Jump to content

Auralic probleem


carl
 Share

Recommended Posts

Mijn Auralic Mini heb ik in de zitkamer staan. We gebruiken hem de laatste tijd als radio en ik wil nu gebruik maken van de Tidal aanbieding. Nu gebruik ik mijn I pad als afstandsbediening voor de Auralic en die werkt soms wel en soms(vaak) niet. Dan blijft hij maar aan het opladen. Filmpjes op YouTube tube werken aan de andere kant vlekkeloos. Ook de I Phone van mijn vrouw werkt  prima als afstandsbediening voor de Auralic. Wat kan dat zijn?

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, carl said:

Zou kunnen Jack, maar denk je dat het functioneren als afstandsbediening zwaarder is dan ontvangen van You Tube en Netflix?

Ik denk dat er iemand naar moet kijken met verstand van zaken. B.v. je zoon of dochter. Bij Netflix is de communicatie slechts 2 richtingen op. Als je, je iPad als AB gebruikt is er extra verkeer naast het streamen van Tidal naar je Auralic,  tussen je Auralic en de iPad.

Wat mij zelf opvalt, dat mijn 2 jaar oude iPhone 7 gewoon veel beter met WiFi werkt, dan een 5 jaar oude iPad mini. De iPhone kan overweg met het snellere WiFi AC.  De iPad slechts met N.  Wat dat allemaal betekent weet je zoon vast wel. 

Link to comment
Share on other sites

Kijk eens naar de iOS versie van de iPad en die van de iPhone. Onlangs hadden we hetzelfde probleem met de bediening van een streamer met een iPad bij Hifi Limburg. Met de ene (nieuwere) werkte ie feillos en met de andere (oudere) haperde die regelmatig. Ook updaten naar laatste versie hielp niet. Enige remedie bleek een nieuwere iPad te kiezen.

Hoewel de firmware van crApple het mveel langer houdt dan de Android van Google, zit je ook hir na bepaalde tijd aan de limiet van die firmware. Het heeft volgens mij te maken hoe de wlan module werkt in de iPad. Is het een oudere, bestaat er kans dat ie het op een gegeven moment niet meer bij kan sloffen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...