Jump to content
High-End Forums

Recommended Posts

Ik vind het prima dat we binnenkort niet harder mogen rijden dan 100 km. Uiteindelijk heb ik nog steeds geitenwollen sokken aan en de bouw vind ik zeker belangrijk. Gelukkig mag je s’avonds wel gas geven. Wel lekker als ik van de Audioclub Limburg terugkom 😀

Edited by carl

Waar we in ieder geval achter komen Cor is of die verlaging van de snelheid minder ongelukken als gevolg heeft. Ik vermoed dat omdat het s’avonds minder druk is er minder uitstoot is. 

21 minutes ago, carl said:

Waar we in ieder geval achter komen Cor is of die verlaging van de snelheid minder ongelukken als gevolg heeft. Ik vermoed dat omdat het s’avonds minder druk is er minder uitstoot is. 

Isniezomoeilijk hÚ. Sinds de invoering van 130 is het aantal dodelijke ongelukken aantoonbaar gestegen. Al valt de invloed van het toenemend gebruik van de aaipoon niet uit te sluiten. Na een gestage jaarlijkse daling, stijgt het aantal sinds 2014 weer en in 2012 (of 2013) werd de 130-km/uur ingevoerd. https://www.cbs.nl/nl-nl/maatschappij/verkeer-en-vervoer/transport-en-mobiliteit/mobiliteit/verkeersongevallen/categorie-verkeersongevallen/doden-en-gewonden-in-het-wegverkeer  Opmerkelijk is dat in het drukste gedeelte van het land en waar de max. snelheid meestal al 100 km/uur is, de Randstad, het aantal dodelijke omgelukken gemiddeld het laagste is.

Edited by Pjotr

Wist ik niet Peter, weer wat geleerd.

2 hours ago, carl said:

Ik vind het prima dat we binnenkort niet harder mogen rijden dan 100 km. Uiteindelijk heb ik nog steeds geitenwollen sokken aan en de bouw vind ik zeker belangrijk. Gelukkig mag je s’avonds wel gas geven. Wel lekker als ik van de Audioclub Limburg terugkom 😀

Ik baal hier wel van, ,, met een gangetje van 100 over de snel weg sukkelen.

Gaan vast veel ongelukken van komen met zo een slaapwekkende snelheid.

en verder verwacht ik dat de auto weer een leuke melkkoe zal worden met deze extra belasting maatregel (ik zie hier de bekeuring maar weer als een extra belasting maatregel)

Voor het mileu zal het weinig uithalen daarvoor moeten er gewoon boeren verdwijnen.

Het is toch te gek dat wij hier in dit kleine land voor de halve wereld vlees moeten produceren. zeker als dat tenkosten van mijn rij genot gaat,

2 minutes ago, kappa7 said:

Het is toch te gek dat wij hier in dit kleine land voor de halve wereld vlees moeten produceren ..

Mijn rijgenot is cruisecontrol op 106, voet van het gaspedaal, muziekje erbij en lekker op die rechterbaan: ontspannen van A naar B. En ondertussen nog eens genieten van stad en land. En natuurlijk moet de intensieve veeteelt ook aan de bak. Maar die hebben dan geen excuus om het niet te doen, want de automobilist draagt zijn of haar steentje bij. Iets met solidariteit of zo.

Toen ik 40 jaar geleden begon te werken was de veeteelt al een groot milieuprobleem. Na 40 jaar loopt het systeem nu overduidelijk vast. De discussie over de snelheid zou daar eigenlijk helemaal los van moeten staan. Zelf scheelt me de 100 km in ieder geval bekeuringen. Overal verschillende snelheden werkt ook niet echt bij iemand die graag snel rijdt.

Ik rijd niet zoveel meer,maar als het kan en mag dan rijd ik wel 130 km pu.
Afgelopen Zondag nog,je rijd veel mensen voorbij die tussen de 110 en 120 rijden.
Het zal wel helpen de uitstoot te verminderen.
Ik las trouwens een recent artikel over de toegestaande norm in de EU,Nederland zat er iets onder.

De algemene norm is iets anders dan de norm bij natuurgebieden Peter.De provincies zijn daarvoor verantwoordelijk en doen niet voor niets allemaal zo moeilijk.

52 minutes ago, Tubejack said:

Er veranderd niet zoveel. Op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht mag je overdag altijd al 100km en na 19:00 130

Wat dan wel tegen de afspraken in is. Destijds gaven de omliggende gemeenten uitsluitend goedkeuring voor verbreding van de A2 indien de max snelheid nimmer verhoogd zou worden. Juist vanwege milieu EN geluidsoverlast. Maar ja de huidige MP & Co heeft wel vaker last van geheugenverlies....  130 is in dit pieplandje gewoon flauwekul. Je schiet er in reistijd nauwelijks wat mee op.

Edited by Pjotr

Ik vermoed dat je gelijk hebt Peter en hij is niet de enige 😀  

Edited by carl

9 hours ago, Pjotr said:

Wat dan wel tegen de afspraken in is. Destijds gaven de omliggende gemeenten uitsluitend goedkeuring voor verbreding van de A2 indien de max snelheid nimmer verhoogd zou worden. Juist vanwege milieu EN geluidsoverlast. Maar ja de huidige MP & Co heeft wel vaker last van geheugenverlies....  130 is in dit pieplandje gewoon flauwekul. Je schiet er in reistijd nauwelijks wat mee op.

Op dat stuk zijn v.n.l. weilanden. Die koeien zijn het gewent.  Verder ben ik met George eens, waarom moeten wij als klein landje voedsel en producten produceren voor de halve wereld? Stop met de bio industrie en koop boeren uit die willen stoppen of over willen schakelen naar andere milieu vriendelijke producten.  Hier in de Zaanstreek staat een Cacao fabriek die tot de meest vervuilende fabrieken in zijn soort hoort en wat dacht je  b.v. van de Hoogovens. Dan hebben ze eindelijk een (proef)fabriek die op een veel milieu vriendelijke manier staal kan produceren. Wordt er verder niet meer in geïnvesteerd.  😕 Maar goed dit het is een 1e begin. Binnenkort gaat de kolen gestookte Hem centrale hier vlakbij uit. 🙂  

Een goed begint bij je zelf. 😉

13 hours ago, kappa7 said:

Ik baal hier wel van, ,, met een gangetje van 100 over de snel weg sukkelen.

Gaan vast veel ongelukken van komen met zo een slaapwekkende snelheid.

en verder verwacht ik dat de auto weer een leuke melkkoe zal worden met deze extra belasting maatregel (ik zie hier de bekeuring maar weer als een extra belasting maatregel)

Voor het mileu zal het weinig uithalen daarvoor moeten er gewoon boeren verdwijnen.

Het is toch te gek dat wij hier in dit kleine land voor de halve wereld vlees moeten produceren. zeker als dat tenkosten van mijn rij genot gaat,

Jij wil in dit kleine landje wel 130 rijden? Relax man. 

We kwamen afgelopen maandag met een wandeling nog langs zo'n megastal. En dan ook nog tegen een groot natuurgebied aan. Dat is gewoon industrie en hoort daar zeker niet thuis. Wel hoge bomen en heggen er om heen om de boel zo veel mogelijk te camoufleren. De boeren krijgen de schuld, maar de banken (lees RABO) samen met onze uiterst onbetrouwbare regering hebben ze in die hoek gedwongen.

Edited by Hans van Liempd

Het probleem in Nederland is dat de solidariteit totaal verdwenen is. Dat er geen bereidheid is om de grote problemen gezamelijk aan te pakken met elkaar. Men wijst naar de ander en vergeet naar zichzelf te kijken wat jezelf eraan kan doen.
Er is niets mis mee om 100 te gaan rijden, ook avonds niet. We willen vooruit, maar niet ten koste van jezelf is nog steeds het moraal van de meeste Nederlanders. Walgelijk vind ik dat. Het zou best wel wat minder mogen in alles, zodat de generaties na ons in lengte van dagen ook een redelijk goed bestaan hebben. En wil je de grote problemen echt aanpakken, dan moet het roer moet drastisch om. Er zijn gewoon teveel auto's in dit kleine land (belachelijk is dat gezinnen 2 auto's of meer hebben).
Investeer in goed en betaalbaar Openbaar Vervoer voor iedereen. Geef goede geldelijke stimulering aan het inleveren van oudere auto's en schaf de BPM af voor schone/elektrische  auto's. En wil je rijden met je auto, dan betaal je daar ook echt voor (bijv: rekening rijden).
En wat betreft de boeren, zeg ik al tientallen jaren, doe de helft van de boeren weg en geef ze een goede compensatie. Hetzelfde geldt voor de Groningers met hun beschadigde huizen, compenseer ze op enige en juiste manier (schadeloosstelling). Maak het mooie Nederland weer leefbaar voor iedereen. 
En 

3 hours ago, Tubejack said:

Op dat stuk zijn v.n.l. weilanden. Die koeien zijn het gewent............................

Klopt en veel watersport dorpjes. Opmerkelijk genoeg waren het de gemeente met hoofdzakelijk VVD bevolking die destijds bezwaar maakten tegen de verbreding van de A2. En eisten dat ten gevolge daarvan er geen toename zou komen van de luchtvervuiling en geluidsoverlast.

............................Een goed begint bij je zelf. 😉

Yup, allemaal een eigen moestuintje, zelf een koe melken en racebaantje in eigen achtertuin.... :lol:

Relax toch eens. Heb het letterlijk uitgeprobeerd. Als ik 's-avonds laat max. snelheid rij van Amersfoort naar Leiden dan doe ik daar precies 59 minuten over. Rij ik het hele stuk klok 105 op de CC dan is dat 1 uur en 5 minuten. Normaal overdag is het sowieso minstens 10 minuten langer.

Volgens de krant neemt de regering in 1e instantie 3 maatregelen, zodat er weer gebouwd kan worden.  Op termijn is dat natuurlijk niet genoeg. Kunnen ze op dit forum, om goede ideeĂ«n vragenÂ đŸ€Ł

Jullie in de Randstad hebben makkelijk praten. OV is er prima geregeld (te duur, maar wel geregeld). Daar is het bovendien zo druk dat je er toch geen 130 kunt rijden. Van het geld dat met de extra boetes opgehaald wordt, wordt het stikstofprobleem weer afgekocht. Aan de uitstoot zelf zal er weinig veranderen.
Boeren wordt al meer dan 60 jaar de hand boven het hoofd gehouden. Subsidie op subsidie gaat er naar die sector en moet je eens uitzoeken hoeveel van die (over)produktie vernietigd wordt om de prijzen kunstmatig hoog te houden. Het dubsidie-gedrocht is al vanaf het begin compleet fout geweest. Afschaffen die handel en laat ze hun eigen boontjes doppen. Mansholt heeft er natuurlijk ook flink aan meegeholpen om agrarische fabrieken op te richten ipv normale boerenbedrijven. De kreet dat zij voor ons eten zorgen is ook niet waar. het gros van onze aardappelen, bonen en tomaten komt uit Spanje, Egypte en Israel. Allemaal gefinanciert door de EU, met dure irrigatiesystemen erbij die het kostbare drinkwater verknoeien aan groenten voor ons. En onze groenten gaan naar het buitenland, want dat levert meer op. Daarnaast wordt veel kostbaar akkerland verknoeit aan zoiets als de onnozele bloembollenteelt, waar NIEMAND iets aan heeft.

100km/u op de autosnelweg is een lachertje. Zoals George al eerder aangaf, een leuke extra inkomstenbron voor OPRutte en zijn collega-criminelen.

1 hour ago, Tubejack said:

Volgens de krant neemt de regering in 1e instantie 3 maatregelen, zodat er weer gebouwd kan worden.  Op termijn is dat natuurlijk niet genoeg. Kunnen ze op dit forum, om goede ideeĂ«n vragenÂ đŸ€Ł

Ik heb in de landelijke werkgroep gezeten die het regeringsbeleid over het grondverzet heeft voorbereid (dat pfsa gedoe valt daaronder). We hadden  het beleid ruwweg op papier en alles wat deskundig is geraadpleegd. Toch kregen we later bij de inspraak nog zeer goede tips. Mensen buiten het normale circuit hebben vaak hele goede ideeën en die moet je in het proces proberen naar boven te krijgen en gelukkig is dat toen gelukt. Ook die enzymen in het veevoer moet betrekkelijk nieuw zijn want ik had er nog nooit iets van gehoord.

Bij die pfsa heeft het rijk zich trouwens behoorlijk in de problemen gebracht. Volgens een oud contact is de norm voor grondverzet heel erg streng omdat nu de detectiegrens moet worden gehanteerd. Kennelijk werd  bij de lozing van een grote fabriek een norm gehanteerd die een miljoen keer zo ruim is. 

Verder eens met Roger met dien verstande dat de komende jaren de veeteelt sterk zal inkrimpen. Ik denk dat de ambtenarij een grote overwinning heeft behaald op de politiek (CDA) die oplossingen inderdaad al heel veel jaren heeft geboycot. En Rutte is toch die man die altijd kiest voor Groen Links maatregelen 😀 

PS het subsidiebeleid van de EU leidt zelfs tot het oprukken van de woestijnvorming en dat is een zeer en zeer serieus probleem. En in elk land zijn de christelijke partijen het probleem.

Edited by carl

3 minutes ago, Sodejuu said:

Jullie in de Randstad hebben makkelijk praten. OV is er prima geregeld (te duur, maar wel geregeld). Daar is het bovendien zo druk dat je er toch geen 130 kunt rijden. Van het geld dat met de extra boetes opgehaald wordt, wordt het stikstofprobleem weer afgekocht. Aan de uitstoot zelf zal er weinig veranderen.
Boeren wordt al meer dan 60 jaar de hand boven het hoofd gehouden. Subsidie op subsidie gaat er naar die sector en moet je eens uitzoeken hoeveel van die (over)produktie vernietigd wordt om de prijzen kunstmatig hoog te houden. Het dubsidie-gedrocht is al vanaf het begin compleet fout geweest. Afschaffen die handel en laat ze hun eigen boontjes doppen. Mansholt heeft er natuurlijk ook flink aan meegeholpen om agrarische fabrieken op te richten ipv normale boerenbedrijven. De kreet dat zij voor ons eten zorgen is ook niet waar. het gros van onze aardappelen, bonen en tomaten komt uit Spanje, Egypte en Israel. Allemaal gefinanciert door de EU, met dure irrigatiesystemen erbij die het kostbare drinkwater verknoeien aan groenten voor ons. En onze groenten gaan naar het buitenland, want dat levert meer op. Daarnaast wordt veel kostbaar akkerland verknoeit aan zoiets als de onnozele bloembollenteelt, waar NIEMAND iets aan heeft.

100km/u op de autosnelweg is een lachertje. Zoals George al eerder aangaf, een leuke extra inkomstenbron voor OPRutte en zijn collega-criminelen.

Tja, het allemaal heel erg als ik het zo lees. En als klap op de vuurpijl is er de laatste 10 jaar veel akkerland verknoeid door er extra veel asfalt over te gooien   :o  :rolleyes:

Weet je wat ik dan niet snap. Als het er jaren zoveel bekent is, dat het nu als een duveltje uit een doosje komt.  Iemand heeft lopen slapen of de problemen voor zich uitgeschoven.,

Edited by Tubejack
typo

12 minutes ago, Sodejuu said:

Deze regel begrijp ik dan weer niet. Hoe zo extra inkomstenbron? Een auto die 100 rijdt, verbruikt zo'n 10 - 20% minder, dan een die 130 rijdt. Dus evenveel minderinkomsten uit de accijnzen.

Daar komt bij, dat ik blij ben wanneer ik 100 km/uur kan rijden. Meestal lukt dat niet.

Edited by Hans van Liempd

6 minutes ago, Tubejack said:

Weet je wat ik dan niet snap. Als er al jaren zoveel bekent is, dat het nu als een duveltje uit een doosje komt.  Iemand heeft lopen slapen of de problemen voor zich uitgeschoven.,

Tja die 130 km/uur actie was het toppunt voortschrijdend inzicht.