de koffie met lekkers wordt gezorgd.

1 René N

2 Leobus

3

4

 

fedecea54f72c1930ad29bc71feb2e2b.jpg

 

En het is zo, vol is vol. Plaatsing vind op basis van chronologische volgorde plaats van reactie

Groeten,

Marcel

Edited by SMarcel
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, leobus said:

Voor mij nagenoeg een thuiswedstrijd, (woon in Duiven) dus ik wil ook wel eens komen luisteren.

Graag via PB de adresgegevens.

Groet,

Leobus

 

Ik heb net (als alles goed is gegaan) een PB jouw kant op gedaan.

Laat even weten of dit is aangekomen.

Groeten,

Marcel

Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, leobus said:

Het is gelukt. Ik heb het adres gevonden. Daar ben ik al heel vaak langs gereden (aan de slootkant). Mijn moeder woonde in Emmerik.

Groet,

Leobus

Wij zitten aan die sloot en kijken vanuit onze achtertuin De Gemeint in.

Leuk, ik ga je zien dinsdag.

 

Groeten en fijn weekend,

Marcel

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, René N. said:

"We" gaan dus met de Acoustic Energy spelen? We gaan het horen.

Leuk Leo, zie je dan.

Nou, ik had in mijn eerste bericht al aangevuld dat ik de Advance Acoustic en de ProAc ook naar beneden haal.

De basis is inderdaad de Electrompaniet met de Acoustic Energy en als bijlage de andere set. Wel nog even mijn hernia kietelen met het naar beneden halen maandag maar dat komt wel goed.

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, SMarcel said:

Nou, ik had in mijn eerste bericht al aangevuld dat ik de Advance Acoustic en de ProAc ook naar beneden haal.

De basis is inderdaad de Electrompaniet met de Acoustic Energy en als bijlage de andere set. Wel nog even mijn hernia kietelen met het naar beneden halen maandag maar dat komt wel goed.

O ja, de foto had ik wel gezien maar de aanvulling dan weer niet.... B)

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Buell said:

helaas moet ik werken, maar anders was ik graag langsgekomen.

veel plezier

Hallo Fred,

Dat is inderdaad jammer.

Dan wens ik jou toch alvast fijne feestdagen.

 

Groeten,

Marcel 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, SMarcel said:

Hallo Fred,

Dat is inderdaad jammer.

Dan wens ik jou toch alvast fijne feestdagen.

 

Groeten,

Marcel 

Eens gelijks, volgend jaar moeten we maar eens wat afspreken. Als Leobus over een thuiswedstrijd spreekt, hoe heet het dan voor mij? 10 minuten lopen van elkaar 🤣😂.

Enjoy the music 🎶🎵

Link to comment
Share on other sites

Hallo forummers,

Vanmiddag een leuke (en voor mij leerzame) luistersessie/meet and greet gehad samen met Leo en René.

Naast het luisteren met mijn oren, is het ook interessant om te horen hoe een ander luistert. Die ervaring delen maakt ook dat je anders luistert en andere dingen hoort.

Mijn Astin Trew was middels een digitale coax aangesloten op de digitale ingang van de Electrocompaniet, m.a.w. ik maakte gebruik van de DAC van de Electrocompaniet. Tot het moment dat Leo een terechte opmerking maakte dat de Astin Trew volgens hem een betere DAC zou hebben dan de Electrocompaniet. Met de wetenschap heb ik de Astin Trew ook analoog aangesloten op de Electrocompaniet en zo konden we dus schakelen tussen DAC en analoog op de versterker en daar kwam inderdaad uit dat de DAC van de Astin Trew betere signaal verwerking bewerkstelligde dan de versterker. Dus vanaf nu is de CD-speler analoog aangesloten op de versterker.

Ik zelf was nog niet toe gekomen aan een A - B vergelijk tussen de luidsprekers Acoustic Energy AE2 en de ProAc Studio 150. Maar nu was daar het juiste moment voor  mede vanwege het feit dat ik de AE nog wil gaan opknappen en dus naar zolder verhuizen.

Het resultaat van de A - B vergelijking is natuurlijk puur persoonlijk, mijn oren zijn niet die van René en/of Leo. De AE is een pure en eerlijke luidspreker. Snel en met duidelijk Mid/Hoog. waar deze studio monitoren ook bekend om staan en niet voor niks als studio monitor zijn ontworpen en ook als dusdanig presteren. Wellicht dat het ultra laag wat miste maar IK mis dat niet in het luisteren. Het verschil tussen de AE en de ProAc is voor mij in het voordeel uitgevallen voor de AE, puur omdat MIJN oren dit prettiger vinden horen.

Let wel, IK hou daar van.   

Dat is het mooie van zo'n middag, verschillende manieren van luisteren en muziek ervaren. René heeft hiervan weer de nodige foto's genomen en een concept verslag gemaakt dus dat zal nog volgen.

Ik vond het al met al een zeer leuke en geslaagde middag.

Oh ja, der Advance Acoustic kon in presteren natuurlijk niet in de schaduw staan van de Electrocompaniet en gaat gewoon weer terug naar zijn positie op de zolder waar hij zijn best doet.

Leo en René, hartelijk bedankt voor jullie input en het delen van jullie bevindingen!

Met vriendelijke groet,

Marcel

Link to comment
Share on other sites

Het was mij ook een waar genoegen. Leuk om de verschillen in de sets te horen, maar ook hoe de mening van Leo en mij soms wel (meestal eigenlijk) en soms niet overeen kwamen.

Mijn verslag volgt inderdaad later :blink: :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Wat mij betreft zeker ook een leuke middag (en een uurtje ochtend, René:D). Bij binnenkomst stonden er twee sets paraat. Een Marantz sacd speler of een Yamaha platenspeler op een Electrocompaniet versterker op de AE boxen en een Ashtin Trew cd speler op een Advance Acoustic versterker met vloerstaande Proac boxen. Als eerste speelde de eerste combi en die vond ik lekker klinken. Snel, detailrijk, maar wel wat minder diep laag. Het laag dat er was was wel weer fraai. Al pratend over muziekvoorkeur kwamen we op Kari Bremnes en dus werd er een LP van haar opgezet. Dan weet ik gelijk weer even dat ik ooit stom ben geweest om van LP op CD over te gaan. Echt prettig om aan te horen. Na de komst van René zijn we begonnen met vergelijken. Dat heeft Marcel al beschreven. Uiteindelijk toch het meest met de AE speakers gespeeld. Net als voor Marcel voor mij toch speakers die de meeste beleving geven. Hoogstens zou het bij lang luisteren wat vermoeiend kunnen zijn. Overigens met LP dan weer geen spoor van vermoeiend luisteren. En wat René al opmerkte. Het is toch wel bijzonder dat mensen met totaal verschillende sets, het zo vaak met elkaar eens zijn. Alleen muzieksmaak verschilt af en toe behoorlijk. En dat is maar goed ook.

Marcel nog bedankt voor je gastvrijheid.

Groet,

Leobus

Edited by leobus
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...