Jump to content
High-End Forums
Sign in to follow this  
carl

Verrek

Recommended Posts

Hebben jullie de site veranderd. Ik kon de brievenbus niet vinden, maar nu snap ik het.

Huh, je bedoelt vast het envelopje rechts bovenin. Links naast je gebruikersnaam, Carl. daar vindt je je eigen brievenbus ( om in jouw termen te blijven)

En om een andere forumlid een pm te sturen ga je je met je muis op de gebruikersnaam staan en dan opent een popup schermpje en zie je linksonder in dat schermpje "message" staan en dan daar op klikken.
Simpel toch? 

Edited by audiofreak

Ja hoor Onno, ik wist alleen niet dat hier automatisch geupdated  werd. Dus ik maar zoeken.

Edited by carl

Soms spreek je echt akabadraba. De nieuwe lay-out is al meer dan een jaar zo. Kwestie van goed kijken en dan zie je vanzelf wat er is veranderd. Binnenkort komt er weer een grote update eraan, zo weet ik uit betrouwbare bron.

Onno, voor afgelopen weekend zag ik de brievenbus boven aan het scherm net als mijn naam. Plotsklaps niet meer en moest ik een stapje maken en blijkt de brievenbus onder activity te zitten. En ik weet dat 100 % zeker omdat ik verschillende PB wisselingen heb lopen.

Edited by carl

Bij mij zit-ie gewoon bovenaan het scherm , rechts, en links naast je naam. Is nooit anders geweest i.m.h.o.

Zou het met mijn I pad instelling te maken kunnen hebben Marc?

Op mijn mobiel heb ik rechtsboven drie horizontale streepjes, en druk je daar op, dan zie je o.a. je pb (envelopje), naast de klok met de replies waar je op geabonneerd bent.

Zo ziet het er bij mij nu ook zo uit Marc, maar vorige week niet. Vandaar verrek.

Misschien dat een apple-fan hier wat over kan zeggen? Ik heb een Android- telefoon, en die zit al heel lang op versie 7. Apple zal zeker ook updaten, maar daar heb ik geen ervaring mee.

De meeste merken smartphones upgraden alleen maar hun high-end modellen en meestal maar hooguit één of twee versies.

De mijne kwam van 6 en zit nu op 7. Afwachten of het verder gaat, Android zit zelf al op 10. Uiteindelijk zal ook de hardware een woordje meespreken. Die wordt mogelijk te traag. Maar ik ben voor de Fairphone gegaan vanwege het belabberde update-beleid van de gangbare merken.

29 minutes ago, Bloom said:

De meeste merken smartphones upgraden alleen maar hun high-end modellen en meestal maar hooguit één of twee versies.

De Samsung A3 van mijn vrouw had drie updates gekregen. Toch een budgettelefoon. 

Ik heb een Nokia 61 (€200,-). Heeft ook al een update van 8 naar 9 gehad.

Het gaat dus niet voor alle telefoons op.

Hier ligt ook nog een oude Samsung. Die is geroot. En werkt nu op 6 ipv 4. Maar dat vind ik toch ook niet de manier,

Dan heb je geluk. Ik had een paar jaar geleden een Wiko Rainbow (eerste generatie daarvan). Leuk toestel, nooit problemen mee gehad. Maar: Android 4.02 en nooit geüpgraded. En als apps die je nodig hebt dan ineens komen zeggen dat je voortaan minimum versie 5 nodig hebt...

Momenteel heb ik een Xiaomi Pocophone F1. Die draait Android 9 en ZOU een upgrade naar 10 moeten krijgen. Afwachten maar.

7 hours ago, mumsoft said:

Misschien dat een apple-fan hier wat over kan zeggen? Ik heb een Android- telefoon, en die zit al heel lang op versie 7. Apple zal zeker ook updaten, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Niet bepaald een apple fan, maar ja zelfs de eerste modellen kunnen naar de huidige versies ge-update worden omdat apple zowel hardware als software in een hand heeft. Android is alleen maar software en een ratjetoe aan hardware leveranciers die alleen maar in hun laatste model geïnteresseerd lijken te zijn. Motorola was in het verleden de uitzondering maar ook die updaten steeds langzamer en stoppen de service voor oudere modellen. Zelf android updaten of andere android gebaseerde os's installeren is ook maar zeer beperkt mogelijk om dat hele stukken van de software alleen maar als binaries beschikbaar zijn en hardware-fabrikant afhankelijk.

Ik heb hier een LG 3G en die krijgt nog dagelijks zijn updates op android 9 en ik heb ook al een build van android 10 gevonden voor dit toestel.

LG zelf ging niet verder dan android 8 voor dit toestel maar onder Lineage OS wordt het toestel nog dagelijks van updates voorzien en is hij echt super snel zonder al die standaard software op het toestel.

Mijn Fairphone kreeg vanmiddag zijn tweede systeem-update. Daarna was er nog maar 3% sap over.

Hier, op de pc is er niks veranderd qua lay-out. En mijn telefoon? Kostte een tientje en ik kan er mee bellen en sms-en. Nog nooit ge-updated.:biggrin:

Nee hoor, splinternieuw, heb hem al vier jaar. Eigenlijk 15 euro maar dat was incl. 5 euro beltegoed. Heb een abonnement van ongeveer 8 euro per maand en daar redden we ons prima mee.