Jump to content
High-End Forums

Recommended Posts

Ik ben eerlijk gezegd vergeten waarom die belasting is ingevoerd Peter. 

8 hours ago, Pjotr said:

...... regeren afgelopen decennia toch vooral "Uitknijpen die handel" geweest.....

Rutte zou zeggen dat het nodig was al die bezuinigingen om uit de crises te komen. Ik zie het meer als "uitwringen tot de laatste druppel" en de gewone burger te zien en te behandelen als dom volk. Alles is gerechtvaardigd om de gestelde doelen te halen en ik weet het niet meer zijn ook van die typische uitspraken van dit decennia.

48 minutes ago, carl said:

Ik ben eerlijk gezegd vergeten waarom die belasting is ingevoerd Peter. 

Dat is vast het zelfde als met het kwartje van Kok en het verhogen van de BTW op de eerste levensbehoeften. Of zou men met dat laatste obesitas willen bestrijden? :huh:

35 minutes ago, carl said:

Daar lees ik nog steeds niet de reden van die huurbelasting ??? Het is ook al meer dan een jaar oud.... :rolleyes:

Wat daar wel te lezen is dat de overheid bepaalde dat de huren veel meer mogen stijgen dan de inflatie. Oftewel de belasting mogen verhalen op de huurders. En ja, net als Dijkhoff het recht heeft zijn wachtgeld te innen lieten veel Wooncorporaties zich dat niet 2x zeggen. 'T zijn ook mensen hè :lol: Zei het al eerder, het bestuur van afgelopen decennia stimuleerde vooral graaien tot norm.

Edited by Pjotr

Ik vind het niet handig van Dijkhof, maar formeel heeft hij recht op die regeling en als we dat zo niet willen moeten we dat maar veranderen. Sterker nog ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt. Ik had een conflict met mijn baas waardoor ik het veld moest ruimen. Ik heb dat geaccepteerd met dien verstande dat ik mijn recht op uitloop wilde behouden. Ik had dat op papier en toen het puntje bij paaltje kwam wilde ze me het niet geven. Dat scheelde me 6000 euro per jaar en reken maar dat ik het heb gekregen. Mijn oude baas heeft een jaar later te horen gekregen dat hij binnen de drie maanden weg moest anders werd hij ontslagen. Bij zijn volgende baan hebben ze hem er weer uitgezet en zijn leven lang doorbetaald. Dat zal wel tegen de 100.000 zijn geweest. Gezien het feit dat hij relaties had met medewerksters zou ontslag niet moeilijk moeten zijn geweest. Hij had het ook over in de prullenbak gooien van mensen - bah.

PS Peter ook het tweede artikel lezen. Ik denk dat ze de corporaties wilde dwingen een deel te verkopen. Niet het sociale deel maar het duurdere segment. 

Edited by carl